Skocz do zawartości

casperii

Pasjonat
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O casperii

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Gdynia

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    BPW
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia casperii

2

Reputacja

  1. Panowie, przychodzę z pytaniem dziwnych odgłosów podczas dynamicznego przyśpieszania. W sumie to sam nie wiem gdzie może tkwić problem. Nie potrafie dokońca zlokalizować źródła wydobywania się tego dźwięku. Wydaje mi się , że dźwięk może wydobywać się z przodu w okolicach pasażera. Koła przednie ściągane , niestety nie widać tam żadnych luzów ani nic co mogło by wskazywać na ów objaw. W ostatnim czasie była wykonywana naprawa u 2 różnych mechaników (nie wiem czy to ma jakiś związek). Pierwszy mechanik robił zawieszenie, lewy drążek kierowniczy, tarcze i klocki tył. Drugi mechanik regeneracja sterownika skrzyni biegów. Poniżej przesyłam link do nagranego filmiku:
  2. Zrobiłem dziś samemu skan VAG'iem, poniżej błędy: Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: AKP\01J-927-156.clb Oznaczenie elementu SW: 8E1 910 155 F HW: 01J 927 156 HT Komponent: V30 01J 2.0l PD RdW 0020 Weryfikacja: 00000008 Numer seryjny: 00000000946952 Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 06325 000 00000 VCID: 295948A380F92B07D1-807C Znaleziono 1 błąd: 17090 - Czujnik trybu pracy (P/N/D itd..) skrzyni biegów (F125) P0706 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 66 Wew.licznik błędów: 255 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 800 /min Obroty silnika: 0 /min (bez jednostek): 13.0 Moment obrotowy: 4.0 Nm Temperatura: 32.0*C Uch.przepust.: 0.0* Bity binarnie: 0001 0 0 ------------------------------------------------------------------------------- Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 8E0-910-517.clb Oznaczenie elementu SW: 8E0 910 517 D HW: 8E0 614 517 AK Komponent: ESP8 front H06 0120 Weryfikacja: 00000000 Numer seryjny: 00000000000000 Kodowanie: 0004402 Kod serwisu: WSC 06325 000 00000 VCID: 285F4DA79BF3120FCE-807C Znaleziono 1 błąd: 01119 - Sygnał rozpoznawania biegu 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 11 Wew.licznik błędów: 40 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Wartość Hex: 0x00C0 Wartość Hex: 0x4002 Wartość Hex: 0x0031 Wartość Hex: 0x01AB Wartość Hex: 0x0000 ------------------------------------------------------------------------------- Jak wyczytałem tutaj na forum, błąd 17090 odpowiada za uszkodzenie w sterowniku skrzyni biegów.
  3. @Bart-S a jesteś wstanie napisać , czy problemem może być ta kostka , czy problem tkwi głębiej (sterownik skrzyni biegów) ?
  4. Witaj @Bart-S mam do Ciebie "łamigłówkę" jak zauważyłem na forum, masz ogromną wiedzę odnośnie skrzyń automatycznych, pozwól , że opisze swoją sytuację: W moim B7 pojawił się błąd polegającym na tym, że na fixie mrugają "biegi" a światła od wstecznego nie zaświecają się. Auto normalnie cofa do tyłu , tylko przy wrzucaniu biegu R auto trochę szarpie. Wajchowanie lewarkiem z R na D , z D na P itd, błąd znika lub też po prostu od tak nagle się pojawia. Ok rozumiem auto przeszło w tryb awaryjny. Auto oddane do mechanika, który po odczytaniu błędów stwierdził, że błąd sterownika biegu wstecznego, wykasował błędy, podobno gdzieś była jakaś kostka luźna , poprawił , wykonał 3 x jazdę testową - nic nie wyskakiwało jemu. Niestety po odebraniu auta parkując autem błąd ponownie. Wiesz może gdzie jest ta "tajemnicza" kostka? Z tego co zauważyłem chyba był demontowany u mnie tylni zderzak. Czy może ów błąd wiąże się z regeneracją sterownika skrzyni biegów i żadnej "ów kostki" w tym aucie nie ma? Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. Niestety mechanik u którego byłem na diagnozie , nie zajmuje się regeneracją sterowników, może wykonać mi demontaż i montaż sterownika za 800 zł , ale musiałbym zlecić komuś innemu regeneracje.
  5. Witam panowie, w moim B7 pojawił się błąd polegającym na tym, że na fixie mrugają "biegi" a światła od wstecznego nie zaświecają się. Auto normalnie cofa do tyłu , tylko przy wrzucaniu biegu R auto trochę szarpie. Wajchowanie lewarkiem z R na D , z D na P itd, błąd znika lub też po prostu od tak nagle się pojawia. Ok rozumiem auto przeszło w tryb awaryjny. Auto oddane do mechanika, który po odczytaniu błędów stwierdził, że błąd sterownika biegu wstecznego, wykasował błędy, podobno gdzieś była jakaś kostka luźna , poprawił , wykonał 3 x jazdę testową - nic nie wyskakiwało jemu. Niestety po odebraniu auta parkując autem błąd ponownie. Czy ktoś z obecnych forumowiczów miał taki przypadek? Wskazałby gdzie jest ta "tajemnicza" kostka? Z tego co zauważyłem chyba był demontowany u mnie tylni zderzak. Czy może ów błąd wiąże się z regeneracją sterownika skrzyni biegów i żadnej "ów kostki" w tym aucie nie ma ?Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. Niestety mechanik u którego byłem na diagnozie , nie zajmuje się regeneracją sterowników, może wykonać mi demontaż i montaż sterownika za 800 zł , ale musiałbym zlecić komuś innemu regeneracje.
  6. odezwiesz się na priv ? Niestety mi wyskakuje komunikat że nie możesz otrzymywać wiadomości
  7. w jakim sensie ogarnąć ?
  8. jeżeli na zimnym silniku, to u mnie mechanik stwierdził lejący wtrysk + do wymiany wałek rozrządu.
  9. Panowie oddałem ostatnio auto do sprawdzenia , ponieważ okazało się , że na zimnym silniku strasznie kopci. Mechanik w serwisie stwierdził, że na pewno leje jeden z wtryskiwaczy oraz jak już się ściąga pokrywę zaworów to trzeba wymienić wałek rozrządu. Zdziwiłem się, że dodał wałek do wymiany tym bardziej , że nie widział jego (pokrywa nie została jeszcze zdjęta). Zgodziłem się , żeby zamówili uszczelkę pod pokrywę i zdemontowali ją tak by zweryfikować a nie tylko gdybać. Po kilku dniach dostaje telefon z serwisu , że mechanik potwierdza wytarcie wałka - oczywiście nie dostałem żadnej dokumentacji. Teraz najlepsze proszę o kosztorys naprawy - który był przygotowywany przez ponad tydzień czasu. Na odczepnego dali kosztorys (poniżej zdjęcia). Niestety cena jak dla mnie to ponad połowa wartości auta ( 7.726,61), więc nie zgodziłem się i za diagnozę skasowali 380 zł. Czy ktoś z pomorza a dokładniej z trójmiasta może polecić mi sprawdzonego mechanika, który podjął by się naprawy ale nie za miliony monet ? Swoją drogą zobaczcie w kosztorys czy 4 tyś za robociznę i 4 tyś graty to normalna cena ?
  10. Panowie czy buzzer z B6 pasuje do B7 i na odwrót ?
  11. casperii

    2.0 TDI - jaki olej ?

    Panowie co lejecie za olej do waszych B7 2.0 TDI ? Gdzieś wyczytałem , że najlepszy / dedykowany olej to: Castrol Edge Professional Longlife III 5W30 przeszukując alle*ro zauważyłem dopisek: "Przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych." Problem , że nawet nie wiem czy mam u siebie DPF'a - czy ów olej będzie odpowiedni dla auta bez dpfa ? Sprzedawca twierdzi , że jak najbardziej , ale wiecie jak to jest byle by sprzedać to napisze , że nawet olej rzepakowy się nada
  12. @Mechanikkosmita dzięki za zainteresowanie się tematem, podesłałbyś na priv zdjęcie tej używki ?
  13. Ok problem rozwiązany. dziura w wężu. W związku z tym mam pytanie czy tylko oryginał czy może być zamiennik jak np tu: RURA WĄŻ TURBO POWIETRZA AUDI A4 B7 2.0 TDI 7433050660 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 74 zł - RURA WĄŻ TURBO POWIETRZA AUDI A4 B7 2.0 TDI (7433050660). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
  14. @krzysiek1987 a czy wywalało ci przy tym jakieś błędy ?
  15. jaki kabel ? dodałem ostatnio temat, zobacz:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...