Jump to content
IGNORED

Spalanie oleju w A4 B8 2.0TDI CGLC


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam, miesiąc temu kupiłem Audi a4 b8 2.0 tdi silnil cglc 177 km. 200 tysiecy przebiegu udokumentowany książką serwisową. Mam z nią jeden problem mianowicie podejrzewam, że silnik pali olej. Po wlaniu 1L oleju tak jak prosił komputer ( zalałem taki sam jaki był w silniku 5w40 pełen syntetyk (ogólnie rzecz biorąc nastepna wymiana oleju wypada za 7k km tak jak pokazuje komputer ) . Po zrobieniu 1 k km komputer znów prosi o wlanie oleju więc wlałem jeszcze raz i teraz po zrobieniu 500 km  mmi pokazuje połowe skali. Ogólnie w silniku sucho, mocy nie traci, pracuje regularnie, z wydechu nie wydobywają się niebieskie czy czarne spaliny,  na desce rozdzielczej zero błędów. Spalanie tak jak podaje średnia użytkowników. Co może być nie tak? czy naprawa może być kosztowna czy to wina czujnika oleju? W czwartek jade do mechanika na diagnostykę. Dodam, że raz komputer pokazuje większe wartości raz mniejsze 

Edited by Lopez110
Dopisanie treści
Posted (edited)

Po pierwsze, właściwy olej dla tego silnika to 0/5w30 w normie 504/507. I lej taki olej, w przeciwnym wypadku zapchasz DPFa (o ile już nie jest zapchany).

 

Druga sprawa, to nikt Ci na forum nie powie co się dzieje z tym olejem. O ile czujnik pokazuje dobrze (warto dokupić bagnet), to coś z tym olejem się dzieje. Opcje głównie są trzy. Puszcza turbo, puszcza głowica albo olej idzie pomiędzy gładzią cylindrów a pierścieniami. Na forum co trochę jest temat właśnie o CGLC biorącym olej. Ale jak to na forum, pomocy to wiadomo gdzie szukać, ale o rozwiązaniu problemu mało kto informuje. Koszty? Od kilku tysięcy, w najgorszym wypadku żeby zrobić to dobrze możesz otrzeć się i o kilkadziesiąt. Ale może to czujnik...

 

Jedz do mechaniora, dobrze to zdiagnozujcie, a w razie czego pomyśl czy poprzedni właściciel nie wpuścił Cię na minę. Wbrew pozorom pewne prawa masz i warto w takich wypadkach z nich korzystać.

Edited by sebaa
Posted
16 minut temu, sebaa napisał(a):

Jedz do mechaniora, dobrze to zdiagnozujcie, a w razie czego pomyśl czy poprzedni właściciel nie wpuścił Cię na minę. Wbrew pozorom pewne prawa masz i warto w takich wypadkach z nich korzystać.

to prawda, kupujac na normalna umowe bez dziwnych zapisow masz pelne prawo nawet zwrocic auto jezeli zatajono przed toba jakas informacje, a nawet wiecej wlasciciel sprzedajacy teoretycznie mogl nie wiedziec o wadzie (co w tym przypadku malo prawdopodobne).

Ogolnie jak kolega napisal, jezdz do mechanika, zdiagnozujcie co dokladnie zjada olej i potem do sprzedawcy z "ultimatum" ze albo finansuje w wiekszosci przynajmniej koszty (choc tak naprawde powinien moim zdaniem w calosci) albo chcesz zwrocic auto.

Posted

Dzięki bardzo za odpowiedź jak wyjdą cyrki będe się kontaktował z właścicielem i szukał kompromisu

Posted (edited)
46 minut temu, Lopez110 napisał(a):

Dzięki bardzo za odpowiedź jak wyjdą cyrki będe się kontaktował z właścicielem i szukał kompromisu

tak to bardzo rozsadne podejscie. Masz normalna umowe z nim kupna - sprzedazy. Nie chodzi o to zeby kogos oszukac, ale widac mozesz miec powazny problem z tym autem, ktorego naprawa bedzie sporo kosztowac. Jak zaczniesz sie zaglebiac w sprawe to znajdziesz bardzo wiele artykulow na temat rękojmi - bo z tego bedziesz jakby co korzystał. Sprawa oczywiście nie będzie prosta, ale często wystarczy pismo od radcy prawnego do sprzedawcy informujące o sytuacji i proponowanym rozwiązaniiu - inaczej sąd. Kupujący jest naprawdę mocno chrioniony prawem. 

Oczywiście nie chodzi o sytuacje że klocki czy opony są do wymiany. To chodzi wlasnie o sytuacje ze zostajesz wprowadzony na minę.

Aha i zapisy w umowie typu "Kupujący zna stan techniczny samochodu i nie będzie wnosił zastrzeżeń" - nic nie znaczą.

Edited by Koalakm
Posted

Mam w umowie zapisane właśnie że znam stan techniczny który przekazał mi właściciel ale też jest zapisane że w razie wystąpienia problemu do roku czasu mam prawo wymagać od właściciela żeby się dogadać więc myślę że on też będzie skory. Dziękuję za pomoc Panowie 

Posted

Test kompresji i test spadku ciśnienia  pokażą czy problem leży po stronie cylindrów czy głowicy/zaworów.

Posted

Dziękuję Bardzo Panowie. 

Posted

Witaj mam pytanie odnosnie silnika w Audi 2.0TDI CJCD bo ja mam taki sam tylko w auci a5 2.0TDI CJCD 150KM i mam taki problem że co 1000km musze dolewać olej 1L i nie wiem czy to ten silnik tak ma czy z moim jest coś nie tak. Przebieg 216000km olej Motul 5w30. Rura wydechowa jest czysta nie dymi nie ma żadnych wycieków filtr DPF był prany bo już wypałał się co 80km teraz sie wypala co 300km też bez szału ale to może jest przez to że spala olej bo skoro oleju brakuje a nie ma żadnych wycieków to coś się z nim dzieje nawet kupiłem bagnet bo myślałem ze to może czujnik no ale niestety nie. Moc jest chyba w porządku  tak mi się wydaje bo nie jezdziłem wcześniej autem z 150KM w passacie miałem 105 to różnice czuć gołym okiem:) nie wiem jak było wcześniej bo takie już kupiłem z wadą ukrytą w komisie. Zastanawiam się nad remontem silnika bo już nie mam pomysłów:(

Posted

Wżery na cylindrach, z jakiego kraju to auto ?

Posted

Warto sprawdzić kompresję na cylindrach i będzie wiadomo, czy to turbo rzyga olejem, czy silnik, czy obie rzeczy na raz.

Posted

Przecież napisał że wydech czysty, więc nie tędy droga, te silniki nie mają problemów z kompresja tylko z wżerami na powierzchni gładzi cylindrów. Zbyt długie interwały wymiany oleju w silniku.

Wystarczy wykręcić świece żarowe i włożyć kamerę inspekcyjną, widać wszystko jak na dłoni.

Posted
3 godziny temu, Dev napisał(a):

Przecież napisał że wydech czysty, więc nie tędy droga, te silniki nie mają problemów z kompresja tylko z wżerami na powierzchni gładzi cylindrów. Zbyt długie interwały wymiany oleju w silniku.

Wystarczy wykręcić świece żarowe i włożyć kamerę inspekcyjną, widać wszystko jak na dłoni.

 

Ale w tych silnikach też się robią wzory CJCD? Ja miałem wymieniany egr bo był zawalony i nie działał. Był stosowany ceramizator ale to nie pomogło niby turbina była ok jak sprawdzał jak mi wyciągał dpf do prania. Teraz odma sprawdzana i też ok. 

Posted
11 godzin temu, Dev napisał(a):

Przecież napisał że wydech czysty, więc nie tędy droga, te silniki nie mają problemów z kompresja tylko z wżerami na powierzchni gładzi cylindrów. Zbyt długie interwały wymiany oleju w silniku.

Wystarczy wykręcić świece żarowe i włożyć kamerę inspekcyjną, widać wszystko jak na dłoni.

Jak DPF bierze wszystko na klatę to raczej będzie czysty, chyba że olej i tak się osadzi na kominie..

Posted

Panowie a co myślicie o zrobieniu płukanki? jaką polecacie i czy to wogóle coś pomoże na spalanie oleju? Bo nie wiem czy tak odrazu się pchać w remont silnika bo to są ogromne koszty:(

Posted
W dniu 13.11.2023 o 20:15, tompab napisał(a):

Panowie a co myślicie o zrobieniu płukanki? jaką polecacie i czy to wogóle coś pomoże na spalanie oleju? Bo nie wiem czy tak odrazu się pchać w remont silnika bo to są ogromne koszty:(

pewnie ze rob.

Najpopularniejsza LiquiMoly.

Czy pomoze , szanse bardzo srednie ale tak jak piszesz, remont to spory wydatek. Zrob plukanke, nowy olej + ceratec.

Posted

Panowie wyciek z okolicy wałka rozrządu, filtra olejowego. Jakieś pomysły? CGLC

Posted

zmien uszczelkę

Posted (edited)

Witam mam pytanie czy jeżeli silnik CJCD jest po całkowitym remoncie czyli szlif cylindrów wymiana tłoków wraz z pierścieniami nowe zawory uszczelniacze prowadnice itd regenerowana turbina prany dpf wymieniony czujnik różnicy ciśnień nowe popychacze zaworów i silnik jest obecnie na dotarciu zrobione 600km i poziom oleju jest już prawie w połowie to czy to normalne że jeszcze ubywa oleju na dotarciu a pozniej sie to unormuje?Bo po 1000km mam wymienic olej a olej leję Motul xclean 8100 5w30. Czy coś jest nie tak? A dodam że dpf dalej się wypala co 300km czyli bez zmian. A po rozebraniu silnika na 1 cylindrze była nierówność i na wylodzie widać było jak na nim jest mokro a na pozostałych było sucho. Dodam jeszcze że wymieniałem 2 termostaty ten główny i ten mały dodatkowy i dalej jest problem z utrzymaniem temp 90 st przy temp zew. 6 stopni przy delikatnej jeździe i oczywiście długo się rozgrzewa tak samo. Zauważyłem że temp na wylocie z chłodnicy rośnie zaraz po odpaleniu samochodu wiadome wolniej niż normalnie temp płynu a jak się jedzie to spada bo chlodzi ja powietrze czyli ten termostat trochę przepuszcza eh

IMG-20240111-WA0007.jpg

Edited by tompab
Posted
4 godziny temu, tompab napisał(a):

ubywa oleju na dotarciu a pozniej sie to unormuje?

Marne szanse.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...