Skocz do zawartości

nkk

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O nkk

Informacje

  • Imię
    Nikodem
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AWX
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia nkk

0

Reputacja

  1. Szukałem szyb na aukcjach i z tego co widzę wszystkie są trochę zielone. Podobnie jest ta powyżej zamieszczona przeze mnie. Czy to normalny kolor szyb, czy są jeszcze wersje bezbarwne? Nigdy nie zwróciłem na kolor szyb w moim aucie, wydają się bezbarwne.
  2. @lewiatan1989: chodzi o te elementy przyklejone na dole szyby. Zdjęcie w załączniku pochodzi stąd: archiwum allegro. @bombelm7: dzięki, tak chyba zrobię. Myślałem, że może da się kupić te elementy i jakiś specjalista od wstawiania szyb by to umiał jakoś przykleić. Ale cenowo może się nie opłacać, jak piszesz.
  3. Z powodu trzeszczącego przy opuszczaniu i podnoszeniu szyby mechanizmu rozebrałem drzwi i wyjąłem ramkę wraz z szybą i mechanizmem podnoszenia i zauważyłem, że jeden z dwóch uchwytów przymocowanych do szyby jest pęknięty. Nie piszę o ślizgach czy innych elementach mechanizmu, tylko o samym plastikowym uchwycie przyklejonym (fabrycznie?) do szyby. Da się to jakoś wymienić, być może u jakiegoś specjalisty, czy trzeba całą szybę nową zakupić?
  4. Sprawdzę jutro. Swoją drogą czynnik uzupełniany był jakoś wiosną tego roku. Co roku trochę napełnić trzeba i za każdym razem różni mechanicy twierdzą, że nie potrafią zlokalizować wycieku. Już były próby z jakimś barwnikiem, który widać chyba po naświetleniu ultrafioletem i to też nic nie wykazało. Gdyby było mało czynnika możliwe, że dopiero po ok. jednej godzinie klimatyzacja się wyłącza (nie zawsze), a tak to chłodzi normalnie?
  5. Dzięki za informację. Sprawdziłem kody błędów i faktycznie były dwa związanie z czujnikiem ciśnienia. Ponadto mnóstwo błędów związanych ze sterowaniem klap, ale to sobie spróbuję jakoś ogarnąć (nie powinno być to chyba przyczyną takiego zachowania klimatyzacji, jak opisałem wcześniej). Niestety, nie zapisawszy wcześniej, wyczyściłem te błędy i powraca po chwili tylko taki: 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Coś z tym silniczkiem jest nie tak, gdyż nawet po wyłączeniu auta zupełnie, ten silniczek cały czas się wierci przez kilka, a może nawet kilkanaście minut. Spróbuję sobie jakoś to naprawić i zobaczymy, czy po przejechaniu kilku km z włączoną klimatyzacją wrócą te błędy związane z ciśnieniem w układzie.
  6. Mam problem jak w tytule. Pewnego razu po kilkudziesięciu minutach jazdy z włączoną klimatyzacją nagle przełączyła się w tryb ECON. Przy tym gwałtownie zaczęła wtedy parować przednia szyba i jedynym wyjściem jest otwarcie okien i całkowite wyłączenie klimatyzacji. Później przy krótkiej jeździe nie było problemów. Innym razem po kilkunastu minutach jazdy zaczęła nieznacznie parować przednia szyba, ale tylko w miejscu nawiewu. Zasłoniłem czymś jedną kratkę (od strony pasażera) i mgiełka znikła i wszystko było w miarę w porządku, ale po ok. godzinie znów włączył się ten tryb ECON i cała szyba zaczęła parować. Dopóki ten tryb ECON się nie włączy, klimatyzacja dobrze chłodzi. Przy ostatniej jeździe (nieco ponad 2h) natomiast w ogóle nie było żadnych problemów (ani z parowaniem, ani z chłodzeniem). Ktoś wie, co może być przyczyną takiego zachowania?
  7. Można zdjąć alternator bez ruszania wentylatora? Dobrze rozumiem, że ten wentylator przeszkadza jedynie w wyjęciu śrub mocujących alternator? Mierzyłem dzisiaj miernikiem i faktycznie nie ładuje w ogóle alternator, tzn. przy odpalonym silniku, o ile dobrze pamiętam jest niecałe 12V na akumulatorze. Można jakoś zmierzyć napięcie wyjściowe na samym alternatorze (aby się upewnić, że kable nie są nigdzie przerwane lub poluzowane)?
  8. Czy ktoś wie, co to są za element na zdjęciu zaznaczony kolorem czerwonym? Dzisiaj zapaliła mi się podczas jazdy kontrolka braku ładowania akumulatora i się zastanawiam, czy ten luźny przewód (osłonka) zaznaczony na czerwono może być tego przyczyną. Nie pamiętam, czy wcześniej też był taki luźny (choć w to wątpię).
  9. Niedawno nawalił mi mechanizm podnoszenia przedniej lewej szyby. Linka się chyba gdzieś wkręciła, powykręcała i nie działało. W każdym razie kupiłem nowy cały mechanizm (bez silnika) Valeo i wymieniłem. Problem w tym, że trzy śruby, które mocowały silnik do elementu z tego mechanizmu, a które były wcześniej, teraz nie pasują (są zbyt wąskie) i w ogóle nie trzymają. Przymocowałem tymczasowo ten silnik na trytytkach i zamierzam właśnie kupić te śruby, tylko jest taki problem: W etce są dwie wersje: blachowkręty 5x15 (8Z0837691C) i wydaje mi się, że takie właśnie mam i są zbyt wąskie albo śruba imbusowa cylindryczna do blachy (6x15) 1J0959821. Czy te śruby 6x15 będą dobre, czy też w tym mechanizmie od Valeo powinny być jeszcze jakieś dodatkowe tuleje, albo jeszcze coś innego? Czemu są w ogóle dwa rodzaje śrub w katalogu do danego samochodu? Są dwa standardy i się je losowo dobiera, w zależności od tego, co jest pod ręką?
  10. "Skaczące synchro" to chodzi o skaczący kąt synchronizacji (grupa 4, ostatnia kolumna)? Rozumiem, że przestawiając rozrząd można przesunąć tę synchronizację w okolice np. 0 albo -1 (jak niektórzy radzą), ale samo przestawienie pewnie nie usunie przeskoków… Co może powodować takie wysokie korekcje dawki na cylindrze trzecim (na pierwszym są jeszcze większe) i czy może to być coś, co powoduje te skoki synchronizacji?
  11. Poniżej odnośniki do logów. Bardzo proszę o ocenę. Jeśli trzeba jeszcze jakieś, dołączę. Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_uSHo6J4.html Grupa 002: http://vaglog.pl/log-002_1o9rl.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_yoKCs.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_gv52MT.html Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_ru719.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_jkU6zVE.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_qVNYK.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_oDsKayH.html
  12. W moim aucie, klimatyzacja dmucha ciepłym powietrzem, bez względu na temperaturę (choć przy ustawionych 18°C trochę chłodniejszym, niż przy ustawionych 27°C). Początkowo myślałem, że to wina jakiejś klapki i silniczka, który się źle ustawia. Robiłem adaptację, patrzyłem czy rzeczywiście przy adaptacji te silniczki się obracają i poruszają wszystkimi wajchami i wygląda ok. Co jakiś czas pojawaiją się błędy w układzie HVAC: VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E0 820 043 H Component and/or Version: A4 Klimaautomat 1016 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 63351 5 Faults Found: 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Dzisiaj porobiłem jeszcze pomiary w różnych blokach, poniżej screeny. Zauważyłem że w grupie 10 pierwszy pomiar (z czujnika G263) wynosi ponad 32°C. Nie powinno to być koło 2°C? Te odczyty wykonane przy temperaturze ustawionej na 18°C, za zewnątrz było ok. 25°C. Ktoś ma pomysł co może być nie tak?
  13. Mam do wymiany wycieraczki przednie. Obecnie mam jakieś bezszkieletowe, niestety nie mam pojęcia jaki to jest rodzaj uchwytu ramienia wycieraczki. Z tego co się zorientowałem, nie jest to oryginalny typ. Widziałem różne grafiki z typami mocowań, jednak żadne nie odpowiadało temu. Wolałbym nie wymianiać razem z piórami ramion wycieraczek, stąd moje pytanie. Jaki to jest typ mocowania? jakie wycieraczki powinienem kupić aby pasowały (myślałem o wycieraczkach aero)?
  14. Dzień dobry wszystkim, od pewnego czasu mam Audi a4 b6, przy którym trzeba kilka drobnych rzeczy zrobić, więc pewnie będę miał co jakiś czas kilka pytań.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...