Skocz do zawartości

Gumipoliku

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Gumipoliku

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AJM
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Gumipoliku

0

Reputacja

  1. Moje doświadczenie po zaślepieniu EGR po 2 miesiącach. Ogólnie auto mi falowało na biegu jałowym, lekko szarpało w przedziale 1-2tys. obrotów. Z opinii wynikało, że problemem może być zasyfiony kolektor dolotowy, jednak przy demontażu okazało się, że ciecz która wyciekała z EGRa, poleciała na śruby łączące kolektor do silnika i w efekcie 4 śruby się odkręciły. Wyczyściłem EGR i kolektor (coś tam było nagaru, ale nie aż tak dużo jak na niektórych zdjęciach i samo czyśzczenie rozpuszczalnikiem nitro starczyło), dałem nową uszczelkę na kolektor, zaślepiłem EGR, zostawiłem klapę gaszącą i przepłukałem intercooler. Auto nie ma już problemów z obrotami, ale NIESTETY - Silnik w pewnych warunkach się nie dogrzewa, pierwszy raz zauważyłem to w sierpniu. 16 stopni na zewnątrz, jestem w trasie , jadę 90-130kmh, a wskazówka temperatury cieczy chłodzącej pokazuje 85stopni - nie ma to do końca reguły, ale taki dzień jak dzisiaj, chłodny i deszczowy, nie było problemu z dobiciem do 90stopni. Dodatkowo jakby coś głośniej chodziło w kabinie z lewej strony deski rozdzielczej. Zastanawiam się, czy jednak na zimę go ponownie nie uruchomić.
  2. Oddałem auto do warsztatu i jest problem. Zakupiłem uszczelki pompowtrysków o oznaczeniu: bosch 1417010997 Według programów do sprawdzania części po numerze VIN powinno być ok, ale po kilku rozmowach z warsztatem sprawa wygląda następująco: "Uszczelki są nie od tego modelu, zamówimy odpowiednie. W ASO chcieli 127zł za komplet na 1 pompowtrysk., ale producent poszedł trochę dalej i zrobił modyfikację, która pozwala na zamontowanie tych uszczelek." I teraz pytanie do forumowiczów, a może nawet do samych posiadaczy tego konkretnego silnika. Czy ktoś miał ten problem albo o nim słyszał? Nie chce mi się wierzyć, że byłbym jedynym... Bo ze względu, że warsztat to będzie montował i pewnie nie zobaczę na oczy o co chodzi, chciałbym po prostu wiedzieć jak to wygląda.
  3. Okazało się, że jarzmo ma rowek napowierzchni ślizgowej. Wymieniłem na używane i było ok, piski zniknęły. Wczoraj wyszorowałem felgi i okazuje się, że klocków praktycznie nie ma w tym kole, przez chwilę myślałem, że po prostu powierzchnia cierna się odkleiła, ale przy bliższym zerknięciu jest jej tak mało... Klocki mają ponad pół roku, jak robiłem to jarzmo, były praktycznie jak nowe, trochę ponad 2mc i ich nie ma. W drugim kole z tyłu wyglądają normalnie. Wymienię w tygodniu zobaczymy czy coś znowu trzeba poprawiać... bo: - fakt jak dzisiaj przyjechałem, to z tego koła, stanawszy obok, czuć było większą temperaturę niż z pozostałych - koło na luzie obraca się dobrze, powiedziałbym, że nawet lepiej niż to drugie... co wydaje się normalne jeżeli jest mniej tworzywa ciernego i więcej luzu - fakt też taki, że średnio co 3 uruchomienie zapala się kontrolka od "sprawdź stan hamulców" p.s. klocki firmy HAMA, akurat takie mi w warsztacie założyli, co wyszło przy okazji, bo "tak było trzeba".
  4. Auto od 1,5 roku w moim posiadaniu. Najprawdopodobniej przy sprzedaży w komisie czymś to przykryto. Najpierw pojawiły się przetarcia (chyba do podkładu?) Ostatnio podczas mycia w maju , jak zawsze przecierałem ścierką nakładki na progi i progi, bo zostawała piana, zeszło coś więcej niż bym chciał i nalot rudej się odsłonił i pora coś z tym zrobić. Będzie to moja pierwsza poprawka lakiernicza. ? Wiem w jakiej kolejności mam kłaść. Ale ile warstw? podkład epoxydowy x2, podkład akrylowy x1, baza x2, bezbarwny x3 ? Poradniki poradnikami "zachować odpowiedni czas schnięcia", ... jak kładę bezbarwny w 3 warstwach to wiem, żeby zachować ~10minutowe odstepy. Ale jak położę 2 wartswy epoxydowego to mam czekać aż osiągnie pyłosuchość, suchoć dotykową czy aby się utwardził (przed położeniem podkładu akrylowego)? To samo pomiędzy akrylowym a bazą; bazą i bezbarwnym. I kiedy mam zeszlifować ten podkład akrylowy?
  5. Tutaj są 3 urywki przedstawiające powyższy problem. (znaczy się nie przedstawiam tego wizualnie, tylko dźwiękowo ) W 1:00
  6. Mianowicie pojawił mi się kolejny problem, który mnie wkurza. Podczas skręcania w lewo, dochodzi pisk z tyłu z lewej strony. Według któregoś tematu z tego forum, zdjąłem zacisk, przesmarowałem prowadnice w jarzmie (bolce) to raz. Wyczyściłem pi razy drzwi powierzchnię, po której ślizgają się klocki, też dałem tam smar ate bremencośtam. Niestety dalej jest pisk. Gdy hamulce nie są rozgrzane nic się nie dzieje, dopiero po przejechaniu ~3km się pojawia. Tylko przy skręcaniu w lewo. Przy czyszczeniu zauważyłem, że na powierzchni, po której ślizgają się klocki są wrąbki na oko 1,5mm. Kupię nowe/używane jarzma i je założę, ale zanim to zrobię, miałby ktoś pomysł na co powinienem zwrócić jeszcze uwagę? Pisk ustaje przy lekkim zaciągnięciu ręcznego, więc obstawiam, że to coś związanego z hamulcami. Żadnych bić nie czuję, nic nie ściąga podczas hamowania. A tak przy okazji mam inne pytanie. Ogólnie to dałem samochód na wymianę łożysk z tyłu, z warsztatu zadzwonili, że nie są w stanie złożyć zacisków z powrotem, więc za moją zgodą je zregenerowali. (lipiec 2018) Śruba mocująca jarzmo była tam zapieczona, że ukręciłem jakiś chiński klucz ampulowy. Czy mogli mi wymienić łożyska bez ściągania tego jarzma? Bo nie wierzę, że przez taki okres czasu tak się mogło zapiec.
  7. Jako, że odpowiedzi jasnej nie ma, a sam wczoraj borykałem się z tym problemem, bo wymieniałem chłodnicę i wyciągnąłem oring... który się rozciągnął i nie mogłem go wsadzić z powrotem... wymiar oringa zarówna przy łączeniu górnym, jak i dolnym z chłodnicą to: 32mm (śr. wewn) x 4mm (średnica)
  8. Podepnę się pod ten temat, choć stary, bo problem wczoraj miałem podobny. 1.9tdi ajm Wczoraj z rana zostawiłem auto na wzniesieniu, maską do góry (nachylenie gdzieś 20stopni). Wieczorem poszedłem, bo do pracy i nie chciał odpalić. Kręcił tak jak w zimie przy -20stopniach, choć na zewnątrz +13. Przed samym końcem kręcenia, gdy odpalił, zaświeciła mi się kontolka od oleju. Nie miałem czasu i pojechałem. Jak kontrolka się zapaliła, to trzeba zerknąć o co chodzi. 8h później, przed drogą powrotną sprawdziłem stan oleju i na bagnecie było OK (płaski teren). Na pewno przyczyną było wzniesienie, bo pierwszy raz tak zostawiłem. Ale czy to wina tego czujnika stanu oleju czy po prostu paliwo z układu odpłynęło do tyłu siłą grawitacji i mogę uznać to za normalny objaw?
  9. Wczoraj zauważyłem u siebie wyciek płynu z chłodnicy (silnik AJM). Dzisiaj zdemontowałem przód aby zobaczyć jaki jest numer części. Mam chłodnice Valeo o numerze 4B0121251H, niestety po wpisaniu tego numeru same używane mi znajduje. Natomiast używając numeru podanego tutaj, to wyskakują mi chłodnice o różnych wymiarach , co mnie trochę dezorientuje. edit. Chłodnica wymieniona. Etka mówiła 632x414 i taką też kupiłem. Niestety jak już doszło do wymiany okazało się, że mam 34mm grubości, a stara valeo miała 23mm. Zamontować, zamontowałem, ale mam pewne obawy co do tego, że silnik będzie dłużej się nagrzewał, bo już po pierwszej jeździe musiałem pokonać 6km, zamiast 3km przed wymianą, aby osiągnęło 90 stopni. Do tego utrudniony montaż chłodnicy klimatyzacji, ale dało się. Więc teraz mogę stwierdzić, że do AJM trzeba montować 632mm x 399mm x 23mm (takie też ma wymiary stara valeo)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...