ewald15
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
13 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
3O ewald15
Informacje
-
Imię
Roman
-
Miasto
Gliwice
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
1998
-
Silnik
1.8
-
Kod silnika
ADR
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
ewald15 obserwuje zawartość 1.8 Adr slabe ciśnienie/komprejsa na 1 cylindrze , Przestawiony rozrzad 1.8 t , Cieknący olej i odma i 1 inny
-
Ja bym próbował założyć inny napinacz (choćby i używany) i zmierzył kompresję. Może tylko wałki się tak przestawiły, że przestał palić (po tak małym przestawieniu to bardzo możliwe).
-
Myślę, że wspomniana membrana była potrzebna przy silniku z 1.8T, w wolnossącym różnicy nie robi.
-
Do mojego 1.8 ADR pasował ten: Zestaw łańcucha rozrządu FAI AUTOPARTS TCK111 - AutoParts | Części samochodowe sklep internetowy, motoryzacyjny online APARTS.PL TCK111 FAI AUTOPARTS Zestaw łańcucha rozrządu, pasuje do Zestaw łańcucha rozrządu VW PASSAT Variant (3B5) 1.8 1997-06-2000-11 92;125 -zobacz opis, zastosowanie, zdjęcia. Z pasujących pojazdów i wyglądu powinien pasować. Nie rób sobie jednak wielkich nadziei, że młócenie przy zimnym silniku ustanie.
-
Przestawi, jeśli źle poskładasz. Musi być według schematu. Najlepiej przed rozebraniem sprawdź, czy się wszystko zgadza. Wałki dokręca się momentem 10-12 Nm (musisz poszukać dokładnie). Nie możesz pomyslić kolejności panewek i wałek musi być dokręcany równomiernie.
-
Nie licz na to, że przy takiej strzelinie to dobrze wyczyścisz i założysz nową uszczelkę. Odkręcenie wałka ssącego to nie problem - wystarczy go po prostu odkręcić.
-
cykanie tykanie na wolnych obrotach 1.8 125km ADR
ewald15 odpowiedział(a) na audi moja niunia temat w 1.8
Ściągnij osłonę (2), sprawdź czy faktycznie odgłos stamtąd pochodzi. Jeśli tak, to sprawdź ciśnienie oleju - jak jest dobre, to problem z łańcuchem/napinaczem. Jeśli jest za małe, to trzeba kombinować z pompą oleju i smokiem. -
cykanie tykanie na wolnych obrotach 1.8 125km ADR
ewald15 odpowiedział(a) na audi moja niunia temat w 1.8
-
Zmierz kompresje na próbie olejowej. Jeśli się nie poprawi to coś z zaworami, albo głowicą. W tym silniku widziałem jak zawory zapiekły się w prowadnicach i nie chciały się domykać (zrobiło się to nagle, jak w Twoim przypadku).
-
Olej przeważnie wycieka pod napinaczem i cieknie po tylnej stronie silnika. Jak nie jest to olej z napinacza, to prawdopodobnie wywala go gdzieś u góry skrzyni, albo przy filtrze oleju (może się też brać z dziurawej odmy). Jeśli chodzi o korekty, to zresetuj ECU (ściągnij klemy akumulatora na pół godziny). Potem przejedź jakieś 40-50 km TYLKO na benzynie i sprawdź jak będą wyglądały logi.
-
Z Twojego opisu wnioskuję, że auto ma gaz. Wszystkie pomiary robisz na benzynie, czy na gazie? Może wtryski gazu leją, lambda cały czas ma bogato i sterownik wylicza korekty na minus. Błąd sondy się powtarza?
-
Kilka odpowiedzi: Co do objawów: jeśli chodzi o pocenie, to sprawdź dodatkowo, czy nie puszcza oleju pod napinaczem łańcucha rozrządu, falujące obroty może powodować jakiekolwiek lewe powietrze, koniecznie sprawdź elastyczne gumy łączące kolektor z głowicą, odmę ciężko sprawdzić, bo jest zabudowana ze wszystkich możliwych stron, ale smród w kabinie może na nią wskazywać. Pytania: uszczelki firmy Elring, albo Victor Reinz, można bez większych problemów znaleźć zamienniki (sam na nich jeżdżę): Przewód elastyczy, odpowietrzenie pokrywy rozrządu TOPRAN 112 280 - AutoParts | Części samochodowe sklep internetowy, motoryzacyjny online APARTS.PL 112 280 TOPRAN Przewód elastyczy, odpowietrzenie pokrywy rozrządu, pasuje do Przewód elastyczy, odpowietrzenie pokrywy rozrządu ; -zobacz... i PRZEWÓD ODPOWIETRZAJĄCY AUDI SEAT SKODA HORTUM HOR144163 - AutoParts | Części samochodowe sklep internetowy, motoryzacyjny online APARTS.PL HOR144163 HORTUM PRZEWÓD ODPOWIETRZAJĄCY AUDI SEAT SKODA, pasuje do PRZEWÓD ODPOWIETRZAJĄCY AUDI SEAT SKODA ; -zobacz... to jest komplet odmy w tym silniku części od 14 w górę Cię nie interesują - to jest schemat dla kilku oznaczeń silników, dosyć ciężko dokręcić pokrywę rozrządu, aby nie zgnieść uszczelki, ale możesz spróbować, może to być wina wydechu - sprawdź dokładnie cały wydech od kolektora wydechowego do siatki elastycznej (ale stawiam na odmę lub inny wężyk). Wymiana uszczelki pod pokrywą jest łatwa, problem jest z odmą. Odmę da się wymienić na dwa sposoby: wyciągając kolektor ssący, wyciągając alternator (wiąże się to z wyciągnięciem wiskozy, bo oczywiście bez tego śruby alternatora nie wyciągniesz), potem stosując cyrkowe akrobacje można odmę wymienić (mnie się tak udało). Pocieszając Cię - obie metody są jednakowo uciążliwe, przy pierwszej masz jednak szansę sprawdzić stan gum kolektora :).
-
Z jakiej firmy założyłeś?
-
Sprawdź ciśnienie oleju. Wygląda to na łańcuch, efekt klepania potęgują jeszcze wtryski gazu. W przypadku łańcucha błędy na komputerze mogą się w ogóle nie pojawić.