Skocz do zawartości

avenota

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O avenota

Informacje

  • Imię
    Jacek
  • Miasto
    Lubartów

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.8
  • Kod silnika
    ADR
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia avenota

0

Reputacja

  1. Witam. Mam problem z falującymi obrotami w mojej 1.8 B5 ADR czysta benzyna. Na zimnym silniku przy pierwszym odpaleniu zawsze obroty spadają do zera. Po kolejnych odpaleniach również gaśnie bez dodania gazu, niby jest ciut lepiej ale widać, że się dławi i trzęsie całą budą. Dodatkowo występuje strzelanie z wydechu, oraz przy silniejszym gazowaniu leci trochę czarnego dymu. Po małym gazowaniu zaczyna już trzymać obroty na biegu jałowym. Na ciepłym, rozgrzanym silniku nie ma żadnych problemów z odpalaniem i obroty są dużo stabilniejsze oraz nie trzęsie silnikiem, jednak po zatrzymaniu, na luzie obroty potrafią się zawiesić na 1500, po jakimś czasie się regulują. Po odpięciu przepływki nie ma praktycznie różnicy, lecz mam wrażenie, że mniej trzęsie silnikiem, jednak przy gazowaniu bez przepływki obroty spadają do 450. Podczas mocnego falowania obrotów, czuję jak pedał gazu sam chodzi mi pod nogami. Wymieniłem już świece, akumulator oraz przeczyściłem przepustnicę wraz z adaptacją i wymianą uszczelki. Olej i filtry wymieniane 2,5 tys km temu, ubyło prawie nic. Ogólnie mam wrażenie właśnie, że trochę za dużo mi pali. W czasie czyszczenia przepustnicy zauważyłem dużo nagaru w samej przepustncy, który zaczynał się od miejsca dojścia rurki od odmy, nagar było widać również w kolektorze. Świece miały kolor ciemny, ciemno brązowy. Czy to oznacza zbyt dużą mieszankę oraz ma związek z lambdą? Błędy jakie wyszły mi teraz po podpięciu kompa. 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction P0135 - 35-10 - - - Intermittent 17936 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205): Open Circuit P1528 - 35-10 - - - Intermittent 17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit P1516 - 35-10 - - - Intermittent 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124) 29-00 - Short to Ground 00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00956 - Key 2 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Niedługo wymieniał będę sondę lambda. Co jeszcze mogę zrobić? Problem z gaśnięciem zaczął się w momencie, gdy przepływka sama się odpięła w trakcie jazdy (ktoś wcześniej źle ją przypiął) Od kupna występowało falowanie obrotów, jednak było ono niewielkie. Dodam, że dodatkowo w trakcie jazdy potrafi mi losowo co jakiś czas, przez kilka sekund migać czerwona kontrola ciśnienia oleju. Ma to związek z odmą? Poniżej zdjęcia świec i dojścia odmy.
  2. avenota

    Problem z obrotami

    Take błędy pokazał mi VAG: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 558 B Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D03 Coding: 04001 Shop #: WSC 06335 7 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached P1508 - 35-10 - - - Intermittent 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent 17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit P1516 - 35-10 - - - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8L0 862 257 K Component: ZV-Pumpe, Funk D05 Coding: 12864 Shop #: WSC 06335 4 Faults Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124) 29-00 - Short to Ground 00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00956 - Key 2 09-00 - Adaptation Limit Surpassed
  3. avenota

    Problem z obrotami

    Witam. Posiadam sprowadzone Audi A4 B5 1.8 125km z 1998, które użytkuje od miesiąca, wcześniej 1,5 roku stało nieużywane. Od samego początku auto miało małe wahania obrotów na biegu jałowym, które nie wpływały na dynamikę jazdy. Problem zaczął się w momencie, kiedy w czasie jazdy samoczynnie odpiął się kabel od przepływki (prawdopodobnie ktoś przy niej coś już grzebał, bo była na styk założona i się odpięła). Z odpiętą przepływką obroty gwałtownie spadały i rosły, samochód potrafił często przez to gasnąć, przy czym zauważyłem, że pedał gazu sam się zapadał w rytm obrotów, a zmiany trybów klimatyzacji również wpływały na pracę silnika. Po wpięciu przepływki obroty się ustabilizowały do początkowego stanu tzn. małych wahań, lecz przy odpalaniu na zimnym silniku zawsze gaśnie przez spadek obrotów do 0. Po małym utrzymaniu go na większych obrotach po uruchomieniu i rozgrzaniu, lepiej już trzyma obroty, ale czuć, że się dławi, przy czym trzęsie całą budą. Z nagrzanym silnikiem normalnie się odpala, z małym wahaniem obrotów, które są w normie. Zauważyłem również, że nierozgrzany, czasami lubi złapać muła przy każdej zmianie biegów w ok. 2100 obr. i nie chce iść dalej, dopiero po 2-3 naciśnięciu gazu odpuszcza i idzie dalej. Przy nagrzanym silniku nie ma tego problemu i czuć normalną moc. Co może być przyczyną tych problemów? Od czego zacząć diagnozę? Mieliście podobny problem? *Do tej pory została przeczyszczona przepływka (nie miałem dostępu do wnętrza kostki) Poniżej filmik obrazujący każdy z wyżej opisanych etapów. https://www.youtube.com/watch?v=pXrzpbzDEns *Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy. ->Nowicjusz Zapraszam również tu ->Regulamin. *Proszę uzupełnić profil.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...