Skocz do zawartości

Rafft98

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Rafft98

Informacje

  • Imię
    Rafał
  • Miasto
    Włodawa

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Rafft98

0

Reputacja

  1. Ja zrezygnowałem z flanszy zamiast EGR. Silnik na biegu jałowym miał twardszą pracę (nawet mój ojciec zauważył że coś "ciężko" chodzi a nie wiedział nic o braku EGR). Jak zrobiło się chłodniej wyraźnie dłużej się nagrzewał, niekiedy było to kilkanaście km kiedy to wcześniej po 6-7km miał na wskazówce temp 90'. Do tego nie znikający błąd silnika który też denerwował. Zdecydowałem zakupić nowego wahlera i wszystko wróciło do normy.
  2. Do samej podstawowej diagnostyki, odczytu i kasowania błędów, niektórych adaptacji itp wystarczy interfejs od Viakena i VCDS-Lite 1.2, ja taki mam i na moje potrzeby wystarcza (niby do 2004 roku auta obsługuje, podłączałem A6 C6 z 2004 i też chulał, A6 C6 z 2005 miał problem) http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html Bardziej zaawansowane rzeczy jedynie przy interfejsach za znacznie większe pieniądze
  3. Około miesiąca temu przy okazji regeneracji turbawki zrobiłem porządek z EGR (u mnie dosłownie lało się ciurkiem po całym boku silnika że zostawiał wszędzie plamy na postoju). EGR wymontowałem wraz z chłodniczką spalin, w jego miejsce wstawiłem solidną flanszę, do tego czyszczenie, nowe uszczelki, dobrej jakości zaślepki z grubej blaszki, wężyków podciśnienia nie ucinałem w przypadku jakbym chciał ponownie montować zawór tylko je zatkałem, tak samo chłodnicę spalin trzymam w garażu. Mam AVF z końcówki 2004 więc wiadomo, że pojawił się CHECK na desce. Próbowałem tak jak wyżej zmieniać wartość w ustawieniach EGR, max dało się 33638. Po tym czasem na jakiś czas błąd znika ale i tak powraca. Po zapytaniu o programowe wyłączenie go w sofcie w kilku miejscach dostałem informację o koszcie wahającym się od 200 do 350 PLN więc dałem sobie spokój. Denerwuje mnie ten świecący się błąd na desce trochę. Jeżeli chodzi o efekty i odczucia po całej robocie to nie zauważyłem zbytnio jakichś zalet braku EGR, wydaje się iż z dołu jest żwawszy ale być może to efekt świeżej turbiny. Jeżeli chodzi o minusy: --silnik wolniej się nagrzewa przez co spalanie wzrasta - teraz mamy 20-35 stopni na plusie więc to nie jest jeszcze problem (już zauważyłem minimalnie większe spalanie, a co dopiero jak będzie -15 stopni wtedy zanim się nagrzeje silnik to na krótszych odcinkach nawet szyba nie rozmarźnie...) --przez brak klapy gaszącej silnikiem mocniej telepnie przy gaszeniu, niektórym może to przeszkadzać --spaliny są bardziej gryzące na postoju --silnik na biegu jałowym ma twardszą bardziej klekoczącą pracę (i to nie tylko moje spostrzeżenie) Póki co jeżdżę ale rozważam zakup EGRa i jego ponowne zamontowanie na dłuższy czas będzie spokój.
  4. Witaj. Czy po dłuższym użytkowaniu niż opisywany tydzień, błąd egr wysoczył? ustawienie możliwych do zapisania granicznych wartości ma jakiś negatywny skutek?
  5. Kolego posiadasz może jeszcze uchwyt do daszka?
  6. Mam pytanie. Ile tak w przybliżeniu potrzebowałbym zakupić przewodu 3.2mm a ile 4mm żeby ogarnąć wszystko?
  7. Mi dziś spadła linka przy samym zamku... ciężko chodziła od dłuższego czasu. Z dołu szczerze powiem, że jest masakra. Próbowałem na różne sposoby i nie mogłem znaleźć czego trzeba, żeby zamek się otworzył bo ciasnota jak cholera! Najłatwiejszym i najszybszym sposobem jest zdjęcie grilla i odkręcenie 3 śrubek kluczem płaskim (cierpliwości przy tej ostatniej) i maska otwarta Przy okazji wymontowałem zamek, wyczyściłem go z syfu i naoliwiłem, dodatkowo puściłem w linkę trochę WD40 i teraz otwiera się jak nówka sztuka. Dobrze jest to zrobić przy okazji bo jak ciężko chodzi to i rączka ma lżej. Co do zdemontowania grilla bez obaw, wystarczy np śrubokrętem przez szmatkę podważyć od góry do siebie jednocześnie ciągnąć ręką grill (wsadzić paluchy w kratkę), trzyma się w ten sposób na 4 zatrzaskach. Oczywiście z wyczuciem żeby nic nie pękło Powodzenia
  8. Ten wężyk bez problemu możesz kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym z metra cięty. Ma przekrój bodajże 4mm a trzeba go około 1 metr. Przy okazji możesz wymienić tak samo wyglądający wężyk który idzie nieopodal, też około 1 metr długości i 4mm przekrój. Ale dla pewności sprawdź i kup z zapasem. Też przy okazji je oba wymienie. A co do uszczelek również kupisz wszystkie po podaniu tych numerów prawie od ręki albo poczekasz na zamówienie 2-3 dni w sklepie motoryzacyjnym. Są to tylko gumowe oringi i najzwyczajniejsze uszczelki za które płaci się 2 czy 3 razy więcej tylko za to, że pochodzą z ASO. Oczywiście nikogo nie zmuszam
  9. Witaj. Poszukuje polecanego serwisu od multitronika. Chce wymienic olej. Post juz troche stary, ceny mogly sie troche zmienic. Za 400 zrobili Ci wymiane na oryginalnym oleju?
  10. Rafft98

    Multitronic

    Witajcie. Czy ktoś może polecić (o ile wogóle istnieje) dobry warsztat zajmujący się skrzyniami multitronic w lubelskim albo niedaleko poza lubelskim? Co prawda chcę wymienić tylko olej ale i z tym jest problem bo co zadzwonie do jakiegoś serwisu zajmującego się automatami to każdy mówi co innego (a to że jak nic się nie dzieje to nie wymieniać, albo że "można spróbować", Inni chcą wlewać jakieś zamienniki oleju zamiast oryginału bo po co, a w reszcie przypadków mylą multitronic z tiptronic). Macie jakieś namiary?
  11. Koledzy poszukuję pewnego serwisu w którym mógłbym wymienić ATF bliżej okolic województwa lubelskiego. Ewentualnie coś bliżej Warszawy. Możecie coś polecić? Rozważałem też podróż do Barta-S lecz mam do niego 1000km w obie strony niestety Za jakiekolwiek info z góry dzięki
  12. Wczoraj wreszcie zebrałem siły na montaż nowego buzzerka. Ja przylutowałem również dłuższy kabelek (nie zwracałem uwagi na polaryzację bo raczej nie ma to znaczenia - podobnie jak podpinanie kolumny głośnikowej do jakiejś mini wieży), chciałem zamontować go tak jak kolega na początku lecz mój głośniczek się nie mieścił. Wypuściłem przewody na zewnątrz licznika i przykleiłem go z tyłu do obudowy. Tylko moim zdaniem trochę za cicho gra ale tak czy siak po zgaszeniu auta i pozostawieniu włączonych świateł daje się spokojnie usłyszeć a na tym mi zależało bo z pamięcią bywa różnie Drugim razem myślałbym zamontować go bliżej miejsca gdzie znajdują się bezpieczniki, wtedy byłby lepiej słyszalny przy otwartych drzwiach. Jeszcze taka rada, u mnie po odłączeniu zegarów na podłączonym aku po ponownym podłączeniu wszystko z autem było OK ale musiałem jeszcze raz odłączyć i podłączyć zegary i miałem problem z immo (napi "SAFE" na wyświetlaczu zamiast przebiegu, mrugająca kontrolka świec, auto gasło po 2 sekundach od odpalenia, rozkodowane piloty). Próbowałem odłączać klemy, zostawiałem auto z kluczykiem na zapłonie itp. Pomogło ponowne odłączenie i podłączenie wszystkich wtyczek zegarów. Kostki były wpięte dobrze ale widocznie chwilowo zwariował. Na sam koniec musiałem programować piloty i domykanie szyb z pilota.
  13. Super poradnik! tylko mam pytanie czy przed całą operacją jest konieczność zdjęcia klemy z akumulatora?
  14. Hmm dobra sprawa bo mi też bardziej odpowiadałoby odwrotnie zmieniać biegi tylko te skrobanie i malowanie nie będzie tak jak fabryka by zrobiła. Muszę to przemyśleć Ale i tak spoko !
  15. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Dość niedawno stałem się posiadaczem B6 Avant 1.9TDi Tiptronic z 2004 roku, dość zadbany egzemplarz mi się trafił lecz znajdzie się pare drobnostek do zrobienia i dzięki pomocy forum A4 uda mi się to wszystko zlikwidować Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...