Cześć,
po dwóch latach użytkowania mnie też dopadł temat EGRa,
4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)
P0403 00 [167] - usterka
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Z dnia na dzień po prostu wszedł w tryb awaryjny. Wcześniej sporadycznie potrafił puścić dymka przy mocniejszym wyprzedzaniu, ale tłumaczyłem to usuniętym DPFem.
EGR wyciągałem, czyściłem, pod plastikową klapką było trochę oleju który też wyczyściłem. Zębatki lekko zużyte i przy wolniejszym obrocie potrafią się blokować, choć wszystkie zęby jeszcze są.
Czy cały zawór jest do wymiany w takim przypadku, czy gdzieś można kupić same zębatki? Czy to może być całkiem inna przyczyna i nie warto wyrzucać 500zł na nowy zawór?
Zastanawiam się czy nie będzie bezpieczniej tego wprogramować i zaślepić, skoro DPFa nie ma, to nie będzie miało się co zepsuć w przyszłości 🤔