Skocz do zawartości

zero1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zero1

Informacje

  • Imię
    Marek
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia zero1

0

Reputacja

  1. zero1

    dyfer, tylny most DAJ

    dak ma 2 zęby na tależu więcej, więc kręci kołami o jakieś prawie 6% wolniej, ja mam daj tylna oś kręci się szybciej i przód może wypychać. Chodzi mi o to, czy ktoś, kto ma takie auto może się wypowiedzieć czy tak ma być. Może tak, nie mam porównania i o to mi chodzi. Sorki za słabe zdjęcie z etki, na szybko screen telefonem zrobiłem.
  2. zero1

    dyfer, tylny most DAJ

    Opony ok. Wał tylko przekazuję moment obrotowy a przełożenia są w skrzynce i dyfrze, daj od dak np. różni się 2 zębami na tależu (rozebrałem) i tu był problem. Dak miał wolniejsze przełożenie, ale w aucie było głośno. Nawet myślałem, że ma być u mnie dak, no ale... Naklejka i to, że z daj jest ciszej.
  3. zero1

    dyfer, tylny most DAJ

    I tak jest ładna...
  4. zero1

    dyfer, tylny most DAJ

    Skrzynie z allegro można kupić 1,3 tysia plus wysyłkałka. Ale nie koniecznie będzie lepsza od mojej. Na liczniku 250 000km, plus setka z tego co wiem a auto jakby z milion machnęło...
  5. zero1

    dyfer, tylny most DAJ

    Bez obciążenia kręci się wszystko jak trzeba, na podnośniku, oczywiście po odpięciu kostki z absu, jest ok. Wiadomo, klocki gdzieś lekko trą o tarcze, ale poza tym nic złego się nie dzieje. Kostkę, bo próbowałem silnikiem i szło chyba ok. No podpora też szumiała, ale jest nowa.
  6. zero1

    dyfer, tylny most DAJ

    Zdaje się, że Autko zbyt długo jeździło z nie tym dyfrem i torsen może kuleje. Zauważyłem też, że jak cofam przy max skręconych kołach (parking np), to auto idzie jakoś opornie. Za to jak wbiję luz, to ręką można popchnąć. Ps. Wszystkie opony są takie same.
  7. zero1

    dyfer, tylny most DAJ

    Też tak myślałem, ale skrzynka się zgadza z naklejkią. Po zmianie dyfra zrobiło się ciszej w aucie. Może ja się zwyczajnie czepiam... Trza jeździć i cieszyć się, że 4 się kręcą ?
  8. zero1

    dyfer, tylny most DAJ

    Zostało bez zmian. Musiałem poświęcić czas i kase na przepływke, geometrię i parę innych kluczowych dla funkcjonowania tematów. Jakoś jeździ, ale skręcanie na śliskim raczej bez gazu. Śliskie podjazdy nie stanowią problemu, na lekkich łukach po dodaniu gazu d*pa ucieka jak w bmw, w ostrych skrętach trza uważać,a bączka na pewno nie zrobi. Autko tak jak pisałem wcześniej, chce jechać prosto...
  9. zero1

    dyfer, tylny most DAJ

    Witam. Od paru miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem a4 b5 98r quattro afn. Poprzedni właściciel (mój brat) jakiś rok temu wymieniał tylny most, stary się rozjechał i autko się zatrzymało. Od czasu tamtej wymiany w napędzie słychać było wyraźny szum, praktycznie przy każdej prędkości, do tego przy ruszaniu trochę szarpało. Jako człowiek dociekliwy poszukałem mostu DAJ, zamówiłem, zleciłem w warsztacie wymianę oraz wcześniejsze sprawdzenie i uszczelnienie. Wczoraj odebrałem furę, wyjechałem na test i z zadowoleniem stwierdziłem, że powyższe objawy ustały, auto jeździ jak należy, jednak w trakcie przejażdżki zaczął podać deszcz. Quatro i deszcz, to pomyślałem "sprawdzimy jak tam w zakrętach", na poprzednim dyferku szło jak po szynach (tylko, że głośno) a na nowym, cichym... Niespodzianka, na 2 biegu skręcając i mocno dodając gazu na skrzyżowaniu odczułem coś dziwnego, efekt jakby przód nie chciał skręcić, musiałem zdjąć nogę z gazu, żeby nie wjechać do rowu. Po drodze do mechanika zastanawiałem się co jest, a po dojechaniu na miejsce poszedłem oglądnąć stary dyfer. Szukając sugerowałem się modelem auta, silnika i co ważne naklejką obok koła zapasowego i wszystko wskazywało na model DAJ, a dyfer wyjęty z auta ma symbol DAK made in UK. Auto z mostem DAJ jeździ, skręca, nie hałasuje, na suchym asfalcie zachowuje się normalnie, a na mokrym w zakręcie i z gazem efekt jest taki (moim zdaniem) jakby EDS wykrył zbyt dużą różnicę obrotów kół i zareagował w jakiś nie do końca logiczny sposób. Wiem, że DAJ i DAK mają różne przełożenia, ale miał być DAJ i taki w aucie jest, był DAK, i szumiało, pewnie torsen. Wykonam jeszcze podobny manewr ze zdjętą wtyczką ze sterownika ABS/EDS i zobaczę czy ta MEGA nad sterowność znowu się pojawi. Ktoś z Was przerabiał taki temat? Jak to rozumieć? Dzięki za lekturę i za każdą dobrą radę .
  10. Wypada się przywitać, skoro wstąpiłem do grona szczęśliwych posiadaczy a4 b5. Dotychczas jeździłem vw passat b5 tdi afn+ag4 i wielokrotnie wspomagałem się poradami z Waszego forum, aktualnie a4q i nadal afn. Dzięki za wiedzę, którą się dzielicie. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...