Skocz do zawartości

hakimbo

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O hakimbo

Informacje

  • Imię
    Matt
  • Miasto
    Małopolskie

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    2.8 V6 30V
  • Kod silnika
    APR
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia hakimbo

0

Reputacja

  1. Masz rację, teraz popatrzyłem i zamienniki są tanie. Wiesz może jak wyciągnąc tą kostkę z pinami ze stacyjki? jest na to jakiś myk? czy trzeba szarpać aż wyjdzie?
  2. Problem rozwiązany. Winnym za takie cyrki okazała się stacyjka, a dokładnie styki na które przychodzi kostka do stacyjki. Piny były leciutko czarne. Pierwsze poszedl kontakt spray i patyczek higieniczny, nic to nie dało. Później papier scierny, troche pomogło ale zegar nadal się wyłączał po wrzuceniu wstecznego. Następnie małym pilnikiem wyczyściłem piny do gołego i wyczyściłem kontakt sprayem. Teraz wszystko działa jak należy, nawet wydaje mi się że kontrolki na zegarze i klimatronik swiecą jeszcze mocniej i wyraziściej niż przed awarią.
  3. Hej. Mam taki problem, pojawiał się raz na pare tygodni, teraz codziennie. Po przekręceniu stacyjki miga klimatronik i zegary, słychać jakiś przekaźnik w zegarach. Problem jest bardziej nietypowy niż inne przypadki ponieważ klimatronik miga i przyciski nie reagują. Co do zegarów to posiadam manualną skrzynie biegów, ecu jak i zegary są ustawione na manualną skrzynie. Na zegarach wyświetla się jakiś błąd po niemiecku i na samym dole ekraniku wyświetlają się biegi automatu. Miga także kontrolka od abs oraz wykrzyknik. Abs i czujniku na kołach oczywiście sprawne. A teraz najlepszą część... po odpaleniu gdy samochód jest zimny nie działa pedał gazu (gaz na potencjometrze, elektryczna przepustnica) na ciepłym nie równo pracuje, pedał gazu działa ale bardzo nie równo i do max 2-3k obrotów. Po 10sekundach nagle silnik gaśnie w obu przypadkach, tak jakby go zdusiła zamknięta przepustnica, zegary i klimatronik zaczynają działac, odpalam samochód i wszystko wraca do normy, chodzi idealnie, równo i cicho jak z fabryki. Wszystkie błędy z zegarów znikają. Na vcdsie wywała błąd "brak napięcia na przepustnicy" i to wszystko. Co do może być? wyczyściłem wszystkie masy wewnątrz samochodu oraz przy silniku, ostatnio wymieniłem także wiązkę silnika bo miałem z anglika a chciałem EU. Wymiana wiązki nie jest problemem ponieważ na starej działo się to samo. EDIT: Pomyliłem się, po przekreceniu stacyjki słychać przepustnice, tylko że otwiera się i zamyka cały czas do odpalenia auto. Drugą rzecz jaką zauważyłem to wyłączanie się zegarów po wrzuceniu biegu wstecznego, cały zaplon gaśnie, wszystko razem z klimatronikiem i podswietleniem. Jakie sugestie? Czy może to być uszkodzony licznik? Zdałem sobie teraz sprawe że auto po odpaleniu i wrzuceniu wstecznego gaśnie i albo się po chwili włącza i silnik i wszystko pracuje jak trzeba, albo gaśnie i wtedy zapłon także działa jak trzeba i normalnie wtedy już da się go odpalić i wszystko smiga.
  4. Hej, od pewnego czasu borykam się z problemem falujących obrotów, wymienione zostało już wszystko co mogło być przyczyną, zostały kable. Aktualnie mam przewody z Sentecha, i chciałbym je wymienić co polecacie? zdania są podzielone, jedni piszą że na 1 montaż szedł beru a inni że bremi...
  5. Witam, Padła mi skrzynia biegów, moja ma oznaczenie DJJ, dyfer ma oznaczenie DAJ. Samochód to a4 b5 1.8t quattro manual. Z jakim najlepiej oznaczeniem kupić nową skrzynie? z tego co widzę do 1.8t quattro wybór jest ogromny? czymś się te skrzynie różnią? inne przełożenia? czy wszystkie są 5cio biegowe jak moja? Jeszcze mała rada ode mnie, jeżeli macie na blacie 200-300k+ i nie macie bladego pojęcia czy ktoś kiedyś wymieniał olej to nie róbcie tego... to samo tyczy się dyfra, ja w taki magiczny sposób musiałem kupić dyfer a teraz skrzynie... Pozdrawiam.
  6. Witam, Od pewnego czasu tylny dyferencjał lub wał? zaczął mi "miałczeć". Coś podobnego jak w tym filmiku: Tylko że dużo ciszej, i pisk pojawia się przy dodaniu gazu w okolicach 90-200, po opuszczeniu gazu jest cisza! czyli odwrotnie jak na filmie. Co ciekawe na 1 biegu przy dodawaniu gazu nie ma nic, a po opuszczeniu między obrotami 4000-2000 wycie/miałczenie jest głośnie, coś jakby turbo (blow off) spuszczał cały czas powietrze (oczywiście dzwięk cały czas dobiega z tyłu auta i posiadam silnik N/A) Skrzynia biegów to manual, czy ktoś miał podobne objawy?? Dodam że skrzynia i torsen nie wydają żadnych zgrzytów czy metalicznych odgłosów mielenia itp, występuje tylko dziwne "miałczenie" :/ Poduszki dyfra przednią i 2 tylne, olej w torsenie, podporę wału oraz poduszki skrzyni biegów i silnika wymieniłem na nowe i jest dalej to samo :/ Pozdro.
  7. Hej, Od dłuższego czasu mam problem z układem kierowniczym, wszystko działa, wspomaganie jest, nic nie buczy, pompa chyba ok i maglownica też... Problem zaczyna się podczas ostrej jazdy na zakrętach i np. na rondzie, gdy rozpędzam się z skręconą kierownicą np na rondzie i gwałtowanie chce skręcić aby wyjechać z ronda kierownica nagle się blokuje, blokuje się całkiem, nie mam na myśli że wspomaganie się wyłączą, nie da się po prostu odbić w drugą stronę, muszę popuścić z gazu i wtedy idzie ale z bardzo dużym, nie z OGROMNYM OPOREM, coś jakby się blokowało ale nie wiem co, przy wolnej jeździe na wprost i gwałtownych skrętach lewo, prawo, lewo, prawo kierownica działa ale dziwnie ciężko chodzi, tak samo na postoju, gdy skręcam lewo prawo lewo prawo chodzi bardzo dobrze, dopiero gdy agresywnie skręcam lewo prawo lewo prawo dostaje dziwnych oporów... Czy ktoś może wiedzieć co to? pompa wspomagania? dodam że chodzi cichutko, a raczej gdyby to była pompa to najwyżej nie miałbym wspomagania, a przy agresywnych skrętach i agresywnym odbijaniu w drugą stronę tak jak wspomniałem kierownica się "blokuje" i idzie ze strasznym oporem, bez popuszczenia gazu nie da się jej przekręcić. Pozdro :/
  8. Hej, Czy ktoś wie gdzie mogę kupić rygiel/pręt na którym trzymają się oparcia od tylnych foteli? Mam na myśli rygiel na który nachodzi ten zamek w kanapach i je trzyma, szukam na alledrogo ale coś mi nie idzie, pod jakim hasłem mogę go znaleźć? Pozdro.
  9. Hej, Chce wsadzić poliuretany na przednie sanki, tylną belkę, podporę dyfra, mocowanie dyfra (2 gumy) i 2 poliuretanowe poduszki skrzyni biegów. Twardość wszystkiego to 85 ShA, czy ktoś jeździ na takim setupie? o komfort nie pytam bo mnie to nie interesuje, bardziej zastanawiam się czy dyfer może być tak mocno usztywniony? obstawiam że przy 85 ShA w ogóle nie będzie się przemieszczał jak to bywa przy ori gumach. Pozdro.
  10. U mnie problem pojawia się tylko podczas ostrego ruszania, później już go nie ma, mogę jechać i kręcić go do woli i nic. Przy ostrym hamowaniu także się nic nie dzieje. Słychać tylko mocny głośny huk z tyłu przy ostrym ruszaniu :// Pozdro.
  11. Hej. Od nie dawnego czasu stałem się szczęśliwym posiadaczem a4 b5 quattro w manualu, lecz mam 2 małe problemy z układem kierowniczym i napędem... Tak więc przejdę do rzeczy czy to normalne w quattro że podczas ostrego ruszania z piskami (sprzęgło 4-6k obrotów i ostre puszczanie sprzęgła) słychać jakiś dziwny mocny stuk z tyłu, tak jakby z tylnego napędu, może jakaś podpora wału ma luz? dodam że to się dzieje tylko przy agresywnym ruszaniu, słychać bardzo głośny stuk z tyłu. Druga sprawa to wspomaganie kierownicy, zauważyłem że podczas ostrego uślizgu zazwyczaj na 1 biegu przy wciśniętym gazie do oporu i próbie skontrowania toru jazdy w drugą stronę wspomaganie tak jakby się totalnie wyłączą a nawet gorzej nie da się czasami skręcić kierownicy, czuć bardzo mocny opór który ustępuje dopiero około 2 sekundy po odpuszczeniu gazu. Pozdro!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...