Skocz do zawartości

MaciejMakabra

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MaciejMakabra

Informacje

  • Imię
    Maciej
  • Miasto
    Rybnik

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MaciejMakabra

0

Reputacja

  1. Witam Panowie i Panie, niedawno pojawił się u mnie dziwny problem. Posiadam Audi A4 B6 Avant 3.0 ASN Quattro, od kilku dni po zrobieniu długiej trasy 3000km - Polska - Chorwacja - Polska, pojawiły się u mnie dziwne drgania a raczej wibracja/buczenie podczas przyśpieszania przy małej prędkości w zakresie obrotowym 1200 - 2000rpm. Czuję to i słyszę jakby ze środka samochodu bądź tyłu przy delikatnym dodawaniu gazu w zakresie obrotowym 1200-2000 obrotów, czuć wibrację i buczenie, gdy dodam gazu gwałtownie skrzynia zredukuje i problemu nie ma tylko jak przyśpieszam delikatnie w tym zakresie obrotowym pojawią się to buczenie i czuć wibrowanie takie jakby z telefonu pod tyłkiem Dzieje się to tak jakby na 3 i 4 biegu przy prędkościach ok 40-70 km/h jak się jedzie szybciej lub wolniej tego problemu nie ma. Dodam iż dzieje się to tylko przy dłuższej jeździe, i po dłuższym staniu w korku - tak jakby coś się nagrzewało. Silnik pracuje normalnie, przyśpieszenie jest normalne ale tak jakby samochód zaczyna wtedy gwałtowniej z mniejsza gracją zmieniać biegi, nie są to jakieś gwałtowne trzaski czy szarpnięcia ale można wyczuć że te zmiany biegów nie są tak delikatne jak były do teraz i gwałtowniej czuć redukcję biegów. Czy to może być objaw złego stanu oleju lub zużytego już oleju w tiptronic. Samochód kupiłem w lutym tego roku i śmigał normalnie bez żadnych problemów, były właściciel twierdził, że olej w skrzyni był wymieniany 10tys. km przed zakupem samochodu a zrobiłem nim od tego czasu 20 tys. km.
  2. Dzięki za info, zlokalizowałem ta pompę sai i słychać z niej delikatne syczenie jak silnik pracuje, tak jakbyś lekko popuszczał powietrze przez wentyl z koła, po za tym ten błąd czasami się pojawia a czasami przejadę kilkaset km i się nie pojawia, więc profilaktycznie wymienię tą pompę i zobaczę czy coś to da.
  3. To nie kwestia kabla bo mój znajomy zakodował sobie swój modół moim kablem bez problemu.
  4. Witam. Samochód pracuje normalnie ma moc, tylko raz na jakiś czas zaświeci się "check engine" i pojawia się taki błąd, czy ktoś wie o co chodzi i gdzie tego szukać ? : Tuesday, 17 July 2018, 16:56:12:0 VCDS-Lite Version: Release 1.2 Control Module Part Number: 8E0 907 551 B Component and/or Version: 3.0L V6/5V G 0005 Software Coding: 0011751 Work Shop Code: WSC 62677 VCID: 2A2781ABC5E7 2 Faults Found: 17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded 17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2: Insufficient Flow P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded
  5. 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386) 37-00 Faulty
  6. Witam Pany i Panewki. Mam takowy problem, posiadam moduł : 8E0 959 433 AF - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu zakodowany na wartość : 06976. Posiadam interface Interfejs diagnostyczny USB VAG z 2 liniami K (KKL) we wtyku OBD2 od Viaken i używam VCDS Lite 1.2 z paczki z tego tematu. Próbowałem dziś przekodować moduł na wartość 06722 i doopa nie da się. W sensie nie wyskakuje żaden błąd ale po ponownym wejściu w kodowanie w VCDS znowu widzę wartość 06976. Próbowałem wpisać np wartość 11852 i też moduł niby się koduje ale nie zapamiętuje wartości. Inne moduły tj. centralka elektryczna 09, tiptronic itp kodowały się bez problemu, ale moduł komfortu nie chce się dać zakodować. Dodam iż po zeskanowaniu błędów cały czas pokazuje jeden błąd, którego nie da się skasować - sterownik w drzwiach kierowcy, mimo że wszystko działa w tych drzwiach tj. szyba, guziczki, podświetlenie klamki, dioda od immo itp. Czy ktoś może mi pomóc jak w tym module uaktywnić otwieranie i domykanie szyb z kluczyka i brak wyłączania zasilania szyb po wyjęciu kluczyka ze stacyjki ? Znam wartości jakie mam zakodować ( przynajmniej tak mi się wydaje : 06722 ) ale nie wiedzieć czemu jakąkolwiek wartość wpiszę to moduł cały czas zostaje na kodowaniu 06976.
  7. Witam Pany i Panewki. Mam takowy problem, posiadam moduł : 8E0 959 433 AF - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu zakodowany na wartość : 06976. Posiadam interface Interfejs diagnostyczny USB VAG z 2 liniami K (KKL) we wtyku OBD2 od Viaken i używam VCDS Lite 1.2 z paczki z tego tematu. Próbowałem dziś przekodować moduł na wartość 06722 i doopa nie da się. W sensie nie wyskakuje żaden błąd ale po ponownym wejściu w kodowanie w VCDS znowu widzę wartość 06976. Próbowałem wpisać np wartość 11852 i też moduł niby się koduje ale nie zapamiętuje wartości. Inne moduły tj. centralka elektryczna 09, tiptronic itp kodowały się bez problemu, ale moduł komfortu nie chce się dać zakodować. Dodam iż po zeskanowaniu błędów cały czas pokazuje jeden błąd, którego nie da się skasować - sterownik w drzwiach kierowcy, mimo że wszystko działa w tych drzwiach tj. szyba, guziczki, podświetlenie klamki, dioda od immo itp. Czy ktoś może mi pomóc jak w tym module uaktywnić otwieranie i domykanie szyb z kluczyka i brak wyłączania zasilania szyb po wyjęciu kluczyka ze stacyjki ? Znam wartości jakie mam zakodować ( przynajmniej tak mi się wydaje : 06722 ) ale nie wiedzieć czemu jakąkolwiek wartość wpiszę to moduł cały czas zostaje na kodowaniu 06976.
  8. Siema sorry ale długo mnie nie było. Problem po przeczyszczeniu wtyczek ustąpił i do dnia dzisiejszego się nie pojawił
  9. Witam. Posiadam audi a4 b6 avant 2001r z zwykłymi xenonami d2s i modułem 8e0907279e. Chciałem sobie zakodować tryb skandynawski zgodnie z instrukcją z forum no i się udało, po przekręceniu zapłonu załączają się xenony lecz dochodzi do nich za małe napięcie co skutkuje tym, że mrugają i gasną, jak przekręcę wyłącznik świateł na mijania xenony działają ok. Prawdopodobnie źle zakodowałem sterownik - zakodowany jest na wartość 00002 a powinienem zakodować go na wartość 00012 czyli światła xenon + tryb skandynawski. Nie wiedzieć czemu nie potrafię teraz zmienić tej wartości, ilekroć wchodzę w 07 kodowanie i wpisuję wartość 00012 to wyskakuje mi info, że żądana wartość jest nie do przyjęcia, tak samo jak próbuję wpisać 00001. Do kodowania używam v-scan VAG mini z viaken. Czy ktoś może wie o co chodzi, czy istnieje jakaś możliwość zresetowania tego modułu tak aby znowu światła były w trybie normalnym - załączane z wyłacznika świateł a nie po zapłonie gdyż od tego mrugania padną mi zaraz żarniki lub przetwornice.
  10. Witam. Mam problem z moim audi a4 b6 avant 3.0 asn quattro tiptronic 2001r. Posiadam vscan mini z viaken i dzisiaj zaprogramowane sobie tryb skandynawski 09 centr. Elektr. 07 kodowanie ustawiłem sobie 00002 tryb skandynawski. Posiadam zwykle xenon d2s. Po przekreceniu zaplonu gdy przełącznik świateł ustawiony jest na 0 zalaczsja się światła postojowe a xenony zaczynają mrugać i gasną, dopiero jak przełącze przełącznik świateł na mijania xenony świeca ok. Chciałem pzekodowac światła spowrotem na 00001 ale już się nie da moduł zapamiętał wartość 00002, i nie da się ustawić innej, przyjmuje tylko kodowanie 00002. Czy jest jakiś sposób aby zresetować ten moduł do ustawień fabrycznych lub zakodowac go tak aby wiedział że ma xenony a nie halogeny? Dziad nie przyjmuje żadnej innej wartości kodowania tylko 00002 chciałem mu ustawić 00012 czyli xenony + tryb skandynawski ale się nie da
  11. Dzięki za info, poczyściłem 70% wszelkich wtyczek osprzętu silnika i problem na razie ustąpił
  12. Zanim zacznie się to dziać udało mi się dzisiaj po wielu próbach odpalania i gaszenia jak na złość chodził normalnie wyłapać 2 błędy, które poprzedzają całą lawinę wypadania zapłonu : 17930 P1522 Bank2, Zmienna regulacja zaworu Błędna 17927 P1519 Bank1, Zmienna regulacja zaworu Błędna A po tych błędach następuje wypadanie zapłonów, błąd katalizatora i wałka korbowego. Kasuje błędy gaszę silnik wszystko jest ok zrobiłem dzisiaj 270km i zero błędów ale po przyjeździe z tej trasy zacząłem go gasić i odpalać i próbować wywołać ten błąd no i się udało i tak jak piszę wyżej zaczyna się od tych 2 błędów związanych z tym zaworem/zaworami szybko gaszę silnik i po ponownym odpaleniu jest ok a jak go zostawię to po jakiś 5 sekundach po tych 2 błędach z tych "zaworów" zaczyna się lawina wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach. Muszę wygooglać co to za zawór i gdzie jest. Handlarz od którego brałem ten samochód umył brutalnie silnik karcherem i mechanik mnie ostrzegał, że teraz mogą się dziać takie "elektryczne" niespodzianki raz na jakiś czas i muszę powoli wszystkie kostki rozpinać czyścić kontakt sprayem itd.
  13. Witam wszystkich. Od 3 tygodni jestem posiadaczem Audi A4 B6 Avant Quattro 3.0 TipTronic. Samochód sprawuje się bezproblemowo, po za jedną rzeczą, już 3 razy zdarzyło mi się ( tylko na zimnym silniku przy pierwszym odpaleniu po nocnym postoju ), ze samochód odpala normalnie wskakuje na ssanie ok 1100RPM i po około minucie obroty spadają do 900RPM przy czym zaczyna wtedy szarpać sinikiem i mruga kontrolka check engine. Samochód wystarczy zgasić, odczekać chwilę i odpalić ponownie i wszystko śmiga już ok. Tutaj macie filmik 20 sekund na którym widać jakie błędy pojawiają się po takim "zdarzeniu". Potem kasuję błędy jeżdżę normalnie i nic się nie dzieje, sprawdzam błędy po długich trasach i jest brak błędów. Zauważyłem, że dzieje się tak jak jest duża wilgotność powietrza, np. dzisiaj padał deszcz i stało się tak po raz 3 odkąd go mam. Link do filmiku z błędami : Jutro planuję kupić nowe świece, i jak to nie pomoże to będę wymieniał cewki ( samochód miał wymienione cewki w ramach akcji serwisowej w 2014 roku ). Czy idę w dobrym kierunku czy to na przykład może być coś innego ?? Może ktoś już miał takie objawy i taki problem i może zdradzić co było przycyzną. Zrobiłem nim od momentu zakupu 2,5 tys km i wszystko śmiga normalnie, nie pojawiają się żadne błędy tylko 3 razy wystąpiło to wypadanie zapłonu po całonocnym postoju. Pozdrawiam serdecznie P.S. Podobno to istotne tutaj filmiki z grup 91 i 93 z silnika ( rozrząd ) :
  14. Witam wszystkich użytkowników, na imię mam Maciek, jestem z Rybnika woj. śląskie, tydzień temu nabyłem A4 B6 Avant quattro 3.0 V6 ASN TipTronic
×
×
  • Dodaj nową pozycję...