Skocz do zawartości

Korbus

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Korbus

Informacje

  • Imię
    Kuba
  • Miasto
    małopolskie

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    BUL
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Korbus

0

Reputacja

  1. Hej, dołączę się do tematu. Jak już wymienialiście wariator to z jakiej firmy? 2.0 tfsi BUL mam u siebie.
  2. Korbus

    Zatarta głowica BUL

    W temacie pojawiają się nowe tropy. Rozmawiając z jednym (najprawdopodobniej) z pracowników filmy, która zajmuje się kompleksową regeneracją głowic do naszych nieszczęśliwie wadliwych silników, dowiedziałem się, że problem z ciśnieniem oleju może pojawiać się w dwóch najczęstszych miejscach. A mianowicie przy wałkach wyrównoważających, które znajdują się przy pompie oleju i natryskach tłoków od dołu. Osobiście zastanawiam się nad samą pompom oleju, ponieważ dość dużo tematów przewala się przez internet, że z nimi również ludzie mają problem. Przyglądając się wałkom wyrównoważającym nie stwierdziłem luzu promieniowego. Jedyny luz to osiowy, bardzo mały ale jednak. Czy taki luz powinien tam występować? Czy padają podejrzenia na jakieś inne elementy? Jakieś pomysł? Ktoś zna z autopsji?
  3. Korbus

    Zatarta głowica BUL

    Witam forumowiczów. Przy wymianie filtra oleju zauważyłem bardzo dużo opiłek aluminiowych (link do galerii dysku google: https://drive.google.com/drive/folders/1dx15KJmS6SG7vNr632IVGxOCByWRSQF7?usp=sharing ). Od razu zdecydowałem się na rozebranie silnika. Rozbierając nie natrafiłem na nic szczególnego, prócz bardzo lekko przytartych panewek wału korbowego, które wymienię. Panewki korbowodowe w super stanie i nie wymagają wymiany. Doszedłem do głowicy i odkręciłem górę, żeby zdjąć wałki. Po wyciągnięciu wałków moim oczom ukazał się taki obraz (zdjęcia robione w kolejności -> od ściany grodziowej w kierunku przodu, pierwsze wałek wydechowy, później ssący. (link do galerii dysku google: https://drive.google.com/drive/folders/1TY0PmvzcTchs_dR-jSXTROjsC78bp2Ol?usp=sharing ) Głowice oddam do firmy specjalizującej się w obróbce, w celu stwierdzenia czy coś jeszcze można coś z tego zrobić, aby się upewnić. W mojej ocenie wżery są tak głębokie, że nie ma co ratować. I od razu dwa pytania z mojej strony. Czy ktoś z was miał taki sam przypadek? Jaki byłby koszt kupienia całej głowicy z wałkami/wałkiem wydechowym (bo może wałek ssący jest do uratowania, ale jestem raczej pesymistycznie nastawiony) Dodając jeszcze, jakaś część opiłków może pochodzić z przytartej panewki oporowej wału korbowego oraz lekko przytartej osłony łańcucha pompy oleju. Ale taka ilość jest dla mnie dość mocno zastanawiająca.
  4. Temat rozwiązany wymianą złączek paliwowych przychodzących do filtra paliwa. Temat do zamknięcia albo uzunięcia.
  5. Moje pytanie pojawiło się po obejrzeniu tego filmiku. Chodzi mi oczywiście o tył silnika gdzie występuje zmienna faza rozrządu. I dla potwierdzenia ponawiam pytanie. Czy można to zrobić nie tykając pokrywy i wałków?
  6. Zamierzam wymienić napinacz z łańcuchem rozrządu. Pytanie jak w tytule, czy trzeba ściągać pokrywę zaworów i blokować wałki? Czy można to zrobić bezpiecznie nie ściągając pokrywy?
  7. Mam takie szybkie pytanko. Potrzebuję wymienić przewody paliwowe, które idą od baku do filtra paliwa . Wie ktoś może czy można to wymienić bez demontażu/opuszczenia baku?
  8. Cześć. Dopnę się do tematu. Mój przypadek, może trochę jest podobny, tylko u mnie problem tkwi w prawej lampie. Jak kupiłem samochód to prawa lampa na dziurach trochę mrugała a trochę nie, na jakiś mini hopkach tak samo. Kiedy byłem w trakcie rozbierania chciałem wypiąć wtyczkę od elektromagnesu. Pyk i jeden kabelek leciutko się wysunął z wtyczki a drugi był praktycznie cały urwany. Kable zostały w ręce. Po delikatnym lutowaniu jeździłem, bo mojej kamienistej drodze, pod górę w dół i grało. Ale po wyjechaniu w trasę prawa lampa na długich mruga ale już nie tak często jak wcześniej. Fakt pin nie był do końca dociśnięty i ten bolczyk co ma go trzymać nie jest na swoim miejscu. W tym przypadku raczej wykluczam awarię elektromagnesu. A wy? Ps. Nigdy nie miałem do czynienia ze światłami ksenonowymi. Takie pytanko z mojej strony. Kiedy jadę na dziennych i chce komuś mrugnąć długimi to zmniejszam tym żywotność palnika?
  9. Witam wszystkich. Tematów w internecie na temat silników TFSI w internecie co niemiara. Szukając informacji na temat tego silnika (jak w temacie) 2.0 TFSI, mało przewija się wątków o kodzie BUL. Jedynie gdzie trafiłem na opinie tego akurat modelu to na YT (tutaj ---> https://www.youtube.com/watch?v=XCxibkWp3q4&t=1410s) I stąd myśl o założeniu tematu. Jakie są wasze opinie na temat tej jednostki? Może słyszeliście o jakiś przypadkach, czego się strzec przy tym kodzie silnika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...