Skocz do zawartości

lexmb

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lexmb

Informacje

  • Imię
    Mirosław
  • Miasto
    Oława

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

755 wyświetleń profilu

Osiągnięcia lexmb

3

Reputacja

  1. Sam tego już nie pokonałem . Vcds ani chinol ani oryginał nie jest w stanie nic zrobić. Pocieszę was ? poprawne podłączenie wszystkiego pozwala odpalić i jeździć autem. Na liczniku jest tylko choinka z wyświetlanych błędów. Co do schematu nr 2 na początku jest gdzieś opis że są dwa rodzaje skrzyń biegów z i bez stop start i różnią się właśnie tym czujnikiem a raczej jego brakiem ? Sterownik ABS jest do przekodowania ale VCDS tego nie da rady zrobić chyba że ktoś spróbuje wbić kody binarne. Sterownik hamulca ręcznego będzie piszczeć do puki nie zostanie zmienione kodowanie sterownika silnika Największym problemem jest sterownik silnika. Z moich informacji wynika że nie ma możliwości zmiany kodowania w tym sterowniku z automatu na manual mimo opcji odznaczenia w kodowaniu. Podobno te bity są puste bo nawet serwis AUDI w Wrocławiu odmówił mi takiej operacji twierdząc że nie ma takiej możliwości. Finalnie trzeba znaleźć firmę która ogarnia ochronę komponentu i dokupić nowy(inny) sterownik silnika od wersji manual z podobnym kodem silnika np. CAG podłożyć nasz vin. Nie pamiętam już dokładnie ale tylko sterowniki komforu i MMI poddały sie zmianie kodowań z multi na manual
  2. Witam wszystkich zainteresowanych . Na wstępie chciałbym zaznaczyć że w tym manualu nie będę przedstawiać krok po kroku która śrubka ,nakrętka itp. gdzie i w jakim miejscu. Jeżeli jesteś zainteresowany lub ,,zmuszony" na taki krok to zakładam że masz możliwości , narzędzia i podstawowe pojęcie na temat mechaniki . Jeśli nie to nie czytaj tego dalej bo szkoda twojego czasu . Jeżeli Ktoś się zdecyduje na taką operację to robi to na własną odpowiedzialność !!!!! Informuję że nie jestem z zawodu mechanikiem lecz domorosłym fachowcem od grzebania przy własnym aucie . Dlatego też tekst ten może być obfity w sformułowania mało fachowe a nawet amatorskie ale za to skorzystają z niego osoby które szukają prostych wskazówek . Zdjęć staram się nie wklejać bo i tak po jakiś czasie znikną . Wójek GOOGLE bedzie zawsze . Zaczynamy Mój przypadek to: Audi A4 B8 2.0 TDI 143 km CAGA awaria skrzyni multitronic LLA ( wycena naprawy 9500 zł ) wymiana na Manualną LLQ Przy zakupie używanej skrzyni biegów trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy . Według ETKI silniki powinny być zestawione z skrzyniami w poszczególnych grupach następująco: Napęd oczywiście tylko przedni CAGA 143km - JJG KXP LLQ LLN CAGB 136KM - JJG KXP MHK LLM CAHA 170KM - JST LLQ CJCB 136KM - LLM CAGC 120KM - MHK LLM Jak macie orgi. inne połączenia dajcie znać to dodam do pierwszego wątku . I żeby było mało skrzynie manualne są też dwa rodzaje takie które mają jeden czujnik (tylko z lewej strony, zwanym dalej F208 Przełącznik rozpoznawania biegu ) i takie które maja dwa czujniki ( lewa F208 i prawa strona zwany dalej G701 Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów ) Na 90 % te drugie obsługują już system STOP/START . Więc jak masz wersję z tym systemem musisz szukać oczywiście skrzyni z dwoma czujnikami . Dla tych co nie mają tego systemu w aucie to dzięki tej drugiej wersji magicznie nie pojawi się wam ta opcja ( to nie takie proste ) ale za to wybór skrzyni jest większy . Pierwszy + dla naszego portfela to fakt że półosie są takie same więc zostają stare . Kolejny + to śruby od skrzyni są takie same + Rozrusznik taki sam oczywiście w tym przypadku . Następny punkt to wybierak . Przy zakupie zwracać uwagę na połączenie kulowe nr 8k0798151 bo bardzo często jest niszczone przy próbie zdjęcia z wieloklinu . Kolejna sprawa to brak części nr 8k0711429 to taka poprzeczka plastikowa przykręcona właśnie do wczesniej omawianego połaczenia kulowego . Od strony kabiny tylko wybieramy ładny mieszek bo ramka chromowa zostaje stara . Bedziemy potrzebować : - rurki łączącej zbiorniczek wyrównawczy z pompką sprzęgła nr częsci 6Q1721453B - Przewód hydraułiczny nr 8K1721465G Od pedału sprzęgła do grodzi . - przewód hydrauliczny nr 8k0721477D Od grodzi do wysprzęglika . Kolejnym punktem jest Zespół pedałów ( WTF jak to zabrzmiało ) nad tym punktem trzeba się troszkę pokłonić bo to mi najwięcej pochłonęło nerwów i czasu Pedały w komplecie najczęściej występują pod nr 8K1721117 choć to tylko nr wspornika do pedałów ale pod taką nazwą polecam tego szukać (pedały pasują od A4 A5 Q5 ) . Odradzam szukania tego zestawu na poszczególne części bo jak się później okaże to przy multitronicu macie taki sam szkielet to zakup wszystkich części oddzielnie naprawdę wyjdzie dużo więcej a o czasie nie wspomnę . Na co zwracać uwagę przy zakupie pedałów: -Musi być pompka sprzęgła 8K1721401G . Ta pompka musi mieć czujnik położenia sprzęgła . Dlaczego o tym wspominam ? Dlatego że handlarze często wyciągają ten czujnik z pompki i sprzedają go oddzielnie ! Pompka ma mieć po prostu gniazdo na wtyczkę 6 - pinową od strony gdzie podłączamy przewód hydrauliczny . Kolejnym punktem jest duża sprężyna pod pedałem sprzęgła ma być ! Następnie to uszczelka między stelażem a grodzią 8K0721410 ma być ! Pedał gazu może być nie musi . Od manuala różni się tym że nie będziecie czuć ten klik co ma automat na samy dnie . Klips biały trzymający pedał hamulca polecam kupić bo przy demontażu większość pęka ( mało kto ma ściągacz do tej blokady ) dokładnie to można szukać pod nazwą ,, Audi a4 b8 Element ustalający pedał hamulca ". Czujnik pedału hamulca jest taki sam . Jak by go nie było to tylko przypominam że jest specjalna procedura jak go zdemontować . Przy próbie nie umiejętnego demontażu ulega on całkowitemu uszkodzeniu . Procedura jest gdzieś na forum ale jak by co później poszukam . Elektryka Części staramy kupić nowe by unikać sytuacji gdzie ta sama wtyczka w innym aucie ma zakute tylko połowę pinów i będzie trzeba szukać dorabiać , a nowe przychodzą z kompletem konektorów do zakucia wtyczki . - Wtyczki do skrzyni begów, Czujniki G701 i F208 Nr części 8K0973703 i 4H0973703A - Wtyczka do Czujnika położenia pedału sprzęgła Nr częsci 4H0983713 Pin x 4szt do skrzynki z bezpiecznikami C - nr 000 979 227 Piny do wtyczek sterowników ( piny są delikatne proponuje zamawiać przynajmniej jedną więcej w zapas ) Sterowniki J623 i J540- pin 5 szt. 000979030E Sterownik J519 pin 2 szt. 000979009E Przewody jakie będą nam potrzebne to o przekroju 0,35 : 2x ok 7m 6x ok 3m przekrój 0,5 : 2x ok 3m 1x ok 1m Oczywiście staramy się szukać o różnych barwach by uniknąć pomyłki Opis nazw sterowników i położenie ; J519 - Sterownik instalacji elektrycznej samochodu ( zamontowany nad lewą nogą kierowcy ) https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/Sterownik+J519,6380508681.bmp J623- Sterownik silnika ( zamontowany w podszybiu strona kierowcy ) https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/Sterownik+J623,6380510734.png F208- Przełącznik rozpoznawania biegu ( lewa strona skrzyni ) G701-Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów ( prawa strona skrzyni ) G476- Czujnik położenia pedału sprzęgła ( zamontowany w pompka pod pedałem sprzęgła ) J540- Sterownik elektromechanicznego hamulca postojowego ( zamontowany w bagażniku prawa strona ) https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/J540+i+J393,6380533108.bmp J393- Centralny sterownik systemu Komfort ( zamontowany w bagażniku prawa strona ) https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/Sterownik+J393,6380508703.bmp Jak czytać schemat? Krótki opis dla przykładu ( G701 pin 1 - do J623-T94/14 ) G701 opisana wtyczka powyżej , pin 1 to nic innego jak pierwsza pozycja w wtyczce . Na wtyczkach jest zawsze opis 1, 2 , 3 itd . Dalej J623 opis wtyczki powyżej . Zaś T94/14 czytamy jako czternasta pozycja w złaczu 94 pinowym . Schemat nr 1 F208 pin 1 - do J519-T32b/13 jak nie ma to dokładamy nowy pin F208 pin 2 - Masa F208 pin 3 - do J519-T32b/21 jak nie ma to dokładamy nowy pin Schemat nr 2 G701 pin 1 - do J623-T94/14 Tutaj wpinamy się do istniejącego już przewodu ( NIE ODCINAMY ) G701 pin 3 - do J623-T94/79 Tutaj wpinamy się do istniejącego już przewodu ( NIE ODCINAMY ) G701 pin 2 - do J623-T94/22 Dokładamy nowy pin Schemat nr 3 G476 pin 1 - Masa . Przekrój przewodu 0,5 G476 pin 2 - do J623-T94/63 G476 pin 3 - do J623-T94/42 G476 pin 3 - dodatkowo do J393-T32d/28 G476 pin 4 - do + bezpieczniki SC2 i SC10 w uchwycie bezpieczników C ( płaski 5 Amper ) Wspornik ST1 . Przekrój przewodu 0,5 G476 pin 5 - do J540-T30/25 G476 pin 6 - do + bezpieczniki SC2 w uchwycie bezpieczników C ( płaski 5 Amper ) Wspornik ST2 . Przekrój przewodu 0,5 [ Jak by w tym miejscu nie było nawet pinów do włożenia bezpiecznika to dokładamy bezpiecznik i doprowadzamy + od czerwonej wtyczki T17e/17 która znajduje się w lewym słupku koło lewej nogi kierowcy pod osłoną klamki maski . ] https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/T17e,6380546176.bmp Bezpieczniki ST 1 / ST2 https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/Bezpieczniki+ST1+ST2,6380508696.bmp Schemat nr 3 auta z systemem Stop/Start G476 pin 1 - Masa . Przekrój przewodu 0,5 G476 pin 2 - do J623-T94/63 G476 pin 3 - do J623-T94/42 G476 pin 3 - dodatkowo do J623-T94/62 G476 pin 4 - do + bezpieczniki SC10 w uchwycie bezpieczników C ( płaski 5 Amper ) Wspornik ST1 . Przekrój przewodu 0,5 G476 pin 5 - do J540-T30/25 G476 pin 6 - do + bezpieczniki SC2 w uchwycie bezpieczników C ( płaski 5 Amper ) Wspornik ST2 . Przekrój przewodu 0,5 Jak zobaczysz błąd w moim opisie najpierw daj znać zanim zaczniesz krytykę To be continued
  3. Witam . Ja własnie jestem w trakcie montażu przedniego PDC . Tak więc : mocowania pasują od Golfa 6 ,7 Passata i innych . Przednie PDC bo na tył to nie wiem Pod naszym zderzakiem jest dużo miejsca więc kształt nie ma znaczenia oby tylko mocowanie pasowało do krótkiego czujnika PDC . 5K0919491B, 5K0919493G , 3AA919492 , 3C5919491N 5G0919491 , 5G9919492 , 5G9919491A Co do wiązki przedniej PDC masz wszystko dostępne NOWE na aledrogo i wychodzi taniej jak orginały . Wtyczki do czujników to wtyk MCON 3 piny 4F0973703 - 4 szt. x 10 zł = 40 zł Złącze przedniej wiązki 1J0973713 3B0973813 GNIAZDO WTYK - 12 zł + 12 zł = 24 Schemat gdzieś na początku tematu ; ) jak dobrze poszukacie to jeden sprzedawca ma wszystko więc jeden koszt przesyłki + 9 zł Dodam od siebie że dobrze mieć przewody max 0,35 przekroju bo ciężko zakuć nowe wtyczki na grubszych przewodach . A teraz coś dla tych co lubią ciąć koszty . Mocowanie czujnika w grillu praktycznie niedostępne na sieci . ASO koszt jednego ok 80 zł x 2szt = 160zł Moja propozycja to : -Koszt dwóch mocowań czujników 20 zł + kw -Lakier w sprayu Czarny MAT 15 zł -Kawałek starego zderzaka 0 zł Docinamy dwa kawałki plastiku( najlepiej kawałek starego zderzaka ) do miejsca w którym orgi. jest montowany czujnik PDC Wiercimy otwory na samym środku . Dopasowujemy uchwyt czujnika od wew. strony dopasowanego wczesniej kawałka plastiku . Sklejamy je razem . Zakładamy czujnik bez uszczelki do lakierowania Na koniec przyklejamy od wew, strony do grilla . Pisać można wiele ale foto mówi więcej https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/PDC Przypominam to tylko propozycja . Nie podoba ci się nie komentuj . Pozdrawiam.
  4. Z tego co zrozumiałem z jego wypowiedzi na forum to on dawał auto do przerobienia jakiejś firmie . A ja już przekładkę zrobiłem sam łącznie z instalacją którą trzeba odnowa robić do manualnej skrzyni i kilku sterowników ( jak wszystko pyknie to postaram się zrobić jakiegoś manuala ). Zostało tylko kodowanie z którym raczej se nie dam rady bo nawet orgi. VCDS v17. nie zakodował sterownika silnika a co dopiero made in P.R.C. Jak obiecałem !!
  5. Witam . Jestem w trakcie swapa na manuala . Kompletuje ostatnie graty do tej imprezy . Elektryka już ogarnięta . Zostaje problem z kodowaniem ECU , ABS . A mianowicie nie przyjmuje nowego kodowania . Czy ktoś to przerabiał już z poziomu VCDS czy obije się o ASO ? A może ktoś zna magika który to okiełzna ( z dojazdem ) w okolicy Wrocławia bo oczywiście auto nawet nie odpali bez nowego kodowania .
  6. A czy ktoś wie jak ASO traktuje auta które miały przyznaną szkodę całkowitą ( w Niemczech ) ? Chodzi mi o to czy nie robi problemów jak przyjeżdża klient takim autem w Polsce i chce zdjąć CP.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...