Jump to content

was002

Pasjonat
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

7

About was002

Informacje

  • First name
    M
  • Location
    WPI

Car

  • Car model
    RS4 B8
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2015
  • Engine
    4.2 FSI V8
  • Engine code
    CFSA
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    S-Tronic
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

722 profile views
  1. was002

    Nieczytelny FIS

    Ja przerabiałem w passacie B5... jak kupiłem wyświetlacz i zobaczyłęm, że bez stacji lutowniczej i lat doświadczenia sobie sam nie porazdzę, to zainteresowałem się wymianą licznika. Używka licznika kosztowała grosze, kupiłem licznik od TDI w manualu (z tego samego rocznika, czyli z CANem), a przełożyłem do benzyny w automacie. Musiałem tylko przełożyć tarcze, skopiować wsad, zrobić kalibrację wskazówek i już... Nie twierdzę, że to będzie tak samo w A4, ale auta bliźniacze, więc może warto poszukać czy się nie da?
  2. a nie wolisz OEM otwieranie/zamykanie zrobić? (tzn. nie wiem czy się da, ale skoro seryjnie wychodziły...?)
  3. ...i pamiętaj o wyłączeniu auto hold'a (jeśli używasz)
  4. ustawiasz sobie ile ma wynosić timeout po zablokowaniu ekranu zanim znów będziesz musiał wpisać kod/zadziałać biometryką i tyle... Jak ustawisz zero, to po każdym naciśnięciu owera blokujesz ekran i nie odblokujesz go bez ponownego podania kodu/odcisku palca/zdjęcia twarzy etc. Mnie to drażni, więc mam ustawiony timeout na 1 minutę. Niestety, powoduje to też, że często do kogoś dupodzwonię albo komponuję jakiegoś dziwnego maila bo jednak wykrywanie "bycia w kieszeni" od czasów S7 jakoś przestało działać poprawnie (porównuję S7 edge do S8+ i S9+).
  5. jakiekolwiek dziwności z s-tronikiem zwykle kończą się wymianą mechatroniki... i każdy posiadacz s-tronika jest straszony właśnie tym, że w okolicach 100 000 trzeba będzie zrobić skrzyni przegląd. Ale to nie koniec świata... Nie miałem okazji jeździć innym s-tronikiem, więc mogę tylko porównać do innych "dsg" (Golf 6,7 GTI i R) - wspólny mianownik to to, że wszystkie zachowują się dziwnie jak najeżdża się powoli na garb albo najazd (krawężnik) albo stoi w korku przed jakimś progiem zwalniającym - czasem potrafią się rozłączyć, mimo że skrzynia jest w pozycji na "jedynce" żeby za chwilę gwałtownie szarpnąć... Ale nie powinno nic "szurać". Co do problemu wyboru biegu przy agresywnym przyspieszaniu - ja się ze swoją skrzynią w ogóle nie rozumiem, więc do wyprzedzania przygotowuje ją łopatkami.. bo ona gotowa redukować do dwójki przy 100km/h, a przy prędkościach autostradowych wali trzeci bieg. Ja się po prostu nauczyłem wajchę od skrzyni w prawo -> blokuje bieg i wybieram ręcznie bez strachu że będzie kickdown jak za głęboko nacisnę... A co do dohamowywania z międzygazem przy redukcjach - O tak - dlatego się kupuje te skrzynie W trybie dynamic występuje "międzygaz", a w trybie normalnym - zależy chyba od konfiguracji auta (mój RS w normalnym trybie w ogóle nie redukuje przy dochamowywaniu jeśli skrzynia jest w trybie D). Ja za ten jazgot z wydechu przy redukcjach wolę to auto bardziej, niż SSQV w STI przy zdjęciu nogi z gazu przy WOT...
  6. vcds niestety kosztuje sporo więcej kasy. Sam mam obdeleven i... raz użyłem. Ot - skanowanie błędów robi, da radę też ogarnąć kodowanie, ale jest to cholernie utrudnione (dużo klikać trzeba, nie ma podpowiedzi), bo autor stawia na gotowe rozwiązania - tzn. aplikacje -> jak chcesz sobie w B8 coś włączyć czy zakodować to musisz kupić "kredyty", a każda aktywacja zjada Ci odpowiednią ilość. Poza tym logowanie i wykresy - wszystko jest w wersji PRO (dodatkowe 25 euro). Tutaj jest lista "ficzerów" - https://obdeleven.com/en/content/7-app-and-features Do tego mój obdeleven (nie wiem jak ten z allegro) miał limit do 10 aut, więc w zasadzie do własnego użytku jest tylko. Ale teraz przeglądam ich stronę i nie mogę sie doczytać - może już więcej limitu nie ma?
  7. wyciągaj bezpieczniki po kolei (albo grupami) i sprawdzaj po każdym cyklu czy dalej widzisz te 2.5 Amp... nie ma innej opcji żeby to szybko znaleźć.
  8. wracałem z Dubrovnika w stronę granicy, gdzieś w tych wsiach przed samą granicą z BIH... ale nie będę się przecież kłócił. Przekroczyłem, nagrali, było grzecznie, zapłaciłem kartą 250 kun i pojechałem dalej...
  9. a tu proszę tłumaczę się z 82 na 70... że im się chciało w ogóle mnie nagrywać, bo jechałem wakacyjnie (tzn. zero ciśnienia). A jechami za mną po wsiach i ograniczeniach z 15 minut... na koniec jeszcze się dopytywali z uśmiechem ile max jechałem i czy pojedzie 300... co ... marnowanie czasu
  10. przejechałem dziś trasę z Wenecji do Dubrownika (850km) w 9.5h, z dwoma tankowaniami, obiadem i 3 dodatkowymi przystankami na siku... Nie przekraczałem prędkości nigdzie, skotłowałem niecałe 95l paliwa (na słowenii w końcu normalne paliwo 100+ w normalnej cenie, nie to co we Włoszech, gdzie 95tka kosztuje prawie 2 euro na autostradzie). Na wszystkich granicach (SLO/CRO, CRO/BIH, BIH/CRO) spędziłem może 90 sekund łącznie (tylko raz wzięli od nas paszporty w ogóle). Trasa jest bajkowa - ale co ja Wam, weteranom, będę w ogóle mówił. Ruchu praktycznie nie było wcale (uroki podróżowania w środy :P) . Jestem zakochany... szczególnie w tym ostatnim odcinku od granicy BIH do Dubrovnika (wyprzedzanie, góry, zakręty). Pytanie szybkie - limity prędkości na autostradach w Chorwacji raczej mało komu przeszkadzają? W zasadzie wyprzedziły mnie tylko dwa auta na blachach PL, więc nie powiem, że Polacy zasuwają... ale goście na blachach SK czują się zupełnie jak u siebie Jak to tam jest jak jest większy ruch?
  11. ani jednej chmurki na niebie o zachodzie (Dubrovnik)
  12. aż mnie czasem ciągnie do takiego klasyka... fajnie się to zbiera... przymierzaj się powoli do nowego sprzęgła i rozpatruj opcje na dwumas, bo będziesz musiał się z tym zmierzyć lada chwila...
  13. jak trakcje łapie to wygląda jakby przytrzymanie było
  14. czy ktoś wie jak wyglądają obecnie przepisy odnośnie przewożenia dzieciaka na tylnym siedzeniu? moja córka ma już ponad 140cm, ale nie "przepisowe" 150... czy to w US czy Azji nikomu nie przeszkadza taki dzieciak na tylnym siedzeniu, ale jadę z Polski przez pół Europy i czytam newsy, i włos mi się na głowie jeży... brać booster? (córka mnie zabije jak jej powiem, że po 3 latach wracamy do dupo-boostera na wakacje w Polsce).
  15. ponoć dawno opanowany, tylko wp sieje dramat bo nie mają o czym pisać w weekend... (tak sobie tłumaczę, bo chcę tą trasę zrobić za 2 tygodnie i nie dopuszczam myśli o tym, że tam coś będzie się palić :P). Jak trzeba, to zamiast jechać przez Split, wezmę prom z Włoch...
×
×
  • Create New...