Skocz do zawartości

Weronikaa4

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Weronikaa4

Informacje

  • Imię
    Weronika
  • Miasto
    Mazowieckie

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    1.8 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Weronikaa4

0

Reputacja

  1. A no oczywiście, ja też woziłam, ale już jestem po tych złych czasach i nie ma takiej potrzeby ulga nie do opisania
  2. Powinno. Ale wtedy by mniej zarabiali na nowych samochodach i serwisach hehe takie czasy niestety. W książce audi normy ubytku oleju są tak wysokie, że przed każdą trasą by człowiek oleju dolewał i wszystko ok według producenta :/
  3. Jak ktoś umie to zrobić solidnie i wie co trzeba zrobić przede wszystkim to oleju nie bierze nic. Wymiana tłoków, pierścieni, świece (bo szybko się kończą przy tej wadzie) pełna regeneracja, wszystkie uszczelki na nowe i inne drobiazgi. W moim przypadku była to ok. 1/9 wartości samochodu i nic więcej nie trzeba było wymieniać a sporo tys km zrobione. Więc myślę, że jak kogoś stać na "lepszy" samochód to i włoży trochę w naprawę, raz a konkretnie. A nie co tydzień na warsztacie z byle bzdurą, jak mają różne marki niższej półki co kto woli
  4. Zależy kto ma jakie auto jeśli warte zachodu to warto też usunąć wadę wspomnianego tu silnika tfsi i cieszyć się zaletami
  5. Weronikaa4

    Cewki zapłonowe

    Wszystkie cewki mam Boscha, nową także. I jej cena plus wymiana była sporo niższa niż koszt lawety. Ale faktycznie wozić nową ze sobą na pewno nie zaszkodzi, a pomóc może. Dziękuję za radę
  6. Weronikaa4

    Cewki zapłonowe

    Witam, w mojej audi (a4 b8 1.8 TFSI quattro 160kM) ostatnio padła cewka zapłonowa w trasie - to pewne, bo usterka już naprawiona. Wymiana takiej cewki to prosta sprawa i nieduży koszt, ale jak dzieje się to w lesie za miastem to koszty lawety dochodzą. Została wymieniona cewka na pierwszym cylindrze, na której komputer wskazał błąd. Dodatkowo wymienione wszystkie świece. Moje pytanie jest takie, czy pozostałe 3 cewki też lepiej wymienić od razu czy nie? Skoro po jej awarii nie mam możliwości dalszej jazdy to za każdą cewką będę wracała na lawecie? (W czasie awarii silnikiem zaczęło rzucać nagle podczas jazdy przez co trzęsło całym samochodem po przejechaniu tego dnia ok. 80 km. Kontrolka check engine i EPC.) Pozdrawiam.
  7. Problem olejowy rozwiązany dopiero po remoncie silnika. Wymiana tlokow, pierścieni, obróbka...
  8. Tak, chyba każdy o tym wie Jednak nie szkodzi, jest wiele innych zalet, które przewyższają ten problem z olejem, który -jak widzę na forum w innych wątkach - jest do rozwiązania
  9. Zamierzam, bo mam go dopiero 4 miesiące i sporo kosztował jak na moją kieszeń chodzi idealnie, poza tym olejem nie ma nic niepokojącego. Czekam na swoją kolej w warsztacie, tylko do tego czasu tak chciałam popytać na forum, z ciekawości. Jak rozwiążę problem to też dam znać, bo kupił mi go ktoś, kto zna się na autach, szczególnie lubi audi, i podpowiada co trzeba zrobić i być może ma racje, a wtedy nie będzie to jakiś mega remont. PS: "ani nie spala go turbina" jak mam to rozumieć? a może spala?? jak to poznać?
  10. Weronikaa4

    2.0 TFSI bierze olej

    Mogę wiedzieć jaki był orientacyjny koszt tego remontu na pobór oleju ??
  11. Aha jeszcze dodam, że po wymianie - weszło ponad 4 litry, bodajże 4,5 litra - komputer pokazywał max (podobno tak najlepiej, najbezpieczniej) i zostało zrobione te +/- 3,5 tys. km i pokazało pusto, ale lampka jeszcze nie świeciła, dolałam pół litra - nic, kolejne pół litra - nic, dalej pusto. Dopiero po dolaniu łącznie 1,75 l pokazało połowę na komputerze. Czyli w sumie spalił więcej, bo początkowo było pełno. Ta skala to jest niby litr, więc do 1,75 l dodać 0,5 l to już ponad pół litra na 1000 km, a to przekracza górną granicę normy wg. producenta (info z książki). Teraz dolałam pół litra - komputer to załapał, poczekam aż spadnie do 2 kresek (jak było przed dolewką) i zobaczę ile km na tym zrobiłam.
  12. Przebieg to 125 000 km. Właśnie wolałabym uniknąć remontu silnika z takiego powodu.. może da się jakoś zapobiec. Czekam na wizytę w podobno dobrym warsztacie oraz na bagnet zamówiony z internetu, bo nigdzie nie znalazłam, nawet w serwisie. Też mi zalecano sprawdzenie odmy oraz wyczyszczenie turbiny i jakieś miski (??), ale wiadomo, że to dopiero może zrobią w warsztacie.
  13. Witam, od niedawna posiadam audi a4 b8 quattro z silnikiem 1.8 TFSI z 2009 r. Po zakupie został wymieniony olej i zalany Castrol Edge 5w30. Z powodu braku bagnetu i niewiedzy moje wyliczenia mogą być niedokładne, ale wydaje mi się, że za dużo tego oleju ubywa. Po przejechaniu ok. 3,5 tys. km zostało dolane 1,75 litra i komputer pokazał stan oleju w połowie (między min a max). Jazda raczej normalna, spokojna, prędkości w graniach 100-120 km/h max. Po konsultacji z mechanikiem pierwszy krok jaki chcę wykonać to zmienić olej na inny. Czy jest ktoś, komu zmiana oleju na inny (jaki?) zmniejszyła ubytek oleju ? Silnik pracuje normalnie, cicho, nic się nie dzieje niepokojącego, nie dymi itd. Gdybym nie sprawdzała w komputerze to bym nie wiedziała do czasu zaświecenia żółtej kontrolki zapewne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...