Skocz do zawartości

particleb

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O particleb

Informacje

  • Imię
    Bogdan
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia particleb

0

Reputacja

  1. Rozumiem, no to będę zamieniał na starą, bo jakoś wydaje mi się że lepiej wszystko chodziło nawet z dziurawym ezektorem. A razem z nową sondą zmieniłem też ten ezektor z przewodami podciśnienia. Być może to on był całym winowajcą? Wrzucę starą sondę i dam znać. A co do logów w VCDS to zielonego pojęcia nie mam jakim czytnikiem się wpiąć żeby nie pójść z torbami. Z całym szacunkiem, ale te dedykowane HEX kosztują fortunę. Czy kolega mógłby ewentualnie pokierować do wątku o diagnostyce alt?
  2. Zanim podzielę się grafiką z logu diagnostycznego chciałem nadmienić, że w moim Audi od początku miałem dwa błędy które spędzały mi sen z powiek tj. P0171 - System Too Lean (Bank 1), P0130 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction, closed loop. Występowały one z błędem Check Engline na samym początku tj. 2020 rok. Po naprawach (nie licząc normalnego serwisu oleju, filtrów itd.) czyli: wymiana przewodów podciśnienia (ezektor z króćcami - cały zestaw) wymiana pompy wody nowe węże płynu chłodniczego nowa sonda lambda Delphi #1 (przed katalizatorem) czyszczenie przepływomierza wymiana przewodu filtra powietrza nowy wydech (cały od katalizatora) łącznie z elastycznym złączem dalej wskakuje czasami błąd sondy lambda P0130. Jeżeli chodzi o objawy to mam falujące obroty silnika które aktywują się na ciepłym silniku, w korku, w ciepłe dni ale także dławi go przy dodawaniu gazu jednakże takie sporadyczne dławienie nie jest to dla mnie problemem (jak już jedzie to jedzie i jest wszystko ok, np. na austostradzie nigdy nie było problemów, wysokie obroty i dzida - wszystko w takich warunkach działa dobrze). Na biegu jałowym przy ok 750 rpm przepływomierz potrafi pokazać raz 4 g/s, a później nawet 12g/s, a rpm skacze do powyżej 800. Dodam że przy przyśpieszaniu na 2 przy 2000 rpm, przepływomierz wskazuje coś w okolicach 12g/s i autko idzie więc dziwne że na biegu jałowym potrafi wybić 12g/s. Nie wiem jakie powinny być właściwe wskazania dla tego modelu w takich warunkach. W warunkach zimnego silnika potrafi odpalić mając falujące obroty, włącza się ssanie, system się trochę dostosowywuję sam przeciąga gaz i po chwili jest wszystko ok. Przepływomierz wskazuje ok. 3g/s, żadnych błędów, rpm 780. Trochę się przejadę i go rozgrzeje, zaparkuje i znowu to samo, falujące obroty na biegu jałowym, przepływomierz skacze w odczytach pomiędzy 4-12 i w końcu wyskakuje błąd sondy lambda P0130 (którą wymieniałem). Dodam jeszcze, że objawy się nasilają jak wcisnę i przytrzymam sprzęgło. Odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i jak ręką odjął, obroty spokojne, nic nie faluje, praca silnika idealna. Podłączam wtyczkę znowu to samo. Ale pytanie czy to na pewno przepływomierz? Był czyszczony - przed czyszczeniem i po czyszczeniu to samo. Mam jeszcze pomysł żeby wrócić do starej sondy i zobaczyć czy to coś zmieni. Czy ktoś coś z tego rozumie i może pomóc? P.S. wszystkie pliki są przy autku zaparkowanym na wolnych obrotach i biegu jałowym i powinny być czytane wg klucza: 1 + 12 razem - obroty stabilne (wyłączenie wtyczki przepływomierza) 2 + 21 razem - falujące obroty, wibrujący silnik 3 + 31 razem - falujące obroty, wibrujący silnik Untitled spreadsheet - 2023-05-09 06-30-49.csv
  3. Siema klikam z Warszawy Od 2.5 roku posiadam popularnego Małysza tj. Audi A4 B6 2.0 ALT 130 KM z 2002 roku, przejechane 270 tyś. Kupiłem go, jak się okazało później, od handlarza. Sporo włożyłem w niego czasu, nerwów, pieniędzy i czasami się śmieje do siebie, że Bóg mi go zesłał żebym się poduczył mechaniki samochodowej. Ostatnie naprawy to: wymiana przewodów podciśnienia wymiana pompy wody nowe węże płynu chłodniczego nowa sonda lambda Delphi #1 (przed katalizatorem) czyszczenie przepływomierza wymiana przewodu filtra powietrza nowy wydech (cały od katalizatora) łącznie z elastycznym złączem Autko prezentuje się bardzo ładnie, kolor czarny, felgi 17. Ma kilka przerysowań parkingowych, ale na ten rok jest zadbany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...