Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wężyków podciśnienia - porada


turzol

Rekomendowane odpowiedzi

Mam przetarty jeden z wężyków podciśnienia , dokładnie ten długi który idzie do jakby przelotki/zaworka (?)

046905291A.jpg

Wężyk jest w takiej otulinie i chciałbym wymienić na taki sam jak w oryginale, natomiast do końca nie wiem czy ETKA podaje dobry nr N 020 353 33 - wąż o zwoju 5m i wymiar 3,5x2

Ten wymiar tyczy się średnicy zewn i wewn? Jeśli tak to czy aby on nie ma innej średnicy zewn ?

Czy taki wężyk się nada?

http://allegro.pl/meyle-przewod-waz-paliwa-nadmiarowy-3-2-mm-diesel-i4853542520.html

tak wygląda mój

Nj4r2Ll.jpg

Edytowane przez turzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,5x2 to dobry wymiar - W sklepie motoryzacyjnym będzie szybciej, a przy okazji kup bez oplotu - łatwiej zauważyć przetarcia czy pęknięcia :) Podobno silikonowe są najlepsze pod względem wytrzymałościowym i nie niszczą się tak prędko jak gumowe.

http://fmic.pl/15-przewody-podcisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez oplotu a z oplotem wewnętrznym, gdyż jest po prostu wytrzymalszy ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez oplotu a z oplotem wewnętrznym, gdyż jest po prostu wytrzymalszy ;).

coś takiego?

http://allegro.pl/waz-wezyk-przewod-przelewowy-gates-3-2-mm-wzm-wewn-i4855515660.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram te co podał Artur są lepsze od tych w oplocie szmacianym,bardziej odporne na zniszczenia,ja stwierdziłem że skoro producent zakładał gumowe a nie silikonowe więc i ja takie założę,do dostanie praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem i polecam, wewnątrz są wzmacniane a mimo tego są bardzo elastyczne.

Jednak chyba kupie więcej i o przekroju 4mm, bo te 3,2mm siedzą mega ciasno na krućcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być ciasno żeby było szczelnie, przecież nie zdejmujesz tego co drugi dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być ciasno żeby było szczelnie, przecież nie zdejmujesz tego co drugi dzień.

Ale ja to ledwo nalozylem na krociec, trzeba było użyć sporo siły. Myślę ze 4mm będzie akurat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4mm idzie na zasilanie zaworków n18/75 a 3,5 lub 3,2mm idzie od zaworków do gruszek (na zaworkach jest cieńszy króciec prowadzący do gruszek turba/EGR)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszooo możesz powiedzieć jaka długość kupić węzyka (przewodu) 4mm? Bo jak czytalem przewodu 3,2mm potrzebuje 3metry. Dzisiaj zauważylem niepokojace przetarcia no i auto od jakiegos czasu slabo sie zbiera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie do mojego posta wyzej sam się zakrecilem..... zasilanie to cieńszy przewod ten górny, dolny jest grubszy i idzie do gruszek, ewentualnie może być 3 przewód do filtra ale to zależy. Nie powiem ci ile wychodzi dokładnie bo kupiłem rolkę cienkiego parcianego i rolkę grubego gumowego. Większość pakuje jedna grubość ale ori są dwie. Kup cienkiego jakieś 4-5m i grubego 2m

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użyłem 3,2mm od N239 do klapy gaszącej, a wszystkie inne wymieniłem na 4mm i siedzi ciasno. Długość dobierałem na zasadzie przyłożenia starego wężyka do rolki i docinałem idealnie na wymiar.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użyłem 3,2mm od N239 do klapy gaszącej, a wszystkie inne wymieniłem na 4mm i siedzi ciasno. Długość dobierałem na zasadzie przyłożenia starego wężyka do rolki i docinałem idealnie na wymiar.

Mam pytanie. Ile tak w przybliżeniu potrzebowałbym zakupić przewodu 3.2mm a ile 4mm żeby ogarnąć wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo dokladnie jakie te wezyki i ile ich potrzeba? Mam jeden 3,2mm x 2m nie wiem czy wystarczy? No i ile tego drugiego i jaki ma byc? 4mm? 4,5mm? 5mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem na silikonowe i wszystkie dałem 3mm ładnie wchodzą z delikatnym oporem i wystarczyło mi 3m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. Ja powyminialem wszystkie na 3,2mm z oplotem a do EGR puscilem 4mm siadlo oporowo... jednak mam inny problem bo auto po wymianie pewien czas jezdzilo jak nowe i ostatnio nie zbiera mi sie cos... tzn. Mulowato zaczol sie zbierac jak mu wciskam pedal do konca... np. na 3biegu z niskich obrotow... idzie jak by chcial a nie mogl ;( dodam ze geometrie czyscilem jakies 2 miesiace temu EGR+kolektor tez czyscilem... uszczelki nowe + filtry + olej powymieniane ostatnio wezyki podcisnieniowe... nie wiem co mu dolega znowu... pierw przechodzil w tryb awaryjny 17965 przeladowywal cisnienie dlatego czyscilem geometrie.. blad na jakis dobry czas znikl ale ostatnio na 5biegu przy ok 3tys przeskoczyl w ten sam blad... mialem stare wezyki i na jednym co idzie do popmy byla dziura wiec je wymienilem wszystkie w razie W... wykasowalem blad i spokoj ale mul mu sie wlaczyl i nie wiem czemu... ma znaczenie dlugosc tych wezykow? Ja do gruszki puscilem troche bardziej dlugi i do tej pomki okraglej kolo turba wszystkie inne ciolem na wymiar do starych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...