Skocz do zawartości

tompab

Pasjonat
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tompab

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Miasto
    Tarnów

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CJCD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tompab

0

Reputacja

  1. Termostat główny jest z febi chyba oryginal bo miał starte oznaczenia a drugi ten borsehung b18777. A robil to mechanik u którego wszystko zawsze robiłem i nigdy nie było problemu.
  2. Witam mam pytanie czy jeżeli silnik CJCD jest po całkowitym remoncie czyli szlif cylindrów wymiana tłoków wraz z pierścieniami nowe zawory uszczelniacze prowadnice itd regenerowana turbina prany dpf wymieniony czujnik różnicy ciśnień nowe popychacze zaworów i silnik jest obecnie na dotarciu zrobione 600km i poziom oleju jest już prawie w połowie to czy to normalne że jeszcze ubywa oleju na dotarciu a pozniej sie to unormuje?Bo po 1000km mam wymienic olej a olej leję Motul xclean 8100 5w30. Czy coś jest nie tak? A dodam że dpf dalej się wypala co 300km czyli bez zmian. A po rozebraniu silnika na 1 cylindrze była nierówność i na wylodzie widać było jak na nim jest mokro a na pozostałych było sucho. Dodam jeszcze że wymieniałem 2 termostaty ten główny i ten mały dodatkowy i dalej jest problem z utrzymaniem temp 90 st przy temp zew. 6 stopni przy delikatnej jeździe i oczywiście długo się rozgrzewa tak samo. Zauważyłem że temp na wylocie z chłodnicy rośnie zaraz po odpaleniu samochodu wiadome wolniej niż normalnie temp płynu a jak się jedzie to spada bo chlodzi ja powietrze czyli ten termostat trochę przepuszcza eh
  3. a czy ma sens sprawdzanie kompresji silnika co mi to powie na temat silnika i tego że bierze olej? bo taka usługa 300zł.
  4. A jaki lejecie olej do tego silnika? Bo ja leję motul 5w30 8100+ może jak by inny olej wlac by nie brał tyle oleju? A co myślicie o zrobieniu plukanki? Pomoże to coś?
  5. Panowie a co myślicie o zrobieniu płukanki? jaką polecacie i czy to wogóle coś pomoże na spalanie oleju? Bo nie wiem czy tak odrazu się pchać w remont silnika bo to są ogromne koszty:(
  6. Ale w tych silnikach też się robią wzory CJCD? Ja miałem wymieniany egr bo był zawalony i nie działał. Był stosowany ceramizator ale to nie pomogło niby turbina była ok jak sprawdzał jak mi wyciągał dpf do prania. Teraz odma sprawdzana i też ok.
  7. Witaj mam pytanie odnosnie silnika w Audi 2.0TDI CJCD bo ja mam taki sam tylko w auci a5 2.0TDI CJCD 150KM i mam taki problem że co 1000km musze dolewać olej 1L i nie wiem czy to ten silnik tak ma czy z moim jest coś nie tak. Przebieg 216000km olej Motul 5w30. Rura wydechowa jest czysta nie dymi nie ma żadnych wycieków filtr DPF był prany bo już wypałał się co 80km teraz sie wypala co 300km też bez szału ale to może jest przez to że spala olej bo skoro oleju brakuje a nie ma żadnych wycieków to coś się z nim dzieje nawet kupiłem bagnet bo myślałem ze to może czujnik no ale niestety nie. Moc jest chyba w porządku tak mi się wydaje bo nie jezdziłem wcześniej autem z 150KM w passacie miałem 105 to różnice czuć gołym okiem:) nie wiem jak było wcześniej bo takie już kupiłem z wadą ukrytą w komisie. Zastanawiam się nad remontem silnika bo już nie mam pomysłów:(
  8. A ja panowie dodam że też mam ten silnik CJCD i półki co to nie jestem zadowolony bo bierze mi olej z maximum do minimum na MMI to zrobię około 1200km dodam że nie ma wycieków turbina ładna wydech czyściutki nie kopci i gdzie to sie podziewa to nie wiem, przebieg 215000km prałem już DPF bo wypalał się co 60km na końcu a teraz co 300km po praniu i tak mi sie wydaje że za często nie wiem może to przyczyna tego ubytku oleju, zawór EGR też był wymieniany i zmieniany soft z 9998 na 9978 bo innego nie było do tego silnika. Ja zauważyłem że ciężko go rozgrzać bo jak jest np 5stopni na polu rano jak jade do pracy to na dystansie 17km ledwo co wskazówka dojdzie do 90stopni.
  9. tompab

    Spalanie oleju 2.0 TDI CR

    Witam mam taki problem z ubytkiem oleju w audi a5 2013r w silniku cjcd 2.0 tdi 150KM, samochow mam od 6miesiecy zmienialem olej mialem stan na max i po okolo 1000km patrze a tu juz minimum to dolalem 0.5l i za parę dni dodałem jeszcze 0.5l xeramic caramiczna ochrona. I o ile dobrze pamiętam było chyba max a teraz zrobiłem 1200km I wyskoczyło mi żeby dolac oleju max 1l. Przebieg to 215400km nie widać żadnych wycieków silnik suchy turbina z tego co mi mechanik mowil to jest w porządku bo sprawdzał ją jak mi wyciągał dpf do prania wcześniej, wydech czysty nie kopci, więc co się dzieje z tym olejem aż tak by olej brał? Olej to motul xclean+ 5w30. Dodam jeszcze że dpf wypala mi się co 300km wcześniej przed praniem to już nawet co 60km.
  10. Ja też miałeś właśnie 0.14 popiołu i mi powiedzieli ze był faktycznie już trochę zawalony. A np. Mój tata ma też audi a5 tylko z 2011r. Przed liftem i on nie ma też wogole problemów z olejem ani z dpf wypala mu się co około 600km ma soft 9980. I silnik caga. A popiołu ma chyba 0.15. I zmierzona ma praktycznie cały czas wartość ujemną lub coś tam na plusie ta obliczona inicjuje mu tylko wypalanie ale też pomalutku rośnie. To pewnie jak wypierzesz to będziesz miał lux skoro i tak ci pomału przybywa. Daj znać jak będziesz po praniu.
  11. A ty kolego dolewasz olej między wymianami? Ja nie znam poprzedniego właściciela bo auto sprowadzone z Szwecji było. Olej jaki wlałem to Motul x-cleaner+ 8100 5w30. No z tym pokazywaniem tego oleju to jest różnie raz tak pokazuje a raz tak ale z tego co wyczytałem to że dokładniejsze wskazanie jest jak się otworzy maskę i wtedy pomiędzy zegarami też pokazuje poziom oleju I czasem wtedy się zmieni tam w tym mmi. Co za Dębice żeby nie było normalnie bagnetu do sprawdzania stanu tylko pierniczona elektronika która piernik wie jak pokazuje. Jak jest ciepło na polu jak dziś 20st.C to się moment zagrzał do 90C ale tak jak mówisz wskaźnik pokazuje 90C a przez obd jest faktycznie 80st.C to widzę że też szału z kilometrami nie robisz jeśli chodzi o wypalanie bo jak niektórzy pisali ze robią po 600-800km. Widocznie ten typ tak ma i tak trzeba z tym żyć byle mi tego oleju tak nie brał bo masakra będzie. A co do tego czujnika RC to go kurde kupiłem w ASO i kazali mi oddać że nie potrzeba a mogłem nalegać żeby zmienili jak już miałem No ale człowiek się ucieszył że przynajmniej na tym zaoszczędzi że ten jest dobry ehh.
  12. Jak odpaliłem to ruszyłem ale troche jechałem w korku i jak dojechalem do miejsca to nie gasiłem bo dosłownie na 1 minute się zatrzymałem i pojechałem dalej, nie gazowałem tylko tak poprosu samo szybko spadało bo tam nad stanem licznika pokazywalo -6604mg/km a przed praniem nie miałem tam nigdy takiej wartości a zauważyłem że im tam jest bardziej ujemna tym szybciej spada i na odwrót im wiecej jest tym szybciej przybywa... Z tego co widze to tym razem pewnie zrobie około 300km bo ta wartość obliczona może teraz szybciej osiągnie próg i rozpocznie procedure wypalania. Chyba że on tak szybko się zapycha bo to jest niby ten silnik ultra i może ma tak zaprogramowane częste wypalanie juz nie wiem tak sobie tłumacze bo nie rozumie tego. Mało tego to jak jest rano chłodniej tak ze 3 stopnie C na polu to jadąc do pracy 18km tak w miare przepisowo nie żyłuje ani nic to nawet nie osiągnie 90stoni temp. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na olej bo ten samochód mam od grudnia a w marcu wymieniałem dopiero olej bo wg papierów wcześniej był wymieniany w kwietniu 2022r. i było na nim nie wiele km zrobione dlatego nie wymieniłem odrazu po zakupie. A tu tak z głupia sobie sprawdziłem poziom oleju i aż nie mogłem uwierzyć że był max a teraz nagle minumum? dolałem 0,5L ale widzę że już znowu ubywa ?. Może to wina tego że tak się zapycha ten DPF. A ty kolego jaką masz wersje softu? bo ja miałem 9978 ale po wypraniu DPF zmieniłem na 9977 bo innej nie było do tego modelu ponoć bo też myślałem że to wina tego dieselgate ale ta wersja też jest po tej aferze? a widze że masz taki sam kod silnika jak mój.
  13. Na biegu jałowym na wolnych obrotach od 10-13hpa, a zaraz po wypaleniu było nawet 5-7hpa Przy obrotach 2500 od 54 spadło do 42hpa Czujnik nie byl wymieniany bo mi powiedzieli ze jest dobre cisnienie
  14. Witam po wypraniu DPF zrobiłem 386km masa zmierzona pierwsza wskoczyła na poziom 24g i wtedy obliczona też z bodajze 22g wskoczyło na 24.04g i rozpoczeło się wypalanie. Dodam że tutaj był jeszcze zimny silnik bo dopiero odpaliłem i zrobiłem 1 km i się zaczeło wypalanie. Drugie zdjęcie po przejechaniu już drugiego kilometra dostał dotrysk paliwa podniósł temp. i już się wypala Trzecie zdjecie po zakończeniu wypalania wartość zmierzona spadła do -0,50g a na zdjęciu obok po przejechaniu 10km wartość zmierzona juz wynosiła 0,46g Dlaczego to tak szybko rośnie? dodam jeszcze ze zauważyłem spory ubytek oleju gdyż był wymieniany i było na max a teraz po około 1100 km było na minimum rura wydechowa jest czysta nawet mechanik jak go pytałem to czy jak wyjmował DPF-a czy czegoś nie zauważył to mówił ze wszystko było ok turbina nie miała żadnych luzów i sucho wszędzie było. Może o przez ten olej tak szybko rośnie ta masa zmierzona a dymu nie ma bo wszystko zostaje na DPF-ie jak trzymam delikatnie gaz nie ma obciążenia silnik to coś tam zawsze spadnie ta masa zmierzona ale jak już dodam gazu to rośnie moment a już nie wspomne przy jezdzie w mieści cały czas rośnie bo nie ma płynności i równej jazdy.
  15. szczerze to jak czytam to co wymieniacie to jest jakaś masakra aż się płakać chce jak by tak trzeba było wszystko tak wymieniać pokolei a to nie są tanie części
×
×
  • Dodaj nową pozycję...