[ALL B6/B7] Odczepiona/zerwana linka maski - awaryjne otwieranie

    67 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    odczepiła mi się linka od maski i nie mogę jej otworzyć. Zdjąłem osłonę silnika i widzę linkę ale nie jestem w stanie niestety jej zaczepić i nie jestem pewien do końca jak. Potrzebny by mi był schemat zamka by wiedzieć która część jest ruchoma może uda mi sie ją ruszyć od spodu . Dzięki za pomoc

    Pozdrawiam
    milo222

    PONIŻEJ OPIS AWARYJNEGO OTWIERANIA

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    udało się - bardzo prosta i szybka operacja

    OPIS ( jutro zdjęcia)

    1. należy zdjąć dolną osłonę silnika - śruby na płaski śrubokręt są dobrze widoczne . Najlepiej wjechać na kanał ale na upartego da się wsadzić głowę i rękę pod samochód o ile oczywiście nie ma się obniżonego zawieszenia albo się nie jest tak dużym jak ja. ( dobrze mieć podnośnik hydrauliczny lub jak ja działkę ze schodami w dół u teściów - :polew: )

    2. po zdjęciu osłony należy wsunąć się pod samochód z metalowym prętem długości około 30-40 cm (może być coś innego sztywnego) może mieć ale nie musi mieć na końcu haczyk- mój nie miał ( można śrubokrętem ale włożenie jednocześnie głowy i wyprostowanie ręki w środku komory jest BARDZO trudne )

    3. patrząc w górę należy odszukać zamek - będzie dość dobrze widoczny - wszystkie części zamka są czarne oprócz części ruchomych które mają kolor miedziany/srebrny. Najbardziej widoczny będzie metalowy uchwyt z dziurką (początkowo myślałem, że jest to zaczep do kulki a jest to dolna część zaczepu)

    4. należy wsunąć pręt i przyłożyć do dolnego zaczepu a następnie przesunąć go w stronę koło pasażera - zaczep nie stawia dużego oporu wiec łatwo się go porusza - lekki ruch i maska otwarta :thumbup:

    Jeszcze nie skręciłem osłony więc zrobię jutro zdjęcia - jakby były jakieś pytania lub niejasności w opisie pisać, a ja poprawie lub zmienię opis

    Pozdrawiam

    Milo222

    ps. dzięki Musashi za fotki [br]Dopisany: 30 Grudzień 2007, 19:47 _________________________________________________widok od dołu maski

    a1.JPG

    widok po otwarciu

    a3.JPG

    :naughty: może się komuś przyda :rolleyes:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie tak , miałem podobną sytuację linka po prostu się zerwała a konkretnie plastik trzymający ją przy samym logo w grilu no i spadała wisząc ku dołowi ale przewierciłem plastik między chłodinca a grilem i zrobiłem szynę z drutu.. taka prowizorka ale już trochę jeździ...takze jak coś to zapraszam:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    milo222 Wstaw fotki jeszcze raz bo coś nie banglają.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzisiaj rano zauważyłem ze linka jednak jest na tym uchwycie niestety nie ma żadnego oporu. Wyglada jednak jakby sie zerwała pod maska :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no chyba nie mam innego wyjscia szkoda tylko że nie ma tych zdjec do opisu

    zobacz jak to wyglada w innej B6 i jak to zobaczysz-bedziesz wiedzial,jakiego narzedzia i jakiej dlugosci uzyc do otwarcia maski,musisz zobaczyc tu masz fotke,jak wyglada zamek,jak stoisz przed silnikiem

    fe5d0b9909109a5emed.jpg

    strzalka pokazuje miejsce,gdzie musisz wlozyc cos cienkiego,np pret zakrzywiony w litere "L",najlepiej,jakby to o cos zaprzec i przesunac ten bolec w prawa strone(jak stoisz przed autem i tak jak jest zdjecie) u mnie dosyc ciezko to chodzi-wiec przygotuj sie na "walke" z tym,jakbys zrobil preta na tyle dlugiego,ze zaparlbys o obudowe,tam gdzie jest pasek rozrzadu-powinno pojsc-powodzenia,napisz ,czy otworzyles :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dzieki wielkie najpierw musze skolowac takiego preta i powinienem sobie poradzic wezme sie za to jutro jak sie uda to napisze

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dzieki wielkie najpierw musze skolowac takiego preta i powinienem sobie poradzic wezme sie za to jutro jak sie uda to napisze

    moze pogrzebacz od pieca,czy kominka bylby dobry :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    moze pogrzebacz od pieca,czy kominka bylby dobry :wink4:

    Pojechalem dzisiaj wymienic wydech i przy okazji poprosilem czy dalo by rade ta maske otworzyc, zalatwil sprawe w 15min i nic nie musialem mu zaplacic :) wielkie dzieki za pomoc na przyszlosc juz bede wiedzial jak sie z tym rozprawic

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    moze pogrzebacz od pieca,czy kominka bylby dobry :wink4:

    Pojechalem dzisiaj wymienic wydech i przy okazji poprosilem czy dalo by rade ta maske otworzyc, zalatwil sprawe w 15min i nic nie musialem mu zaplacic :) wielkie dzieki za pomoc na przyszlosc juz bede wiedzial jak sie z tym rozprawic

    a co byla zerwana linka,czy tylko spadla z zaczepu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    moze pogrzebacz od pieca,czy kominka bylby dobry :wink4:

    Pojechalem dzisiaj wymienic wydech i przy okazji poprosilem czy dalo by rade ta maske otworzyc, zalatwil sprawe w 15min i nic nie musialem mu zaplacic :) wielkie dzieki za pomoc na przyszlosc juz bede wiedzial jak sie z tym rozprawic

    a co byla zerwana linka,czy tylko spadla z zaczepu?

    Spadla tylko z zaczepu pewnie przez to ze w sobote rozkrecalem zaslonke od rozrzadu i pewnie zachaczylem linke przypadkiem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Qrde i ja mam teraz problem z otwarciem maski. Mianowicie dziś chciałem sprawdzić poziom oleju no i ciągne ten plastikowy uchwyt pod kierownicą i nic. Wcześniej też to dosyć opornie chodziło więc postanowiłem pociągnąć z większą siłą no i stało się - uchwyt pękł :shocked: i został mi w ręce. Czy ktoś się orientuje co teraz musiałbym kupić ? Sam uchwyt wystarczy czy trzeba cały komplet ? Oczywiście jak już otworzę będę musiał poszukać przyczyny tego że tak topornie ta linka chodzi. Może spadła z jakiejś prowadnicy czy coś.

    Tak więc jeszcze raz proszę o info i jeżeli ktoś ma to najlepiej symbol części jakie musiałbym teraz zakupić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Qrde i ja mam teraz problem z otwarciem maski. Mianowicie dziś chciałem sprawdzić poziom oleju no i ciągne ten plastikowy uchwyt pod kierownicą i nic. Wcześniej też to dosyć opornie chodziło więc postanowiłem pociągnąć z większą siłą no i stało się - uchwyt pękł :shocked: i został mi w ręce. Czy ktoś się orientuje co teraz musiałbym kupić ? Sam uchwyt wystarczy czy trzeba cały komplet ? Oczywiście jak już otworzę będę musiał poszukać przyczyny tego że tak topornie ta linka chodzi. Może spadła z jakiejś prowadnicy czy coś.

    Tak więc jeszcze raz proszę o info i jeżeli ktoś ma to najlepiej symbol części jakie musiałbym teraz zakupić.

    Witam,

    mam podobny problem chciałem otworzyć klapę silnika i pękł mi plastikowy uchwyt już od dłuższego czasu bardzo opornie się otwierała klapa, trzeba było dosyć mocno szarpać! Dzwoniłem do ASO i zamówiłem sam uchwyt koszt chyba 25 pln. Próbowałem otworzyć za pomocą kombinerek ponieważ muszę uzupełnić płyn do szyb jazda bez niego to tragedia! chwyciłem za główkę, ale nie dało rady otworzyć odpuściłem, żeby nie zerwać linki. Ile będzie kosztowała akcja w ASO jak stwierdzą, że nie da się otworzyć bez zerwania linki?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No to mi się fuksnęło - chodziło opornie od jakiegoś czasu ale gdzies już na forum było w podobnym temacie więc kapnąłem na zamek tu i ówdzie oleju maszynowego i działa jak nowe !

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    otwarcie maski w serwisie koszt 160 zł. :) :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    co do pękniętych uchwytów to te linki lubią sie zacierać i dlatego tak ciężko chodzą.Powinno wystarczyć kupienie linki i uchwytu,a co do awaryjnego otwierania maski to ja przedwczoraj miałem ten problem ze linka wyskoczyła z zamka,bardzo prosto to zrobić jak się ma kanał lub podjazd,zdjołem dolną pokrywę silnika i znalazłem zamek patrząć od dołu jest dobrze widoczny,znalazlem pręt o długości ok 40/60 cm i sklepałem końcówkę na grubość średniego śrubokręta,tą sklepaną końcówkę wsadziłem od dołu w zamek i przesunołem pręt w jedną ze stron pasażera lub kierowcy nie pamientam dokładnie,cały trick polega na tym -by przesunąć widoczną od dołu na środku zamka przesówną dzwignię,prosze to przesónąć i maska otworzy się.15 min roboty.pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a powiedzcie mi jak otworzyć tę maskę przy silniku 2,5 nic tam nie widać a dostęp to juz dramat.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    w każdej B6 jest taki sam zamek :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    niby tak ale jak się okazuje nie jest to takie proste szczególnie przy tym silniku nic w zasadzie tu nie widac i wszystko po omacku trzeba robić a żeby wsadzić tego druta gdziekolwiek w okolicach zamku trzeba się nieżle naprodukować już pół dnia walczę z tym zamkiem i nic żadnych efektów. Pozatym nie mogę tu wszystkich fotek otworzyć zeby dokładnie zobaczyć gdzie ten drut wsadzić jakiś koszmar normalnie. MOże jest jakiś inny sposób na otwarcie tego zamka??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    http://www.a4-klub.pl/smf/b6_all_odczepionazerwana_linka_maski_awaryjne_otwieranie-t22551.0.html;msg959184#msg959184

    no masz fotkę,gdzie masz włożyć pręta,podejdz do innej B6 ,czy B7 i zobacz,jak to działa-potem od spodu do swojego auta-nikt nie twierdzi,że będzie łatwo... :naughty:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no a która stronę to dokładnie pociągnąć??

    czytasz coś,czy nic? - przecierz w linku,który podałem,wszystko jest opisane...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no i końcu się udało otworzyć. Nie była to sprawa taka prosta jakby mogło się na początku wydawać. Jeśli komuś się coś takiego przydarzy przy silniku 2,5 to chętnie służę pomocą. A wierzcie mi że przy tym silniku naprawdę trzeba się nagimnastykować żeby otworzyć tą maskę nic tam nic tam nie widać a miejsca nie ma prawie wcale

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale ja sie pytam co zrobić jak uchwyt został mi w ręce bo pekł i nie mge otworzyć maski, kupie nowy uchwyt i co dalej?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    zamekklapy1pt3.jpg

    zamekklapy2le6.jpg

    my.php?image=zamekklapy3tn1.jpg

    zamekklapy4jt1.jpg

    tam masz odpowiedz

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale mi nie spadła linka czy zerwała sie przy zamku!

    linka jest w samochodzie widoczna tylko urwał sie zaczep wewnątrz pojazdu , nie mozna nowego jakoś założyć od strony wnętrza pojazdu zeby nie musiec wchodzic pod spód i sciągac osłony silnika. ?[br]Dopisany: 21 Czerwiec 2010, 22:35_________________________________________________tutaj wszyscy opisywali co zrobić jak linka sie zeriwe przy zamku ja mam odwrtonie linka jest cała i zdrowa tylko w samochodzie sie urwał ten plastik

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale ja sie pytam co zrobić jak uchwyt został mi w ręce bo pekł i nie mge otworzyć maski, kupie nowy uchwyt i co dalej?

    Powiedz mi,czego nie rozumiesz w zdjęciu poniżej

    zamekklapy1pt3.jpg

    pokazany jest zamek maski i mocowanie linki do uchwytu,zdejmujesz pólkę pod kierownicą i wymieniasz uchwyt,który się złamał i został Ci w ręce-jaśniej już nie umiem Ci tego wytłumaczyc...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    domjenick teraz to rozumiem tylko ja sie pytałem czy ktos juz to robił wymieniał ten plastik czy bez problemu sie to wymienia rozumiesz....

    rysunek pomocny jasne :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.