Jump to content

was002

Pasjonat
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

7

About was002

Informacje

  • First name
    M
  • Location
    WPI

Car

  • Car model
    RS4 B8
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2015
  • Engine
    4.2 FSI V8
  • Engine code
    CFSA
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    S-Tronic
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

743 profile views
  1. was002

    Nieczytelny FIS

    Ja przerabiałem w passacie B5... jak kupiłem wyświetlacz i zobaczyłęm, że bez stacji lutowniczej i lat doświadczenia sobie sam nie porazdzę, to zainteresowałem się wymianą licznika. Używka licznika kosztowała grosze, kupiłem licznik od TDI w manualu (z tego samego rocznika, czyli z CANem), a przełożyłem do benzyny w automacie. Musiałem tylko przełożyć tarcze, skopiować wsad, zrobić kalibrację wskazówek i już... Nie twierdzę, że to będzie tak samo w A4, ale auta bliźniacze, więc może warto poszukać czy się nie da?
  2. a nie wolisz OEM otwieranie/zamykanie zrobić? (tzn. nie wiem czy się da, ale skoro seryjnie wychodziły...?)
  3. ...i pamiętaj o wyłączeniu auto hold'a (jeśli używasz)
  4. ustawiasz sobie ile ma wynosić timeout po zablokowaniu ekranu zanim znów będziesz musiał wpisać kod/zadziałać biometryką i tyle... Jak ustawisz zero, to po każdym naciśnięciu owera blokujesz ekran i nie odblokujesz go bez ponownego podania kodu/odcisku palca/zdjęcia twarzy etc. Mnie to drażni, więc mam ustawiony timeout na 1 minutę. Niestety, powoduje to też, że często do kogoś dupodzwonię albo komponuję jakiegoś dziwnego maila bo jednak wykrywanie "bycia w kieszeni" od czasów S7 jakoś przestało działać poprawnie (porównuję S7 edge do S8+ i S9+).
  5. jakiekolwiek dziwności z s-tronikiem zwykle kończą się wymianą mechatroniki... i każdy posiadacz s-tronika jest straszony właśnie tym, że w okolicach 100 000 trzeba będzie zrobić skrzyni przegląd. Ale to nie koniec świata... Nie miałem okazji jeździć innym s-tronikiem, więc mogę tylko porównać do innych "dsg" (Golf 6,7 GTI i R) - wspólny mianownik to to, że wszystkie zachowują się dziwnie jak najeżdża się powoli na garb albo najazd (krawężnik) albo stoi w korku przed jakimś progiem zwalniającym - czasem potrafią się rozłączyć, mimo że skrzynia jest w pozycji na "jedynce" żeby za chwilę gwałtownie szarpnąć... Ale nie powinno nic "szurać". Co do problemu wyboru biegu przy agresywnym przyspieszaniu - ja się ze swoją skrzynią w ogóle nie rozumiem, więc do wyprzedzania przygotowuje ją łopatkami.. bo ona gotowa redukować do dwójki przy 100km/h, a przy prędkościach autostradowych wali trzeci bieg. Ja się po prostu nauczyłem wajchę od skrzyni w prawo -> blokuje bieg i wybieram ręcznie bez strachu że będzie kickdown jak za głęboko nacisnę... A co do dohamowywania z międzygazem przy redukcjach - O tak - dlatego się kupuje te skrzynie W trybie dynamic występuje "międzygaz", a w trybie normalnym - zależy chyba od konfiguracji auta (mój RS w normalnym trybie w ogóle nie redukuje przy dochamowywaniu jeśli skrzynia jest w trybie D). Ja za ten jazgot z wydechu przy redukcjach wolę to auto bardziej, niż SSQV w STI ? przy zdjęciu nogi z gazu przy WOT...
  6. vcds niestety kosztuje sporo więcej kasy. Sam mam obdeleven i... raz użyłem. Ot - skanowanie błędów robi, da radę też ogarnąć kodowanie, ale jest to cholernie utrudnione (dużo klikać trzeba, nie ma podpowiedzi), bo autor stawia na gotowe rozwiązania - tzn. aplikacje -> jak chcesz sobie w B8 coś włączyć czy zakodować to musisz kupić "kredyty", a każda aktywacja zjada Ci odpowiednią ilość. Poza tym logowanie i wykresy - wszystko jest w wersji PRO (dodatkowe 25 euro). Tutaj jest lista "ficzerów" - https://obdeleven.com/en/content/7-app-and-features Do tego mój obdeleven (nie wiem jak ten z allegro) miał limit do 10 aut, więc w zasadzie do własnego użytku jest tylko. Ale teraz przeglądam ich stronę i nie mogę sie doczytać - może już więcej limitu nie ma?
  7. wyciągaj bezpieczniki po kolei (albo grupami) i sprawdzaj po każdym cyklu czy dalej widzisz te 2.5 Amp... nie ma innej opcji żeby to szybko znaleźć.
  8. wracałem z Dubrovnika w stronę granicy, gdzieś w tych wsiach przed samą granicą z BIH... ale nie będę się przecież kłócił. Przekroczyłem, nagrali, było grzecznie, zapłaciłem kartą 250 kun i pojechałem dalej...
  9. a tu proszę tłumaczę się z 82 na 70... że im się chciało w ogóle mnie nagrywać, bo jechałem wakacyjnie (tzn. zero ciśnienia). A jechami za mną po wsiach i ograniczeniach z 15 minut... na koniec jeszcze się dopytywali z uśmiechem ile max jechałem i czy pojedzie 300... co ... marnowanie czasu
  10. przejechałem dziś trasę z Wenecji do Dubrownika (850km) w 9.5h, z dwoma tankowaniami, obiadem i 3 dodatkowymi przystankami na siku... Nie przekraczałem prędkości nigdzie, skotłowałem niecałe 95l paliwa (na słowenii w końcu normalne paliwo 100+ w normalnej cenie, nie to co we Włoszech, gdzie 95tka kosztuje prawie 2 euro na autostradzie). Na wszystkich granicach (SLO/CRO, CRO/BIH, BIH/CRO) spędziłem może 90 sekund łącznie (tylko raz wzięli od nas paszporty w ogóle). Trasa jest bajkowa - ale co ja Wam, weteranom, będę w ogóle mówił. Ruchu praktycznie nie było wcale (uroki podróżowania w środy :P) . Jestem zakochany... szczególnie w tym ostatnim odcinku od granicy BIH do Dubrovnika (wyprzedzanie, góry, zakręty). Pytanie szybkie - limity prędkości na autostradach w Chorwacji raczej mało komu przeszkadzają? W zasadzie wyprzedziły mnie tylko dwa auta na blachach PL, więc nie powiem, że Polacy zasuwają... ale goście na blachach SK czują się zupełnie jak u siebie Jak to tam jest jak jest większy ruch?
  11. ani jednej chmurki na niebie o zachodzie (Dubrovnik)
  12. aż mnie czasem ciągnie do takiego klasyka... fajnie się to zbiera... przymierzaj się powoli do nowego sprzęgła i rozpatruj opcje na dwumas, bo będziesz musiał się z tym zmierzyć lada chwila...
  13. jak trakcje łapie to wygląda jakby przytrzymanie było ?
  14. czy ktoś wie jak wyglądają obecnie przepisy odnośnie przewożenia dzieciaka na tylnym siedzeniu? moja córka ma już ponad 140cm, ale nie "przepisowe" 150... czy to w US czy Azji nikomu nie przeszkadza taki dzieciak na tylnym siedzeniu, ale jadę z Polski przez pół Europy i czytam newsy, i włos mi się na głowie jeży... brać booster? (córka mnie zabije jak jej powiem, że po 3 latach wracamy do dupo-boostera na wakacje w Polsce).
  15. ponoć dawno opanowany, tylko wp sieje dramat bo nie mają o czym pisać w weekend... (tak sobie tłumaczę, bo chcę tą trasę zrobić za 2 tygodnie i nie dopuszczam myśli o tym, że tam coś będzie się palić :P). Jak trzeba, to zamiast jechać przez Split, wezmę prom z Włoch...
×
×
  • Create New...