Jump to content
IGNORED

Wymiana buzera/gongu w zegarach B6/B7


simon__75

Recommended Posts

Dziś uparałem się z tym buzzerkiem.

Dla potomnych pozostawiam krótką instrukcję :

1.Obniżamy i wyciągamy kierownicą iiiile sie da

20140106_143041.jpg

 

2. Wyciągamy zaślepkę śrub trzymających zegary

20140106_143041.jpg

20140106_143041.jpg

3. Wykręcamy 2 widoczne śrubki - torx 25 na długiej przedłużce

20140106_143109.jpg

20140106_143109.jpg

20140106_143116.jpg

20140106_143116.jpg

20140106_143356.jpg

20140106_143356.jpg

20140106_143527.jpg

20140106_143527.jpg

20140106_143535.jpg

20140106_143535.jpg

4. Kładziemy na kierownicy jakiś kawałek szmaty - coby nie porysować czegoś przypadkiem...i zabieramy się za wyciąganie licznika. Nie ma żadnych zatrzasków trzymających licznik. Wystarczy wytargać go tylko "z dziury" - da się to zrobić bez zdejmowania kiery. W pierwszej kolejności musimy lekko wysunąć zegary żeby pojawiła nam się boczna krawędź po tym wszystko idzie znacznie łatwiej

20140106_143659.jpg

20140106_143659.jpg

5. Odpinamy widoczne kostki (2 szt.). U mnie dodatkowo z tyłu zegarów był trzeci przewód - nie wiem do czego ;)

20140106_143738.jpg

20140106_143738.jpg

tu zaznaczony 3 kostka, której nie widać po odsunięciu zegarów

20140106_143751.jpg

20140106_143751.jpg

6. Kiedy zegary mamy już "na kolanach" odkręcamy 4 wkręty zaznaczone na zdjęciu - torx 10

20140106_143941.jpg

20140106_143941.jpg

20140106_144042.jpg

20140106_144042.jpg

7. Odpinamy zaczepy po bokach zegarów - 4 szt.

20140106_144150.jpg

20140106_144150.jpg

20140106_144201.jpg

20140106_144201.jpg

8. Ostrożnie otwieramy zegary - przed tym należy (nie wiem czy u wszystkich) naciąć naklejki na zgarach które uniemożliwią ich otwarcie.

Mamy widoczny buzzer który nas wnerwia !

20140106_144328.jpg

20140106_144328.jpg

9. Ja do naprawy/wymiany buzzera użyłem 32 ohmowy głośniczek średnicy około 33mm ze złuchawek nausznych

20131230_211111.jpg

20131230_211111.jpg

20131230_211101.jpg

20131230_211101.jpg

20131228_142920.jpg

20131228_143122.jpg

20131228_143112.jpg

20131228_142912.jpg

10. W pierwszej wersji naprawy chciałem ten głośniczek przyczepić na zewnątrz zegarów. Jednak w ostatniej chwili montaż przeprowadziłem w srodku zegarów. Całość umieściłem w zdjętej obudowie z zegarów. Nowy głośniczek przytwierdziłem klejem na gorąco w kilku miejscach na obwodzie.

20140106_144434.jpg

20140106_144434.jpg

20140106_144426.jpg

20140106_144426.jpg

11. Do głośniczka przylutowałem przewody "pionowo"

20140106_145911.jpg

20140106_145911.jpg

12. Po montażu w wyżej opisanej wnęce lutujemy wystające przewody do nóżek na płycie głównej zegarów zgodnie z polaryzacją (pytanie czy polaryzacja jest tu mega istotna ?? )

20140106_150700.jpg

20140106_150700.jpg

20140106_144331.jpg

20140106_144331.jpg

Po ostatnim lutowaniu wszystko składamy do kupy w odwrotnej kolejności.

U mnie operacja powiodła się bez żadnych problemów - czego i Wam życzę.

 

 

 

 

20140106_143041.jpg

20140106_143109.jpg

20140106_143116.jpg

20140106_143356.jpg

20140106_143527.jpg

20140106_143535.jpg

20140106_143659.jpg

20140106_143738.jpg

20140106_143751.jpg

20140106_143941.jpg

20140106_144042.jpg

20140106_144150.jpg

20140106_144201.jpg

20140106_144328.jpg

20140106_144331.jpg

20140106_144426.jpg

20140106_144434.jpg

20140106_145911.jpg

20140106_150657.jpg

20140106_150700.jpg

Edited by simon__75
Link to comment
Share on other sites

Super poradnik! tylko mam pytanie czy przed całą operacją jest konieczność zdjęcia klemy z akumulatora?

Link to comment
Share on other sites

Nie musisz . Jest tylko jeden warunek : nie wolno załączać stacyjki. Najlepiej kluczyk w kieszeni. Wiem bo to robiłem. Ja jednak z racji że te buzerki lubią padać podlutowałem 30 cm przewodu i buzer mam na zewnątrz licznika. Jak padnie to wymieniam w minutę bez demontażu i rozbierania licznika.

Edited by jacek70
Link to comment
Share on other sites

Ja aku nie odpinałem.
Również jak poprzednik rozważałem instalację buzerka na zewnątrz zegarów....finalnie poleciał "do środka".

Link to comment
Share on other sites

Panowie czy po wyjęciu i odłączeniu zegarów trzeba potem włączać jakieś inne komunikaty np.niski poziom oleju. Potem podłączone zegary i czy wszystko będzie tak jak przed odlaczeniem. Ogólnie akumulator odcięty całkowicie.

Link to comment
Share on other sites

Będzie ok , bez żadnych komunikatów jak przed wyjęciem.

Link to comment
Share on other sites

Ja ppo odlaczniu licznika mie mialem bledow i sama wymiana na inny jest bardzo prosta:)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja przed odlaczeniem zegarów miałem błąd niskiego poziomu oleju. Po wymianie buzzera i podłączeniu zegarów błędu nie ma. Jest ok czy szukać gdzieś przyczyn tego zjawiska?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź vagiem.A błąd - pewnie został skasowany samoczynnie po odpięciu aku.

Link to comment
Share on other sites

Spoko. Jak będzie źle to błąd pewnie znowu się pojawi. Czyli po wyjęciu zegarów wszystko powróci do normy.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie błędy z czasu przed wyjęciem zegarów pojawią się po ich wsadzeniu....
Jak coś ma być to będzie ;)

Link to comment
Share on other sites

w innym temacie pisałem:

udało mi się dotrzeć do ori buzzera i jego specyfikacji:

Miniature speakers, type Digisound FE36100PC/W FR3/MG3-HT | Bürklin ˇ A World of Electronics

z ważniejszych informacji:

100om

ok 80dB

ja kupiłem głośniczek 130omowy za ok 5 zł i dźwięk jest chyba identyczny jak był na ori

Link to comment
Share on other sites

Ja brałem z dziecinne zabawki . Szukałem po wielkości i i działa. Innym razem kupiłem w elektronicznym.Z wyglądu jak korek od butelki i po podłączeniu ( na przewodach) też działa i to super.

Link to comment
Share on other sites

w innym temacie pisałem:

udało mi się dotrzeć do ori buzzera i jego specyfikacji:

Miniature speakers, type Digisound FE36100PC/W FR3/MG3-HT | Bürklin ˇ A World of Electronics

z ważniejszych informacji:

100om

ok 80dB

ja kupiłem głośniczek 130omowy za ok 5 zł i dźwięk jest chyba identyczny jak był na ori

Dobrze wiedzieć - tak na przyszłość.....

Na 32Ohm tez ładnie śmiga (już kolejny roczek) :)

Link to comment
Share on other sites

Ja również zmieniałem głośniczek. A kupiłem 32 Ohm. Lutowanie w starym miejscu na starym koszyczku.

Co do klem to radzę zdejmować pomimo wszystko. U mnie po podłączeniu licznika bez zdejmowania klem fis kolorowy zamilkł (na czarno) dopiero po wszystkim pomogło zdjęcie klemy i ponowne jej założenie. Oczywiście nie wiem jak u was ale u mnie po takiej akcji zdjęcia klemy muszę ponownie zakodować pilota bo go nie widzi. Niby trwa to dosłownie minutę ale trzeba się wpinać do auta.

Oczywiście po ponownym wpięciu licznika świeci się kontrolka trakcji. Ale jest to normalne i po wykonaniu skrętu kołami oraz ruszeniu paru metrów kontrolka samoczynnie gaśnie.

:)

Link to comment
Share on other sites

U mnie buzer padł po wymianie akumulatora...dlatego do jego (buzera) wymiany nie odpinalem juz klem ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja nowy buzzerek przylutowalem na 60cm przewodzie i wyciągnołem go obok bezpieczników, teraz jak padnie to zdejme osłonę bezpieczników i wymienie na nowy .

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wreszcie zebrałem siły na montaż nowego buzzerka. Ja przylutowałem również dłuższy kabelek (nie zwracałem uwagi na polaryzację bo raczej nie ma to znaczenia - podobnie jak podpinanie kolumny głośnikowej do jakiejś mini wieży), chciałem zamontować go tak jak kolega na początku lecz mój głośniczek się nie mieścił. Wypuściłem przewody na zewnątrz licznika i przykleiłem go z tyłu do obudowy. Tylko moim zdaniem trochę za cicho gra ale tak czy siak po zgaszeniu auta i pozostawieniu włączonych świateł daje się spokojnie usłyszeć a na tym mi zależało bo z pamięcią bywa różnie :decayed: Drugim razem myślałbym zamontować go bliżej miejsca gdzie znajdują się bezpieczniki, wtedy byłby lepiej słyszalny przy otwartych drzwiach. Jeszcze taka rada, u mnie po odłączeniu zegarów na podłączonym aku po ponownym podłączeniu wszystko z autem było OK ale musiałem jeszcze raz odłączyć i podłączyć zegary i miałem problem z immo (napi "SAFE" na wyświetlaczu zamiast przebiegu, mrugająca kontrolka świec, auto gasło po 2 sekundach od odpalenia, rozkodowane piloty). Próbowałem odłączać klemy, zostawiałem auto z kluczykiem na zapłonie itp. Pomogło ponowne odłączenie i podłączenie wszystkich wtyczek zegarów. Kostki były wpięte dobrze ale widocznie chwilowo zwariował. Na sam koniec musiałem programować piloty i domykanie szyb z pilota.

Link to comment
Share on other sites

Dziś wykonałem 2 czynności:

1) Polerka szybki - wyszło super

2) Instalacja nowego buzzera - wykorzystałem głośniczek do płyty głównej komputera

8d2064aaa80504b2674052686523f157d1eed2bd

Wszystko działa jak należy. Lutowałem zgodnie z polaryzacją z tego wątka. Głośniczek minimalnie ciszej działa ale za to nie denerwuje tak bardzo i nadal jest dobrze słyszalny

Dzięki za poradnik przydał się!

Edited by Gac3k
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...