Skocz do zawartości

troleslaw

Pasjonat
  • Postów

    162
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

O troleslaw

Informacje

  • Imię
    boleslaw
  • Miasto
    radom

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. można pogdybać, stawiam na brak tlenu, pewnie maf.
  2. Posluchajcie pany tego stukania przy wciskaniu sprzegla na luzie. Jak pilna jest wymiana? Zauwazylem ze docisk juz nie dziala jak trzeba auto sie nie odpycha jak trzeba. VID_20231022_190110.mp4
  3. Jeszcze nie wiem, robotę planuje dopiero na drugą połowę kwietnia, teraz zbieram części i informacje.
  4. Pany, mam zapytanie. Przy wymianie łańcucha i napinacza, trzeba tez wymieniać śruby mocujące podpory wałków wht 002015? Jak dobrze licze jest tam ich 16 sztuk po ok 14 zł sztuka. W sam naprawiam audi jest napisane że każdorazowo nowe. Prawda to? Czy można wkręcić stare? Bo wychodzi prawie 230zł za śruby.
  5. Normalnie powinien być stan powyżej max te pare mm, na włączonym silniku sprawdzasz drugi raz i powinno być wtedy max. Jak dev napisał, obojętne co wlejesz(z wymienionych) byle kolor się zgadzał.
  6. Sprawdź sobie jakiej firmy masz przekładnie. zf jest korpus cały, w koyo jest dwuczęściowy aluminium/stal. Oznaczenie na maglu jest nalepka, od prawej strony przekładni, na korpusie, zaraz za marżetą- osłoną plastikową, od strony grodzi. Trzeba mieć lusterko na długim trzonku. U mnie po vinie było zf, a zamontowane jest koyo czyli francuska. Do francuskiej w a4 b6 00-04 alt lejemy mineralny Total LHM + zielony, jak kolor zakrętki zbiorniczka. Jak masz zf i zakrętke zieloną to tez lejesz totala. Pisze o przekładniach hydraulicznych bez serwo. Cała filozofia.
  7. Poszedłem w meyle 114 631 0052 od kolegi Dzika. Dzięki. Zdam relacje z wymiany.
  8. Pany, chce kupić trw jpr413 tylko tak, płace kaucje 500zł, odsyłam starą kayaby, sklep odsyła do trw i oni maja 30 dni na zdecydowanie się, czy biorą zdemontowana i zwracają kaucje, czy nie i wtedy kaucja przepada. W iparts powiedzieli że 90% są zwrorty kaucji jeśli to oryginał i nie jest pęknięta. Macie jakieś doświadczenia z firmą trw i zwrotami? Ogólnie to pompy trw to zregenerowane oryginały i dają 2 lata gwarancji. Oprócz chińczyków, to znalazłem tylko meyle 114 631 0052 (500zł), Borsehung B13214(700zł) Montował ktoś? Jakie macie doświadczenia ze swoimi pompami, ile i jak pracują? Widze też, że sporo osób montuje chinczyki jak skv.
  9. Pierwszy film 2tyś obrotów i obroty kierownicą. W zbiorniczku się nic nie buzuje. Drugi film bieg jałowy stukanie pompy MOV00100 (video-converter.com).mp4 MOV00102 (video-converter.com).mp4
  10. Wszystko wiem;). Po zamontowaniu pompy, przez króciec z węża 3 zalewamy pompę, kręcimy kółkiem dolewając płynu, montujemy wąż 3, dolewamy do zbiorniczka jak ubyło, przykręcamy wąż 4 do gniazda śruby. Tyle w teorii.
  11. Dziękuję. Wąż 4 znalazłem, że ogólnie się nazywa 8E1422893DF i kosztuje 176zł mertt, wcześniej szukałem 8e2422893bk. Jak to jest z odpowietrzaniem po wymianie pompy? edit Z magla płynie płyn do pompy 4, i przewodem 3 płynie do zbiornika, więc sama się odpowietrzy, czy odwrotnie i zapowietrzę magiel? Rozumiem że po wymianie, kręcić kierownica przy wyłączonym silniku i dolewać płynu? Chyba jednak odwrotnie, pod ciśnieniem wężem 4 idzie do magla. Jak to jest?
  12. Na rozgrzanym silniku, na parkingu, dwa tysiące obrotów kręcę kierownicą i wyje. Przy maksymalnym skręcie mało się nie wścieknie. Później wrzucę filmik. Sitko i zbiornik ok, były płukane przy wymianie płynu pół roku temu. No i coś stuka jak zdejme pasek i zakręce kołem pompy. Wyczytałem, że może być jeszcze zawór zwrotny 8E0422529 w maglu. Albo przewód od pompy do magla. Znalazłem pompe TRW JPR413 ok 560zł( i kaucja 500 za zwrot starej pompki), albo Meyle Meyle 114 631 0052 ok 450zł. Pompe mam 8E0145153H. Zawór zwrotny 8E0422529 to koszt 60zł Wąż elastyczny 8e2422893bk jakies o*ujałe pieniądze, albo na alibaba 13$. Komuś pomogła wymiana zaworu zwrotnego? Rozumiem, że się mógł przypchać, ale czy wtedy nie było by problemów ze wspomaganiem, ciężko by kierownica nie chodziła? Coś mogę sprawdzic jeszcze?
  13. Od jakiegoś czasu próbuje zdiagnozować stukanie na którejś rolce paska wielorowkowego. Łożysko w napinaczu paska wymienione, pasek wymieniony. Zdjąłem pasek i sprawdzałem rolki, na pompie wspomagania rolka sztywna, ale przy obracaniu ręką coś stuka/przestawia się w pompie. Czy to bebechy pompy dają taki naturalny objaw w czasie pracy? Czy może jest walnięta? Nie wyje, wspomaganie działa lekko, płyn wymieniany w 21 i 22 roku na zielony lhm, układ nie zapowietrzony. Łożysko w pompie padło? Sprawdzałem też sprzęgło alternatora i w porównaniu do tylnego łożyska chodzi inaczej, nie stuka ale jakby bardzo delikatnie jakieś cykanie/tarcie się przenosi - czy to dźwięk szczotek? bo typowo na łożysku nic nie słysze? Słuchałem stetoskopem samochodowym, na alternatorze nie stuka, ale dźwięk sie przenosi na napinacz i wspomaganie, zostaje wał korbowy, rolka odwracająca i rolka klimatyzacji, ale wszystko jest za głęboko żeby na szybko sprawdzić pod blokiem - ręka sie nie mieści. Jakieś pomysły jak zdiagnozować?
  14. Monroe 23956 - 190zł, są do 8E0 513 036 AE - czyli do 1ba standardowe znalazłem też Monroe 376009SP - do zawiasy wzmocnionego (z opisu) 190zł podobno trochę wyższe od standardu. coś minąłem?
  15. Pany jakie amortyzatory się teraz kupuje? mam 8E0 513 036 AE znalazłem takie mniej więcej, z tym że na jakości części sie mało znam japanparts mm-00038 jakieś 120zł sztuka trw TRW JGT314T 130zł sztuka sachs 312783 200zł sztuka tylko w opisie jest 8e0 513 033 ale podobno pasują Kyb 341814 200zł sztuka więcej bym wolał nie wydawać niż 400 za komplet - raczej mniej, poduszki, osłony i odbije wymieniałem. teraz robię jakieś 10-12k rocznie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...