Skocz do zawartości

46lukasz

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O 46lukasz

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    IRL

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2016
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CNHA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia 46lukasz

0

Reputacja

  1. napisałeś druga wiadomość w trakcie kiedy odpisywałem na ta pierwszą, wtedy jeszcze myślałem ze to układ w 100% szczelny. nie wiedziałem ze w tych układach występuje dyfundowanie, wyluzuj trochę
  2. okej, dzięki, ale jako że to układ zamknięty to gdzieś ten czynnik musiał uciec, czujnik nadal myślę ze dobrze by było wymienić.
  3. czyli to syczenie jest spowodowane za małą ilością czynnika? a ile bar powinienem widzieć żeby było jak należy? jako że ten czujnik ciśnienia jest znany z tego ze przepuszcza przez wtyczkę, myślę że on jest głównym podejrzanym i warto go tez podmienić zanim ponownie nabije klimę
  4. Cześć koledzy, Ostatnio zauważyłem że klima syczy od razu po włączeniu, i syczenie ustępuje od razu po wyłączeniu. Przy włączonej klimie powietrze z nawiewów jest lekko chłodniejsze niż to z otoczenia ale szału niema. Klima działała super jak kupiłem auto, potem około 3 lata nie była w ogóle używana. Ostatnio włączyłem i taka niespodzianka. Błędów żadnych nie ma, a odczytane ciśnienie czynnika to 3bar przy wyłączonej i 4bar przy włączonej klimie. Czy to w ogóle prawidłowe ciśnienie? Czy wymiana czujnika by coś tutaj pomogła?
  5. nie wziąłem tego pod uwagę, czyli przy 345mm z przodu, fabryczne 300mm z tyłu będą używane o wiele mniej, bo większość siły hamowanie będzie z przodu?
  6. sensownie też zrobić tył ale przecież nawet jak go zostawię jak jest, to przód 345mm i tak będzie działał
  7. Czyli klocki syf i dlatego tak? ja początkowo myślałem ze tarcza słabej jakości ze taka korozja, ale po zmianie klocków na Ferodo rzeczywiście lepiej. A tarcze Zimmermanna są dobre czy lipa tak samo jak klocki? szczerze mówiąc nawiercane tarcze kupiłem tylko ze względu na wygląd, po żadnych torach nie latam i nie zamierzam, z tej samej przyczyny nie potrafię uzasadnić kosztów nowych jarzm i zacisków pod większą tarcze. Jakbym miał fabrycznie zaciski 1LA i tarcze 320mm to inna sprawa, z tego co czytałem to podobno wystarczy tylko jarzmo pod 345mm bo zacisk i klocki te same, może następnym razem, na pewno zaciski z Q5 te 4 tłoczkowe mogę sobie wybić z głowy przez koszt, ale te pod 320mm żeby zrobić na 345mm są w dostępniejszej cenie.
  8. Mam nietypowy problem po wymianie kompletu hamulców. Na obie osie poszły nawiercane tarcze Brembo Xtra i klocki Zimmermann. Reszta elementów tez nowa: sprężyna zacisku przedniego, prowadnice zacisku, gumki prowadnic, blaszki, przy okazji pomalowane zaciski i osłony po wewnętrznej stronie tarcz. Wszystko starannie i czysto zrobione, pomiar bicia wykonany. Tył wygląda że dociera się prawidłowo, auto hamuje poprawnie, ale z przednim układem są problemy: Na początku wyglądało jakby klocki w ogóle nie tarły po tarczy, nie było nawet śladu jakiegoś docierania. Potem powoli coś zaczęło się docierać i układać, ale kiedy auto postoi parę dni i na tarcze najdzie rdzawy nalot, przy hamowaniu nie jest on ścierany z tarczy, i zostaje brzydka warstwa na tarczy. Jeździłem tak z 2 tyś km i było bez zmian. Zmieniłem przednie klocki na Ferodo Eco Friction, po paru pierwszych przejazdach zmiana na lepsze. Początkowo z lewej strony pojawiły się pierścienie, gdzie klocek nie stykał się z tarcza ale z czasem klocki się dopasowały. Teraz problem jest taki ze pojawia się korozja na zewnętrznych krawędziach tarczy. Tak jakby klocek działał głównie na środek tarczy ale nie na 5mm przy krawędziach. Mam nadzieję że to też kwestia dotarcia klocków, ale trochę przebiegu już na nich też zrobiłem, i nadal nie sądzę że wygląda to tak jak powinno. Zastanawiam się jaka może być tego przyczyna? Pierwszy raz takie coś widzę, przy innych samochodach, klocki ścierały korozje na tarczy do gołego metalu po paru nawet lekkich hamowaniach, i to ładnie po całej powierzchni tarczy. Jedyne co przychodzi do głowy to nie kompatybilne klocki do tych tarcz. Potem przeczytałem ze materiał klocków Brembo Xtra ma jakąś specjalna mieszankę która współgra z tarczami Xtra. Czy ktoś używał tarcze Brembo Xtra i miał podobne problemy? Jeśli nie, to jakich klocków używał z tymi tarczami?
  9. Witam Kolegów Niedawno sam wymieniałem u siebie zestaw hamulców, co prawda mam Audi A5 ale podwozie praktycznie identyczne co A4, wiec mam nadzieje ze ktoś pomoże. Przód: Kod hamulców 1LT średnica 314mm Tył: Kod hamulców 1KW średnica 300mm. Na obie osie zamontowałem tarcze Brembo Xtra nawiercane i klocki Zimmermann. Wszystko wyczyszczone i zrobione starannie. Przy okazji pomalowałem zaciski i te osłony za tarczami. Samochód hamuje moim zdaniem normalnie i poprawnie, nie ma bicia ani innych anomalii. Problem jest taki ze zestaw na przedniej osi jakoś nie ma ochoty się dotrzeć. Jakieś 3000km po montażu, i tarcze hamulcowe wyglądają jakby tarcie klocka po ich powierzchni nie robiło na nich wrażenia. Kiedy samochód dłużej stoi nieużywany i na tarcze najdzie rudy nalot, przy normalnej jeździe to raczej wygląda jakby ten nalot był rozsmarowany po przednich tarczach zamiast starty z ich powierzchni. Dopiero po grubszej jeździe i wielokrotnym mocnym hamowaniu tarcze są przeczyszczone i rudy nalot jest starty do gołego metalu, czyli tak jak powinno być. Na tylnej osi nie ma takiego problemu, mimo ze komplet części tego samego producenta. Tarcze hamulcowe są czyste i srebrne po paru pierwszych hamowaniach po wyjeździe spod domu. Szykuje się na wymianę klocków, i rozważam Ferodo Premier Eco Friction, ale zastanawiam się co tutaj tak naprawdę zachodzi ze tak się dzieje? Czy klocki po prostu nie są wystarczająco ścierne?
  10. Witam kolegów, Szukam pomocy w wyborze rozsądnego subwoofera do bagażnika. Fabrycznie mam Audi Sound System - 10 głośników - Midbass i tweeter w każdych drzwiach + głośnik centralny i fabryczny subwoofer. Do tej pory zainstalowałem takie graty dźwiękowe: Przód - komplet midbass 20cm plus tweetery - Audio System R200 EM EVO2 - 3 ohm cewka - fabrycznie było 2 ohm Tyl - komplet midbass 16.5cm plus tweetery - Audio System MX165EVO - cewka 3 ohm - fabrycznie było 4 ohm Wygłuszenie drzwi alubutylem + pianka. Zmieniłem kodowanie radia na 'banga' Nie bawiłem się we wzmacniacze (możne w przyszłości) ale jestem z dźwięku bardzo zadowolony, naprawdę jest duża różnica na plus. Chciałbym natomiast dołożyć mocniejszy subwoofer bo fabryczny niestety niedomaga z nowymi głośnikami. Fabryczny sub to 165mm średnica, cewka 6 ohm, w portowanej zabudowie obok akumulatora. Zastanawiam się nad 3 opcjami: 1. Kicker CompRT CWR672 Około 500zl Pasuje na miejsce fabrycznego suba, może pracować bez dodatkowego wzmacniacza peak 300w RMS 150w średnica 165 mm jak fabryczny 2 cewki 2 ohm wiec możliwość połączenia w serii = 4 ohm lub równolegle = 2 ohm żeby wyciągnąć więcej mocy z fabrycznego wzmacniacza zrobiony do mniejszych zamkniętych zabudów wiec trzeba zaślepić port w fabrycznej zabudowie. najmniej kombinowania i nie zabiera miejsca w bagażniku więcej pod tym linkiem: https://www.a5oc.com/threads/sportback-subwoofer-upgrade.171850/ 2. Sub aktywny JBL Stage 800BA Około 800zl całkiem prosta robota wbudowany wzmacniacz średnica 20 cm 100w RMS 200w peak więcej w tym linku https://youtu.be/CEu9_arEElM 3. Sub Audio System HX08SQ + Wzmacniacz + zabudowa dedykowana cena za komplet zabudowa + sub 1035zl cena za wzmacniacz dopasowany mocą do suba 700zl cena razem 1735zl 300w peak 250w RMS cewka 4 ohm średnica 20cm zrobiony do mniejszych zamkniętych zabudów więcej w linkach https://youtu.be/kfR_VbuRur4 https://audio-system-polska.com.pl/zestawy-dedykowane/audi/a5-sportback/hx08sq-fitbox https://audio-system-polska.com.pl/pl/p/Audio-System-CO100.2-2x160W-RMS-HL-input-Wroclaw/5557 Prosiłbym bardziej obeznanych w temacie o pomoc w dokonaniu wyboru. Myślę ze wszystkie 3 opcje maja plusy i minusy. opcja 3 to ewidentnie najlepszy rezultat ale koszt odstrasza. Pozdrawiam
  11. Witam kolegów, Na samym początku pisze ze nie ma żadnego problemu z samochodem, wszystko hula jak powinno, jest to raczej coś podejrzanego co ostatnio zauważyłem i chciałem się tym podzielić. Audi A5 B8 2.0TDI-CR CNHA 140kW 2016 A mianowicie, zauważyłem ze kiedy samochód postoi jakiś czas (ok 30 min) z włączonym zapłonem, i po tym czasie zdecyduje się odpalić auto, to silnik dłużej kreci zanim odpali. Zdarzyło mi się to już parę razy, np kiedy sprzątałem wnętrze i miałem włączony zapłon żeby poleciała muzyka. Mogę to porównać z takim dłuższym kręceniem silnika jak na filmach z YouTube gdzie ludzie montują nowy filtr paliwa i włączają silnik bez odpowietrzania systemu przez VCDS (nie chce się tutaj wdawać w dyskusje o tym czy to jest OK czy nie, ale różnica jest - po odpowietrzeniu przez VCDS silnik szybciej zapala) Może to dlatego ze napięcie na akumulatorze spada kiedy auto stoi z włączonym zapłonem? Może faktycznie coś z paliwem? W każdym razie kiedy już odpali wszystko jest ok. Następne zapalenie silnika następuje od strzała. Co o tym myślicie? Może u kogoś jest tak samo? Pozdrawiam, Lukasz
  12. Witam kolegów, Samochód to A5 B8 Sportback 2015, wiec praktycznie identyczne jak A4 B8 Zastanawiam jakie funkcje oprócz nawigacji pełni antena płetwa rekina na dachu? Może ktoś na forum wie? Moja nawigacja przestała działać, nie znajduje żadnych satelitów, wiec antena jest do wymiany. Na MMI mam też funkcje radia DAB. Od początku posiadania auta nigdy mi to nie działało, nawet teraz na liście jest tylko jeden kanał który i tak nie działa kiedy jest wybrany. Radio FM działa poprawnie, ale to dlatego ze antena FM jest chyba wbudowana w tylną szybę. Czy jest szansa ze radio DAB tez korzysta z tej samej anteny, i wymiana jej naprawi problem? Przeglądając oferty anten zobaczyłem że nie które maja 2 gniazdka a nie które 3. wiec nie które obsługują GPS i jeszcze 1 funkcję, a nie które obsługują GPS i 2 inne funkcje. Wiem ze niebieskie gniazdo to GPS, ale o pozostałych nie mam pojęcia.
  13. Dzieki za szybka odpowiedz. Wiem nie będzie to do jakiejś wyczynowej jazdy, ale nie chce tez zakładać najtańszego badziewia że tarcze się krzywią po jednym mocnym hamowaniu. Co jest godne polecenia?
  14. Witam Panowie, Niedługo czeka mnie wymiana hamulców, i zastanawiam się jakie marki są warte polecenia? Przód 1LT 314mm, tył 1KW 300mm. Rzadko kiedy mam okazje pojeździć dynamicznie, większość to dłuższe trasy na autostradzie, więc raczej swapy na większe heble to nie dla mnie. Szukam czegoś co założę i będę miał spokój na następne parędziesiąt tysięcy km. Plusem byłyby mało pylące klocki, a i tarcze nawiercane fajnie wyglądają Śledząc ten temat, dużo ludzi poleca klocki Ferodo za jakość hamowania przy dynamicznej jeździe (co mnie nie bardzo tyczy), oraz Jurid White, jako że mało pylą. Widzę też, że tarcze Zimmermann są w większości chwalone? Co polecacie w moim przypadku? Jeszcze takie banalne pytanie: prowadnice zacisków przednich, smarować czy na sucho? Bo gdzie poczytam to ludzie piszą na zmianę tak i nie Łukasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...