Skocz do zawartości

ewald15

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

O ewald15

Informacje

  • Imię
    Roman
  • Miasto
    Gliwice

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.8
  • Kod silnika
    ADR
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. ewald15

    Przestawiony rozrzad 1.8 t

    Ja bym próbował założyć inny napinacz (choćby i używany) i zmierzył kompresję. Może tylko wałki się tak przestawiły, że przestał palić (po tak małym przestawieniu to bardzo możliwe).
  2. ewald15

    Cieknący olej i odma

    Myślę, że wspomniana membrana była potrzebna przy silniku z 1.8T, w wolnossącym różnicy nie robi.
  3. Do mojego 1.8 ADR pasował ten: Zestaw łańcucha rozrządu FAI AUTOPARTS TCK111 - AutoParts | Części samochodowe sklep internetowy, motoryzacyjny online APARTS.PL TCK111 FAI AUTOPARTS Zestaw łańcucha rozrządu, pasuje do Zestaw łańcucha rozrządu VW PASSAT Variant (3B5) 1.8 1997-06-2000-11 92;125 -zobacz opis, zastosowanie, zdjęcia. Z pasujących pojazdów i wyglądu powinien pasować. Nie rób sobie jednak wielkich nadziei, że młócenie przy zimnym silniku ustanie.
  4. ewald15

    napinacz łańcucha

    Przestawi, jeśli źle poskładasz. Musi być według schematu. Najlepiej przed rozebraniem sprawdź, czy się wszystko zgadza. Wałki dokręca się momentem 10-12 Nm (musisz poszukać dokładnie). Nie możesz pomyslić kolejności panewek i wałek musi być dokręcany równomiernie.
  5. ewald15

    napinacz łańcucha

    Nie licz na to, że przy takiej strzelinie to dobrze wyczyścisz i założysz nową uszczelkę. Odkręcenie wałka ssącego to nie problem - wystarczy go po prostu odkręcić.
  6. Ściągnij osłonę (2), sprawdź czy faktycznie odgłos stamtąd pochodzi. Jeśli tak, to sprawdź ciśnienie oleju - jak jest dobre, to problem z łańcuchem/napinaczem. Jeśli jest za małe, to trzeba kombinować z pompą oleju i smokiem.
  7. Cykanie dochodzi z rejonu strzałki 1, czy strzałki 2?
  8. Zmierz kompresje na próbie olejowej. Jeśli się nie poprawi to coś z zaworami, albo głowicą. W tym silniku widziałem jak zawory zapiekły się w prowadnicach i nie chciały się domykać (zrobiło się to nagle, jak w Twoim przypadku).
  9. Olej przeważnie wycieka pod napinaczem i cieknie po tylnej stronie silnika. Jak nie jest to olej z napinacza, to prawdopodobnie wywala go gdzieś u góry skrzyni, albo przy filtrze oleju (może się też brać z dziurawej odmy). Jeśli chodzi o korekty, to zresetuj ECU (ściągnij klemy akumulatora na pół godziny). Potem przejedź jakieś 40-50 km TYLKO na benzynie i sprawdź jak będą wyglądały logi.
  10. Z Twojego opisu wnioskuję, że auto ma gaz. Wszystkie pomiary robisz na benzynie, czy na gazie? Może wtryski gazu leją, lambda cały czas ma bogato i sterownik wylicza korekty na minus. Błąd sondy się powtarza?
  11. Kilka odpowiedzi: Co do objawów: jeśli chodzi o pocenie, to sprawdź dodatkowo, czy nie puszcza oleju pod napinaczem łańcucha rozrządu, falujące obroty może powodować jakiekolwiek lewe powietrze, koniecznie sprawdź elastyczne gumy łączące kolektor z głowicą, odmę ciężko sprawdzić, bo jest zabudowana ze wszystkich możliwych stron, ale smród w kabinie może na nią wskazywać. Pytania: uszczelki firmy Elring, albo Victor Reinz, można bez większych problemów znaleźć zamienniki (sam na nich jeżdżę): Przewód elastyczy, odpowietrzenie pokrywy rozrządu TOPRAN 112 280 - AutoParts | Części samochodowe sklep internetowy, motoryzacyjny online APARTS.PL 112 280 TOPRAN Przewód elastyczy, odpowietrzenie pokrywy rozrządu, pasuje do Przewód elastyczy, odpowietrzenie pokrywy rozrządu ; -zobacz... i PRZEWÓD ODPOWIETRZAJĄCY AUDI SEAT SKODA HORTUM HOR144163 - AutoParts | Części samochodowe sklep internetowy, motoryzacyjny online APARTS.PL HOR144163 HORTUM PRZEWÓD ODPOWIETRZAJĄCY AUDI SEAT SKODA, pasuje do PRZEWÓD ODPOWIETRZAJĄCY AUDI SEAT SKODA ; -zobacz... to jest komplet odmy w tym silniku części od 14 w górę Cię nie interesują - to jest schemat dla kilku oznaczeń silników, dosyć ciężko dokręcić pokrywę rozrządu, aby nie zgnieść uszczelki, ale możesz spróbować, może to być wina wydechu - sprawdź dokładnie cały wydech od kolektora wydechowego do siatki elastycznej (ale stawiam na odmę lub inny wężyk). Wymiana uszczelki pod pokrywą jest łatwa, problem jest z odmą. Odmę da się wymienić na dwa sposoby: wyciągając kolektor ssący, wyciągając alternator (wiąże się to z wyciągnięciem wiskozy, bo oczywiście bez tego śruby alternatora nie wyciągniesz), potem stosując cyrkowe akrobacje można odmę wymienić (mnie się tak udało). Pocieszając Cię - obie metody są jednakowo uciążliwe, przy pierwszej masz jednak szansę sprawdzić stan gum kolektora :).
  12. Z jakiej firmy założyłeś?
  13. Sprawdź ciśnienie oleju. Wygląda to na łańcuch, efekt klepania potęgują jeszcze wtryski gazu. W przypadku łańcucha błędy na komputerze mogą się w ogóle nie pojawić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...