Skocz do zawartości

reb00

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O reb00

Informacje

  • Imię
    Patryk
  • Miasto
    Bytom

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    BGB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Zajrzałem do wlotu turbiny i w kanale idącym z pokrywy zaworów stoi trochę oleju. Podmieniłem odmę i zobaczę czy coś się zmieni. Jeśli były by to kanały w pokrywie to jest to do naprawienia, czy całą pokrywę trzeba wymieniać?
  2. Witam, ostatnio zaczęło ubywać mi oleju- dużo idzie w dolot, ponieważ mam forge’a i jest zalane w koło. Jednocześnie zauważyłem że auto ma muła. Zrobiłem logi dynamiczne- brakuje około 0.3-0.5 bara względem zadanych wartości. Chcialbym się zapytać jak sensownie rozpocząć diagnozę, aby w ciemno nie kupić turbo? Oczywiscie jeśli chodzi o szczelność dolotu to coś tam wykombinuje z korkiem od balonu na wino, a forge’a po prostu wywalę, ale jak upewnić się że to na pewno turbo puszcza olej? Czy wadliwa odma będzie walić olejem do turbiny czy jest to niemozliwe i obecność oleju na początku układu ssącego oznacza w 100% turbo? Odma wymieniona niecały rok temu na ASO.
  3. Witam, przymierzam się do wymiany wybieraka w B7 na europejski i mam kilka pytań: - Czy muszę szukać konkretnie do 2.0T B7 wybieraka? Bo jest dużo ofert od B6 czy A6 z TDI itd. - Czy aby go wymienić muszę opuszczać skrzynie, czy zrobię to w kabinie samochodu? - Czy jest ewentualna możliwość przełożenia poszczególnych części z jednego do drugiego, czy muszę całość przełożyć?
  4. Witam, przymierzam się do wymiany przełączników zespolonych na tempomat plus obsługę FISu i zastanawiam się nad wymianą kierownicy na tą z łopatkami. Czy każdy moduł kierownicy obsługujący multifunkcję obsłuży łopatki, czy muszę szukać konkretnych modułów?
  5. Dorwałem inne Audi, akurat B6 i łączę się z zegarami bez najmniejszego problemu. Czy ktoś wie jak sprawdzić połączenie między licznikiem a OBD?
  6. Ale dlaczego w takim razie z każdym innym modułem mogę się połączyć? Poza tym delphi też nie wykrywa licznika...
  7. Witam, korzystam z VCDS'a 21.3.0 oraz klona HEX-V2 i ze wszystkimi modułami mogę się bez problemu połączyć, ale gdy chcę wejść w 17- Instruments dostaję Brak odpowiedzi od kontrolera. Próbowałem odpinać akumulator na dłużej (na forum innego modelu Audi znalazłem wpis, że udało się nawiązać chwilowe połączenie)- bez rezultatu. Obie kostki w licznik wpięte, bezpiecznik sprawdzony. Gdzie szukać przyczyny?
  8. Witam, borykam się z wypadaniem zapłonu powyżej 3 tysięcy obrotów. Miałem błędy P2309, P0300, P0304, P0420. Po skasowaniu błędów i zamienieniu cewki 1 z 4 wrócił błąd P2309- Cewka zapłonowa D regulacja uzwojenia pierwotnego- sygnał za niski. Jeśli kilkukrotnie ją przebutuje to wracają również poprzednie błędy. Świece wymienione na nowe, wiązka od cewki do ECU nie jest naruszona w żaden sposób. Samego ECU nie rozbierałem. Skasowałem błedy i zrobiłem logi, aczkolwiek nawet w trybie manualnym zbijało mi na drugi bieg przy wciśnięciu gazu. Macie jakiś patent na to? :/ http://vaglogi.pl/log-002_031_8JCC3f.html http://vaglogi.pl/log-003_020_iH7qHp3.html http://vaglogi.pl/log-091_093_dwrq658.html http://vaglogi.pl/log-115_118_1kAnR8v.html Po tych logach odczytałem błędy z silnika, wróciły wspomniane na początku postu poza katalizatorem: 008969 - Sterowanie cewki zapłonowej 4 P2309 - 002 - Zwarcie z masą - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100010 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 4 Wew.licznik błędów: 255 Przebieg: 252786 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 3429 /min Obciążenie: 100.0 % Prędkość: 44.0 km/h Temperatura: 91.0*C Temperatura: 20.0*C Ciśnienie rzecz.: 980.0 mbar Napięcie: 13.335 V 000768 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach P0300 - 001 - Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100001 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 255 Przebieg: 252786 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 4565 /min Obciążenie: 99.6 % Prędkość: 61.0 km/h Temperatura: 91.0*C Temperatura: 19.0*C Ciśnienie rzecz.: 980.0 mbar Napięcie: 13.335 V 000772 - Cylinder 4 P0304 - 001 - rozpoznane wypadanie zapłonów Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100001 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 255 Przebieg: 252786 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 4565 /min Obciążenie: 99.6 % Prędkość: 61.0 km/h Temperatura: 91.0*C Temperatura: 19.0*C Ciśnienie rzecz.: 980.0 mbar Napięcie: 13.335 V Czasem jej się odwidzi i idzie w całym zakresie obrotów bez zająknięcia. Próbowałem odpiąć przepływkę i wtedy problemu nie było przy żadnej próbie, ale była bardzo słaba w całym zakresie obrotów. Możliwe jest to, że wariackie odczyty przepływki przez np. uszkodzoną odmę wywalają akurat ten błąd P2309? Na chłopski rozum nijak się to ma do rzeczy. Przepływkę wyjmowałem i faktycznie było tam trochę oleju, ale po wyczyszczeniu nic się nie zmieniło. Czy ktoś może coś poradzić? Które grupy jeszcze warto logować? To początek mojej przygody z benzynowymi silnikami więc nie bardzo wiem co dalej sprawdzać.
  9. Jeszcze się nie wpinałem w skrzynię, ale sprawdzę niedługo. A czy to nie powinno ciągnąć jak się puści hamulec? Bo jak się trzyma hamulec jest wrażenie jakby ten silnik się męczył
  10. Witam, po przełączeniu lewarka na tryb manualny przeskakują mi informacje na FISie, mogę zbić bieg w dół, ale nie mogę w górę, dając + na lewarku nic się nie dzieje. Drugi problem, a raczej pytanie to czy w trybie drive, bądź na biegu wstecznym trzymając nogę na hamulcu auto powinno ciągnąć? Jeśli nie to co mogę sprawdzić żeby wyeliminować tą usterkę?
  11. reb00

    2.0T

    Jeśli masz program diagnostyczny to sprawdź doładowanie turbiny. Na postoju turbo nie ładuje ciśnienia, więc wyjaśniałoby dlaczego tylko na drive to słyszysz. Najprostsza potencjalna usterka do sprawdzenia.
  12. Cześć wszystkim, niedługo nabędę A4 B7 2.0TFSI, także must have było przejście z forum 80tki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...