Skocz do zawartości

Kosin

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Kosin

Informacje

  • Imię
    Artur
  • Miasto
    Łódź

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    ALZ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

187 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Kosin

1

Reputacja

  1. Witam. Przyszedł moment na podsumowanie posta , aby dalej być szczęśliwym użytkownikiem samochodu marki audi musiałem zostawić autko na ponad tydzień u mechanika. Co było robione , regeneracja całej głowicy , tłoki poszły do sprawdzenia i czyszczenia rowków oraz dopasowania pierścieni na szlifiernie . Całość zabiegu kosztowała 3,8 tyś zł . wszystkie nowe uszczelki , zimeringi , rozrząd itd. wszystko sprawdzone i pomierzone . obecnie autko jest na dotarciu jednak nie puszcza już dymka z rury i nie ma podwyższonego apetytu na olej . silnik pracuje teraz równo . Uważam że to był ruch w dobrą stronę . za parę lat tak od 2-5 naprawdę będzie ciężko znaleźć jakiś sensowny pojazd z sensownym motorem na rynku aut używanych . Uważam że akurat audi warto remontować , ponieważ maja dobrą blachę oraz nie najgorsze silniki (mój został zajechany serwisem long life i wymianą oleju w niemieckim serwisie co 40 tyś km ) . Każdy zrobi jak uważa , moim skromnym zdaniem warto naprawiać i wiedzieć co się ma . Warunek to dobry , zaufany i uczciwy mechanik .
  2. Witam . Czy ktoś usuwał EGR całkowicie łącznie z wylogowaniem go ze sterownika i wgraniem nowych map . Potrzebuje sprawdzony serwis w Łodzi i okolicach . Dzisiaj byłem w Brzezinach na takiej usłudze niestety gość stwierdził że mam sterownik z audi a4 B5 , a moim skromnym zdaniem liczył na szybki zarobek niestety kiedy sprawa okazała się bardziej skomplikowana poprostu się wykręcił z tego jakimiś wymówkami co do braku teraz czasu na taką pracę i że lepiej będzie kupić nowy EGR . Wspomnę że wycenił usługę na 400 zł i tyle chciałem za to zapłacić . Za namiary do sprawdzonego warsztatu będę bardzo wdzięczny .
  3. Więc wszystko mniej więcej się wyjaśniło . Powodem pracy na trzech cylindrach była świeca . Świeca która przejechała 5 tyś km ,a wyglądająca jak by miała za sobą już z 50 tys . Podejrzewam że to przez to iż jest największe zużycie pierścieni lub zaworów w tym tłoku . Elektroda była jak by zaspawana , brudna od nagaru . Pozostałe świece są suche , dwie wyglądają jak nówki czyli pierwsza i trzecia bez oznak zużycia , druga coś już po niej było widać centralna elektroda już nie była idealnie okrągła i były lekkie oznaki nagaru . Natomiast ostania czyli czwarta liczę zawsze od rozrządu była pełna nagaru , ulana olejem ,a centralna elektroda w kształcie trójkąta . Zastanawiam się teraz co robić . Przy okazji zmierzyłem stopień sprężania , niestety na zimnym silniku i na trzech pierwszych garach było od 13 do 13.5 , natomiast na ostatnim 9 . Zastanawiam się czy jest jeszcze szansa na uratowanie tego silnika czy raczej już koszty będą nieopłacalne i trzeba będzie go sprzedać . Może ktoś z Was orientuje się ile może kosztować taka naprawa w najczarniejszym scenariuszu . Pomoże mi to podjąć decyzję co robić dalej czy szykować się do większego wydatku i to jakiego ?Czy poprostu pozbyć się ze stratą finansową problemu gdyż wiem że nie dostanę za niego tyle co zapłaciłem i włożyłem licząc również nową instalację LPG i kilka innych bajerów . Oczywiście jak zawsze bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sugestie . Pozdrawiam Artur
  4. Dziękuję wszystkim za porady . Na razie zostanę przy swoim interfejsie , ale będę się rozglądał juz za hex-can i kupię jeśli trafię dobrą cenę . Panowie powrócę jednak do głównego problemu . Dzisiaj znowu wystąpił problem z migająca kontrolką check engine i pracy na trzech garach . Już wiem że problem występuje na obu paliwach . Pomaga przygazowanie jednak po kilku chwilach znowu się nasila . Ustaje dopiero po przejechaniu kilku kilometrów na wyższych obrotach . Nie chce mi się wierzyć że któryś z nowych podzespołów odmówił posłuszeństwa po 5 tyś km .
  5. Dzisiaj jeździłem i póki co jest ok . Jutro podłącze kompa i zobaczę czy coś wyskoczy .
  6. Na 1000 km bierze od 0,4 do 1 litra oleju . Cewka była pęknięta i chodził na trzech garach (wywalał błąd wypadania zapłonu na 1 cylindrze) , a przy okazji wymieniłem świece i przewody żeby mieć spokój po zagazowaniu . Żałuję że zgapiłem się i nie przełączyłem na benzynę . Mam zestaw delphiego i sczytywałem błędy dokładnie 5,5 tyś km temu po zakupie . Powiedz kolego przy okazji jaki zestaw do tego Vag- a bo tutaj jestem troszkę zielony i z tego co czytałem jedni polecają droższy zestaw z can inni tańszy kkl troszkę się tu gubię który wystarczy do mojego autka .
  7. Witam. To mój pierwszy post więc z góry przepraszam za popełnione gafy . Do rzeczy . Po przejechaniu jakiś 20 km kiedy zatrzymał mnie przejazd kolejowy , auto zaczęło nierówno pracować , dodatkowo mrugała kontrolka "check engine " . Postanowiłem zgasić i odpalić auto po chwili ponownie jednak nic to nie pomogło . Dopiero kiedy przejechałem chwilę na wysokich obrotach wszystko wróciło do normy . Dodam tylko ze około 5 tyś. km wcześniej wymieniłem cewkę na nową Beru , przewody i świece NGK oraz wyczyściłem przepustnicę z późniejszą adaptacją . Przypadek wystąpił na gazie (inst. KME NEVO + silver +baraccuda , montaż profesjonalny w autoryzowanym serwisie KME ) Kontrolka check sama zgasła natomiast dzisiaj odczytałem takie błędy : 16804 - Sprawność katalizatora za mała (Bank 1) - Stały 17978 - elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany - nieciągły 16556 - Mieszanka za bogata (Bank 1) - nieciągły 16688 - Zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów - nieciągły Tak naprawdę chwilowo jest ok , po skasowaniu błędów i odpaleniu silnika nie pojawiły się póki co ponownie . Może ktoś spotkał się z podobnym zestawem błędów i może podpowiedzieć na jaką naprawę się szykować . Dodam jeszcze że silniczek według przeglądów niemieckich ma 160 tyś . przebiegu , taki wpis na ostatnim niemieckim tuv -ie ważnym do 05.2021 r . Jednak motor ma apetyt na olej , jazda 95% miasto lubi łyknąć oleju( Motul 10w40 ) od 0.4 L do 1 L przy jeździe na wyższych obrotach , więc oswajam się z myślą wymiany pierścieni i regeneracją głowicy i tutaj moje drugie pytanie potrzebuję sprawdzonego mechanika z Łodzi lub okolic . Z góry dziękuję za zainteresowanie moim przypadkiem i wszelkie rady i opinie. Pozdrawiam
  8. Patrzysz na czujnik temperatury , termostat jest pod kolektorem dolotowym . W tym silniku mamy termostat fazowy i bardzo ważne jest ,aby działał dobrze bo silnik pracuje w zakresie wysokich temperatur ok 105 °C . Osobiście też mam ten błąd , jak go skasuje to na rozgrzanym silniku wystarczy że dobrze mu depne i wywala check bo grzałka nie podgrzewa termostatu aby ten się szybciej otworzył . Na allegro koszt oryginalnego to około 165--175 behr mahle . Kłopoty jednak nie w zakupie lecz w wymianie bo to już nie tak prosta sprawa . Tutaj masz linka do oferty jego sprzedaży z allegro , jak coś to oblukasz sobie jak on wygląda https://allegro.pl/oferta/termostat-behr-oe-audi-a4-b6-7-1-6-alz-2-0-fsi-awa-6652965809?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Pozdrawiam.
  9. Od trzech tygodni posiadacz audi a4 b7 1.6 alz pb+lpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...