Skocz do zawartości

Cieslarmarek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Cieslarmarek

Informacje

  • Imię
    Marek
  • Miasto
    Brenna

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Cieslarmarek

0

Reputacja

  1. Witam, mialem dziś taki przypadek, że chcialem sb przeglądnac wszystkie plyny i oleje i po tych czynnościach probuje odpalić maszyne, a tu zonk słychać popychacze a po dodaniu gazu zaczęła migac kontrolka oleju.. Jestem 3kkm po remoncie i zaczalem sie martwic o co chodzi jak pod garaz podjezdzalem bylo wszystko ok. Od razu zgasilem auto i poszedlem szukać przyczyny.. Moja uwage przykul korek oleju bo odkrecalem go przy tych ogledzinach i strasznie ciezko szedl az wkoncu puscil ale wtedy nic nie zauważyłem dziwnego i zakrecilem spowrotem.. Myslac czy czasem tam mi pod pokrywę nic nie wpadlo odkrecilem ją i moim oczom ukazal sie kawalek platiku wielkości paznokcia kciuka...lezal w rogu głowicy.. Czy to mogła byc przyczyna naglego spadku cisnienia? Po poskladaniu wszystkiego spowrotem samochod zapalil kontrolka ciśnienia nie świeci a samochód zaczął pracować normalnie. Sprawdzac cos jeszcze, cisnienie, czy jesli jest ok to zostawic i tak jeździć. Czy taki kawalek plastiku mogl spowodowac spadek cisnienia?
  2. Witam, w moim afnie przydarzyła mi się ostatnio przygoda taka, że urwał się zawór i zniszczyl głowice i jeden tłok. Zdecydowałem się na remont silnika rozebralem wszystko. Głowica od 1 z bo miałem taką, do regeneracji ja oddałem przed montażem dotarcie zaworów nowe uszczelniacze i splanowanie bo ta uszkodzona nie nadawała się na nic. Do wymiany był też ten jeden tłok ale jako że miałem 4 tłoki w dobrym stanie od 1z a różnily się budowa trochę od tych moich to postanowiłem wymienić wszystkie 4 z korbowodami. Gładź tulei w stanie bd żadnej rysy. Nowe panewki korbowodowe bo wal też w idealnym stanie, były tam nominalne panewki i takie też nowe zakupiłem i założyłem. Nowe pierścienie na tłoki i poskladalem wszystko do kupy, głowica wróciła z remontu nowe uszczelki śruby wszystko i dodatkowo nowe szklanki. Poskladalem wszystko momenty dokręcania jak w książce. Odpalilem, wszystko wyglądało ok, dopóki nie dodałem lekko gazu. Silnik zaczął tracić moc i wyskoczyła kontrolka ciśnienia oleju, zablokowali go. Teraz sprawa wygląda tak że na niskich obrotach wszystko jest cacy ale gdy dam trochę gazu silnik się dusi i gaśnie a z głowicy po odkreceniu korka zaczyna się dymic i śmierdziec spalonym olejem i czuć tam temperaturę więc zrzucilem pokrywę zaworów i wałek rozrządu i zauważyłem zatarcie na pierwszej panrwce walka od strony rozrządu. Dałem wałek od 1z posprawdzalem wszystko i dzieje się to samo zaciera się wałek. Po doreceniu go do głowicy bez popychaczy kręci się idealnie i leciutko a z popychaczami gdy odpalam silnik to go zaciera. Podmieniona została też pompa oleju w misce na tą rowniez od tego 1z (nie wiem czemu sam ją chciałem zmienić ale zmieniłem i może to był błąd). Co może być powodem tych anomalii? Ta pompa od 1z może dawać słabe ciśnienie? Wiem że ten silnik 1z chodził do końca normalnie ale auto zostało rozbite i silnik był wyciagnięty i leżał może z dwa lata. Z góry dziękuję za podpowiedzi jeśli komuś coś się nasunie.
  3. Jest możliwe że turbina nie dobija przez złe wskazania przepływomierza? Bo autko robi dziennie trase 80 km prędkością 140_150km/h oraz sztanga chodzi lekko w pełnym zakresie więc nie wiem czy jako taka turbina może się przycinać.
  4. Witam, samochód Audi A4 b5 1.9afn chwilami traci moc przy przyspieszaniu, proszę o analizę logów dynamicznych przepływomierza i turbiny, jeśli w ogóle poprawnie je zrobiłem, bo to mój pierwszy raz 003.txt 011.txt
  5. Witam moja A4 borykała się z problemem falowania mocy oraz syczenia podczas ostrego przyspieszania, układ odlotowy szczelny, geometria chodzi gładko ale jako że miałem założony n18 z jakiegoś golfa zamiast n75 zakupiłem takowy oryginał pierburg, i problemy ustąpily może w dziesięciu procentach nadal podczas przyspieszania samochód ma zwiechy oraz gdy turbo ma największe obciążenie od 2k do 3k obr słychać syczenie gdzieś sprzed kierownicy. Wydaje mi się jak by któraś cześć z układu vacuum, serwo itd była nieszczelne. Jest to możliwe? Podciśnienia i wszystkie wężyki od Turba w tył do serwa silikonowe nowe i szczelne. Ma ktoś pomysł jak sprawdzić szczelność pompy i serwa? Dodam że na postoju nie słychać nic, oraz że zauważyłem jak by było słabe również wspomaganie hamulców. Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.
  6. Witam, posiadam audi a4 b5 1.9 afn quattro, którą kupilem z zatartym silnikiem i wymienilem silnik na taki sam z anglika i jako ze jestem mega zadowolony z efektu mam zamiar wymienić końcówki wtrysków na 216 a poźniej zrobic profesjonalnego chipa. I dlatego nasuwają się pytania. Czy po wymianie samych końcówek konieczna jest korekta cisnień wtrysków? Co z dawką i kątem wtrysku? Dodam że silnik pracuje bardzo dobrze, nie dymi nigdy na żaden kolor pracuje cicho i 'na oko' trzyma seryjne 110 km. Egr zaślepiony brak katalizatora.
  7. Witam, zakupilem a4 b5 1998 r 1.9 afn z silnikiem po robieganiu, ciezko nylo uzyskac informacje od wlasciciela jak to dokladnie bylo, lecz twierdzi ze zle zlozyl pompe wtryskowa po uszczelnianiu , silnik wszedl na obroty i w efekcie sie rozbiegal. Po zdjeciu rury od intercoolera wylalo sie z niej z 1.5l oleju, a po zdjeciu przewodu z turba ukazal sie mi zmielony wirnik luzno lezacy w turbinie. Dodam ze w intercoolerze na dnie bylo widac liczne ilosci kawalkow lopatek turrbiny. I w tej sytuacji mam pytanie czy jest mozliwe ze silnik da sie jeszcze uratowac? w kolektorze dolotowym widze sam olej bez opilkow ale mozna tez nie zauwazyc. Silnik daje zrobic obrot recznie. Prosze o porady czy probowac rozbierac ratowac tem silnik czy kupic inny i wlozyc w calosci...
  8. Witam , zakupilem okazyjnie zadbane audi a4 b5 1.9 tdi afn quattro ale z zatartym silnikiem. Moje pytanie poniewaz mam zamiar zalozyc sam słupek (blok i głowicę) z silnika ktory siedzial poprzecznie w golfie 3 gdyz silnik i tak mi lezal a mial maly przebieg , osprzet planuje przelozyc z audi. Czy ten blok spasuje? Czy slupek z 1z to czasem nie to samo co słupek z Afn? Z gory dziekuję za odpowiedzi.
  9. Witam wszystkich i pozdrawiam, jako ze przesiadam się z mojej kochanej 80 postanowiłem równiez zmienić forum na stosowne
×
×
  • Dodaj nową pozycję...