Skocz do zawartości

ertee

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ertee

Informacje

  • Imię
    Marek
  • Miasto
    Brighton, UK

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Cabriolet
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASM
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia ertee

0

Reputacja

  1. Dołączam do tematu.... Jako że walczyłem dziś pół dnia z RNS-E z jakimś tam sukcesem to chętnie się podzielę informacjami. Auto trafiło do mnie bez radia (zionęła czarna dziura w kokpicie) a fabrycznie był RNS-E (A4 B6 cabrio z 2004). Zakupiłem RNS-E od znajomego (niestety bez kody ale to inna para kaloszy) i po założeniu rozładowało mi akumulator po 2-3 dniach do zera. Jak wiadomo z innych opisów na forum radio nie usypia się co powoduje ciągły pobór prądu rzędu 2,2-2,4A co w krótkim czasie uśmierca akumulator. Aby rozwiązać problem zakupiłem HEX+CAN (podróbka ale droga) w wersji 17 no i się zaczęło... Ni jak nie mogłem się połączyć z RNS-E, jak odpinałem ISO to miałem błąd że nie wykrywa radia a jak podłączałem to błędu nie było ale i tak go nie widziało. W międzyczasie odkryłem kompletnie zalany wodą moduł telefon+bluetooth w podłodze - totalnie zniszczony i nadający się tylko do wymiany. Przy okazji wtyczka prowadząca do niego mocno zaśniedziała więc wymagała wyczyszczenia. Po lekturze postów na forum i zamianie pinów (5 z 7) w niebieskiej wtyczce byłem już niemal pewny, że za kłopoty z komunikacją z RNS-E odpowiedzialny jest kiepski interfejs. Zdążyłem przerobić różne wersje VCDS pro i Lite ale bez skutku. Czytając o podwójnej lini K coś mnie tknęło i postanowiłem sprawdzić który to właściwie kabelek z kostki ISO od RNS-E leci do gniazda OBD... i się okazało że... żaden! Kabelek który fabrycznie był na pinie 5 w niebieskiej wtyczce (Linia K wg opisu z naklejki na RNS-E) nie wiem dokąd prowadzi ale nie do złącza OBD. W każdym razie słusznie z sugestią z tego i wielu innych forów pin ten wylądował na pozcyji 7 a na pozycję 5 wrzuciłem kabelek łączący bezpośrednio pin 5 z niebieskiej wtyczki z pinem nr 7 w gnieździe OBD. Ku mojej uciesze VCDS w końcu oświadczył iż potrafi się dogadać z RNS-E Nie wiem dlaczego ktoś zaprojektował tą wiązkę tak, że brakuje kabelka do linii K - czyżby serwisy Audi łączyły się z RNS-E jakimś innym sposobem?
  2. Witam wszystkich użytkowników i pasjonatów Audi. Jako że tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem 2 sztuk A4 B6 cabrio 3.0 ASM (jeden manual, drugi automat) to spieszę dołączyć do forum jako, że jeden z egzemplarzy ma kilka drobnych usterek do naprawienia. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...