Jump to content

aprox99

Pasjonat
  • Content Count

    209
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

36

About aprox99

Informacje

  • First name
    Piotr
  • Location
    Bytom,Lünen

Car

  • Car model
    Audi
  • Car body
    Kombi
  • Year of production
    2015
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    CSUB
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

1,937 profile views
  1. Byłem dzisiaj w innym Audi i ten luz nie ma tam czego szukać. Są wybite łożyska dyferencjału. Może można tak i 200 tys. km jeździć ale nie jest to normalne
  2. Naisałem to na niemieckim motor talk i dodałem filmik i też piszą że to normalne. Dzisiaj zameldował się jeden z niemieckiego forum i akurat wyciągnął skrzynię i nie ma tego luzu!!!
  3. Witam, auto jakoś dziwnie jeździ, tak podskakuje jakby gdzieś było lekkie bicie. To nie mój pierwszy a4b8, tak że wiem o czym piszę. Wjechałem na podjazdy przodem, skrzynia na luzie, ręczny zaciągnięty. Pooglądałem zawieszenie z przodu a potem potrząsałem mocno półośkami. Ta po stronie kierowcy gdzie wyrabia się gniazdo (znany problem) jest w bdb stanie zaś po stronie pasażera ta która wchodzi do dyferencjału też nie ma luzu tylko ten kielich(flansza) do której jest przymocowana ma luzy i według mnie duże. Przy mocnym szarpaniu słychać wyraźne stukanie. Mam niby 5 lat gwarancji do 100 tsd. km i byłem w Audi. Na początku majster stwierdził że trochę duży ten luz a dzisiaj że niby to normalne bo sprawdził w czterech a4 b8 i też to miały. Chcą mnie zbyć czy jak? Nie twierdzę że ta półoś jest winna podskakiwaniu auta tylko natrafiłem na to i mnie zaskoczyło. Czy ktoś z forumowiczów może to na swoim samochodzi sprawdzić?może ktoś ma wizytę w warsztacie i mógłby się pochwalić spostrzeżeniami ? Pozdr
  4. aprox99

    Opony 205 60 16

    W innym a4 b8 tdi miałem inne wartości, niestety nie mam już tego auta. W katologach np. Oponeo czy Continental podają 2,6 i 2,2 a przy full obciążeniu 2,6 i 2,6.
  5. aprox99

    Opony 205 60 16

    Witam miałem kilka a4 b8 tdi 2 l i przy oponach 205 60 16 były podane różne ciśnienia. Teraz mam podane na wlepce przy normalnym obciążeniu przód 2,8 tył 2,7. Wg. mnie trochę dużo. Ile macie przy tdi avant podane? Pozdr
  6. aprox99

    Szarpnięcie

    Ok wypróbuję, robiłem przed chwilą w zafirze cdti, 180 tsd km i tam tego nie było
  7. aprox99

    Szarpnięcie

    Witam, przy dodawaniu gazu na postoju na luzie, np do 2300 obrotów i szybkim ściągnięciu nogi z gazu mam mocne szarpnięcie gdzieś przy 2100-2200 obrotach. Macie coś takiego, czy mam sobie głowę dwumasą zawracać? Pozdr
  8. A jak chcesz nim pojechać na jazdę testową jak jest wyrejestrowany? Sprawa śmierdzi z daleka a jego tłumaczenie jest śmieszne. Możesz ten samochód kupić, przedtem jazda na zimnym i cieplym silniku i nie 5 km tylko z 30,poza tym przetrzepanie w Aso
  9. Witam, mam pod przednią szybą w lusterku ten czujnik i tak po prawdzie nie widzę niczego za co by on był odpowiedzialny. Wsiadam da auta, szyba jest lekko zaparowana i muszę ręcznie ustawić dmuchawę i kierunek nawiewu żeby odparowało. No to na co to? A4b8 r. 2015. Macie jakieś doświadczenia z tym, bo np. czujnik deszczu czy światła można rozpoznać że działa a tu nic się nie dzieje. Na niemiecki forum niby piszą że rozpoznaje on zaparowanie i samkieruje powietrze na szybę
  10. Jestem człowiekiem którego argumenty przekonują. Odpowiadało by to mojemu zdziwieniu sprzed kilku dni. Zrobiłem na autostradzie 450km, potem auta stało całą noc i na drugi dzień po przejechani 6 km zaczął regenerować. Myślę co u licha, po takim dystansie sadza nie wypalona?
  11. Rozumiem że według twojego przekonania jazda z szybkośćia 130-140 nie powoduje samoistnego wypalania dpf tylko jak przyjdzie czas to elektronika mu pomaga.?Szkoda że nie mam vcds bo bym to sprawdził jeśli jest to możliwe
  12. Ktoś napisał parę postów wcześniej że jazda po autostradzie np. 120km/h nie wypala dpf tylko przy 180km/h..Gdyby tak rzeczywiście było to jaki sens ma wbudowywanie dpf do systemu spalin jako element dodatkowy? Parę lat temu kupiłem z mojej firmy passata 1,9 tdi gdzie dołożono dpf po to żeby dostał euro4 i mógł wszędzie jeździć bo już euro3(żółta naklejka) było gdzieniegdzie zabronionie. Został dodany dpf pod autem w miejsce wyciętego kawałka rury wydechowej. Filtr ten nie był połączony z żadną elektroniką silnika, po prostu puszka. Miał jednak bypass, boczny wylot na wypadek gdyby ktoś ciągle jeździł w mieście i nie było by możliwości wypalenia sadzy. Filtr się zatykał, otwierał sie bypass auto normalnie jechało aż kiedyś na autostradzie czy przy szybciej jeździe sadza się wypaliła. Baypass zamykał się i spaliny leciały dalej przez filt. Gdyby to tak nie funkcjonowało to by nikt tego nie robił. Miliony diesli w Niemczech przebudowano tak. Dlatego uważam że przy jeździe po autostrsdzie spaliny są na tyle gorące że sadza nie ma szans przeżyca gdyż jest na bierząco spalana. Regeneracja pasywna odbywa sie wtedy ciągle bez udziału elektroniki. Elektronika włancza się wtedy kiedy załadowanie dpf jest za duże, taki jest stan mojej wiedzy na ten temat
  13. Tak jak na zdjęciu wygląda dpf z katalizatorem src. W małej puszce jest katalizator src do którego jest ad blue wtryskiwany a w dużej dpf z katalizatorem oxydacyjnym. Spaliny opuszczają silnik, napedzają turbinę i zaraz za turbina jest ta mała puszka src.potem przechodzą przez dpf. Tak dla zobrazowania. Dlaczego ze filtry dpf są niekiedy takie małe? często jest dość miejsca i mógłby być większy ale co się dziwić jak wypuszczają samochody z 41litrowym bakiem paliwa a jak spojrzysz na podnośniku pod auto to miejsca jest jeszcze na dwa baki .
  14. Twój filtr znajduje się 1 m oddalony od turbo a w moim a4b8 tdi z euro5 był zaraz za spreżarką i nie miałem nawet po miesiącu jazdy miejskiej żadnych problemów. Teraz w a4b8 z 2016 i euro6 jest pomiędzy turbo i dpf jeszcze katalizator src. Filtr dpf jest jednak blisko kolektora wydechu, mimo to mam z nim problem. Jeździłem Toyotą Avensis i Mondeo, tam filtr dpf był pod autem tak jak tłumik środkowy i nigdy nie było z nimi problemów. Dlaczego w a4 b8 tdi euro5 nie miałem żadnych kłopotów a teraz w a4 b8 tdi z euro6 mam? Co się zmieniło? Wracając do tematu to dużo czytam o dpf na forach niemieckich i wogóle w internecie i tak po prawdzie to nikt na 100% nie wie jak to działa. Jedni twierdzą że załadowanie dpf kontrolowane jest przez czujnik różnicy ciśnienia, inni że jest mierzone zużycie paliwa. W avensis była 5 dysza doprowadzona bezpośrednio do dpf i paliwo tam było wtryskiwane. Nie wiem czemu inni tego nie przejmują
×
×
  • Create New...