Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 1.8 ADR Falujące obroty, gaśnięcie


avenota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z falującymi obrotami w mojej 1.8 B5 ADR czysta benzyna. 
Na zimnym silniku przy pierwszym odpaleniu zawsze obroty spadają do zera. Po kolejnych odpaleniach również gaśnie bez dodania gazu, niby jest ciut lepiej ale widać, że się dławi i trzęsie całą budą. 
Dodatkowo występuje strzelanie z wydechu, oraz przy silniejszym gazowaniu leci trochę czarnego dymu. 
Po małym gazowaniu zaczyna już trzymać obroty na biegu jałowym. Na ciepłym, rozgrzanym silniku nie ma żadnych problemów z odpalaniem i obroty są dużo stabilniejsze oraz nie trzęsie silnikiem, jednak po zatrzymaniu, na luzie obroty potrafią się zawiesić na 1500, po jakimś czasie się regulują.
Po odpięciu przepływki nie ma praktycznie różnicy, lecz mam wrażenie, że mniej trzęsie silnikiem, jednak przy gazowaniu bez przepływki obroty spadają do 450. 
Podczas mocnego falowania obrotów, czuję jak pedał gazu sam chodzi mi pod nogami. 

Wymieniłem już świece, akumulator oraz przeczyściłem przepustnicę wraz z adaptacją i wymianą uszczelki. Olej i filtry wymieniane 2,5 tys km temu, ubyło prawie nic.
Ogólnie mam wrażenie właśnie, że trochę za dużo mi pali.
 
W czasie czyszczenia przepustnicy zauważyłem dużo nagaru w samej przepustncy, który zaczynał się od miejsca dojścia rurki od odmy, nagar było widać również w kolektorze.  
Świece miały kolor ciemny, ciemno brązowy. Czy to oznacza zbyt dużą mieszankę oraz ma związek z lambdą? 

Błędy jakie wyszły mi teraz po podpięciu kompa. 

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
            P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
            P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction
            P0135 - 35-10 - - - Intermittent
17936 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205): Open Circuit
            P1528 - 35-10 - - - Intermittent
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
            P1516 - 35-10 - - - Intermittent

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
            35-00 - -
01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124)
            29-00 - Short to Ground
00955 - Key 1
            09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00956 - Key 2
            09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Niedługo wymieniał będę sondę lambda. Co jeszcze mogę zrobić? 

Problem z gaśnięciem zaczął się w momencie, gdy przepływka sama się odpięła w trakcie jazdy (ktoś wcześniej źle ją przypiął) Od kupna występowało falowanie obrotów, jednak było ono niewielkie. 

Dodam, że dodatkowo w trakcie jazdy potrafi mi losowo co jakiś czas, przez kilka sekund migać czerwona kontrola ciśnienia oleju. Ma to związek z odmą? 

Poniżej zdjęcia świec i dojścia odmy. 

116703213_800080237200070_7238808645894855176_n.jpg

116782335_3472798049406638_6366892975095515486_n.jpg

117075961_2367687170200095_4751615631238768713_n.jpg

Edytowane przez avenota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, avenota napisał:

czerwona kontrola ciśnienia oleju. Ma to związek z odmą? 

Jeśli już to z brakiem ciśnienia oleju. W najlepszym przypadku wina samego czujnika. Do sprawdzenia ciśnienie oleju.

Zrób log statyczny na początek 2+7, a sonda jeśli jest do wymiany to boscha. Błąd od przepływki to zapewne po jej odpięciu czy wraca jak nic tam nie grzebiesz?

Sprawdź czy działa gruszka podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...