Skocz do zawartości

karolkrupa

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O karolkrupa

Informacje

  • Imię
    Karol
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2018
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Kupowałem z ASO w takich butelkach. ATF ma okrągłe, MTF ma takie jak na zdjęciu
  2. Zam jedną osobę którą zalała i mówi że problem zniknął. Dodatkowo teraz biegi wchodzą same nieporównywalnie do starego oleju. Myślę, że według aso nie pasuje dlatego, że ten olej pewnie powstał ze względu na to tpi stronica. Tylko stronic w części mechanicznej to przecież praktycznie klasyczny manual więc czemu ma nie pasować . Pewnie z manualem dzieli jakieś części nawet, dyfer może jest ten sam?
  3. @elmo814 nie mam dostępu do żadnej bazy vin. Z tego co wiem wszystkie 0CK/0CJ mają te same części więc najłatwiej sprawdzić po kodzie skrzyni albo spojrzeć na skrzynie i odczytać czy to 0C. W sumie jeśli nie masz tipa z większym silnikiem to masz 0CK, inne w tych autach chyba nie występują. Są różne kody skrzyń te składające się z 3 liter ale w większości przypadków główną największą różnicą jest chyba wersja oprogramowania . Jeśli znasz kod skrzyni to najłatwiej sprawdzić w etce czy to 0CK, w internecie są wersje online etki. CarProg2 to jest dosyć aktualna wersja etki online, można tam wyszukać po kodzie literowym skrzyni
  4. @kokos73 Dokładnie, przy takiej wymianie potrzeba 4L oleju czyli niecałe 700zł (Na użytek własny może mają taniej). Cena i tak spoko, mi jeden niezależny serwis wymianę tylko oleju wycenił na 1200zł . Problem z ASO jest tylko taki że podobno nie zawsze nowy olej ląduje w skrzyni, stąd te oleje w internecie po 70zł/L . No ale nie wiem kiedy jak i dlaczego, tak tylko słyszałem.
  5. @kokos73 PHQ to S-tronic 0CK więc to co napisałem. Ogólnie to wymiana oleju z filtrami w tej skrzyni w niezależnym serwisie to koszt około 3000-3500zł Uszczelka misy 63zł w ASO, śruby misy około 150zł. Nowa misa w ASO 676zł, olej w ASO 865zł (5L). ORYGINALNA MISKA OLEJOWA AUDI A4 A6 A7 0CK321359M all24.pl ALL24.PL NOWA ORYGINALNA MISKA OLEJOWA Z USZCZELKĄJako część zamienna w miejsce wycofanych
  6. @olekj32 @elmo814 Jeśli macie 0CK/0CL (czyli s-tronic w B9) to zawsze jest taki sam zestaw, w tym temacie podany już milion razy Filtr ciśnieniowy 0CK325149D filtr ciśnieniowy 0CK325121D filtr ssący VW 0CK325421A uszczelka mechatronki 0CK325443 uszczelka mechatronki 0CK325444 uszczelka mechatronki 0CK325445 uszczelka mechatronki 0CK325446 Kupujesz całe pokrywy albo oringi albo składasz na starych: pokrywa filtra 0CK325201D pokrywa filtra 0CK325371D o-ringi pokryw (wymiary: 41x3 i 69x2,5), jeśli kupujesz pokrywy to one powinny być w zestawie: uszczelka filtra WHT005499 uszczelka filtra N91084501 Uszczelki złącza mechatroniki 0CK927523 x 2 (Oryginalne jest jedna, miejsce jest na 2. Jest TPI na pocenie się złącza, rozwiązanie: dołożyć drugą uszczelkę ) Uszczelka misy 0CK 321 371 A (Elring 478560) Rurka chłodniczki 0CK325107F x1 Korek ATF 0CK321439 x2 Śruby misy olejowej N10156207 x25 Śruby mechatroniki N10739402 x7 Olej MTF G 055 549 A2 - 4X1L (Lub starszy G 052 549 A2) - 199zł/L (W aso audi przez telefon podali mi cenę około 250zł/L) Olej ATF G 055 529 A2 - 5x1l - 173zł/L Osobiście nie wiem czy jest konieczność wymiany wszystkich śrub, z tego co znalazłem to w mechatronice śruby są rozciągliwe więc lepiej je wymienić. ------- @elmo814 Lepiej brać wszystko ori, do znalezienia są zamienniki filtrów. Ravenol też widziałem ma odpowiedniki tych olei (znalazłem opinie, że komuś się sprzęgła ślizgały na zamienniku). Jeśli masz ochotę możesz możesz lać zamienniki, cena to mniej niż połowa ori. Zawsze można wymienić wymienić szybciej . Można też poszukać i kupić ori ATF w cenie 60-100zł/L więc cena jak zmiennik. Niektóre serwisy leją do tych skrzyni zamienniki (ATF Ravenol, MTF jakieś tam do manuali). Jak dadzą cenę za sekcje ATF < 2000zł to raczej używają zamienników. Co do oleju MTF, stary olej (G 052 549 A2) ma zamiennik w Ravenolu, nowy (G 055 549 A2) szukałem i nie znalazłem żeby miał jakiś zamiennik. Lepiej zalać olej o tym nowym numerze. Jest TPI na buczenie przedniego dyferencjału, jako rozwiązanie problemu jest zalecana wymiana oleju MTF na olej nowego typu "z dodatkami" o numerze: G 055 549 A2. Czasem jak pytasz w serwisach to podają ceny z kosmosu. Mi przykładowo jeden polecany serwis za kompletną wymianę rzucił cenę ponad 5k PLN, gdzie za olej ATF liczył po ponad 300zł . W innym serwisie dostałem cenę poniżej kosztu ori części więc... Myślę, że dobrą opcją jest skompletować sobie części i zapłacić za robociznę albo jeśli czuje się na siłach robić samemu . (Kupić dostęp do erWin, pobrać instrukcje serwisowe i zastosować się do wszystkich punktów)
  7. Cześć, Zauważyłem że S-tronic potrafi stukać, szarpać itd. U siebie zauważyłem, że w momencie zwalniania, dojeżdżania do świateł czasem pojawia się pewien stukot (nie zawsze). Wydaje mi się, że jest to moment redukcji z 2 na 1. Zauważyłem, że czasem jest tak, że samochód praktycznie zatrzymuje się na 2 biegu po czym wrzuca 1, wtedy dźwięk ten nie występuje. Dodatkowo, jeśli wrzucam np. z D -> R i R -> D występuje podobny stukot. Udało mi się to nagrać na filmiku w garażu podziemnym (otwarte okno), na dworze zwykle tego nie słyszę i nie zauważam. Po nagraniu filmiku ze zmiany trybu jazdy w tym samym garażu przy otwartym oknie, że na 1 biegu przy niewielkiej prędkości przy puszczaniu i dodawaniu gazu też słychać jakiś stuk. Ogólnie sama skrzynia działa według mnie dobrze, w momencie przyspieszania i normalnej jazdy nie czuć zmian biegów itd. Raczej nie przeciąga biegów itp. Nie mam zbytnio porównania więc ciężko mi coś powiedzieć na ten temat. Jedyne co mi się trochę nie podoba to w momencie zwalniania przy redukcji potrafi nie raz odczuwalnie przyhamować. Gdzieś czytałem, że to kwestia odzysku energii, mam mHEV. Wrzucam filmiki pokazujące objawy. Mam nadzieje, że ten typ tak ma lub np. początek końca dwumasy a nie skrzyni, poza tym skrzynia działa fajnie Słyszałem też gdzieś że aktualizacja oprogramowania może pomóc, ktoś coś wie w tym temacie? Moje auto to A5 18r 102k przebiegu. 2.0 TFSI 190KM S-Tronic, skrzynia SVN. Olej w skryni wymieniany w ASO przy 56k km. W moim posiadaniu od kilku miesięcy i 5kkm. P.S. Może ktoś wie gdzie w Lubelskim można spokojnie zrobić wymianę oliwy z filtrami w stronicu? IMG_3173 5.mp4 IMG_3173 4.mp4 IMG_3197.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...