-
Postów
4 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Majki3031
Informacje
-
Imię
Michał
-
Miasto
Mścice
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2000
-
Silnik
1.6 i
-
Kod silnika
ANA
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Osiągnięcia Majki3031
0
Reputacja
1
Odpowiedzi społeczności
-
Witam wszystkich. Odpowiedź na mój problem okazała się jednak prostsza niż myślałem co nie zmienia faktu że pracochłonna. Po prostu przepaleniu legła uszczelka głowicy pomiędzy cylindrami a tajemnicze klekotanie to przenikanie ciśnienia po spalaniu mieszanki do sąsiedniego cylindra. Powodowało to podobno nieprawidłową pracę zaworów. Uszczelka wymieniona i po problemie. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i z pewnością będę nadal czerpać z waszej wiedzy potrzebne informacje. Sugestia Pieterba zmotywowała mnie do poszukania problemu "głębiej". Pozdrawiam
-
Czyli wychodzi że na tych dwóch cylindrach jest coś nie tak. Czy to mogą być zawory lub gniazda zaworowe czy raczej pierścienie?
-
faktycznie to stopień sprężania ale w takim razie jakie powinno być normatywne ciśnienie? Tak czy inaczej coś jest nie tak bo różnica jest około 6 bar.
-
Majki3031 obserwuje zawartość Dziwne odgłosy z silnika A4 B6 1.6 ANA
-
Dzień dobry wszystkim. Jestem użytkownikiem Audi A4 1.6 już od dawna ale nie miałem wcześniej problemów takich których bym sam nie rozwiązał. Niestety moje Audi skończyło się w sposób nagły i nieoczekiwany poprzez kolizję. Zakupiłem kolejny egzemplarz od handlarza: Audi A4 B5 1.6 B/G 74 kW 2000r kod silnika ANA i teraz się zaczęło. Pomijam fakt, że wymieniłem od razu olej i filtr, świece i kable zapłonowe, dwa przeguby, końcówki drążka i wahacze góra obie strony, trzeba też było coś zrobić z sterownikiem silnika bo potrafił zgasnąć w czasie jazdy i nie chciał odpalić(400 zł) oraz czujnik ciśnienia oleju bo wariował ale po wymianie jest ok. Teraz po przejechaniu już około 5 tyś km zaczęły się dziwne odgłosy z silnika podczas jazdy dodając gazu słychać klekotanie. Znajomy mechanik powiedział że wg niego to odgłos świadczący o niepełnym spalaniu mieszanki i zaproponował żebym sprawdził sprężanie. I tu pojawia się ciekawostka bo patrząc od przodu auta 1 i 2 cylinder mają wartość 14 bar a 3 i 4 cylinder 8,2 i 8,3. książka z danymi mówi o ciśnieniu 10,3 więc rozumiem spadek na tłokach ale skąd wzrost? No i co z tym klekotaniem? Tak przy okazji sam się dziwię ale silnik nie bierze oleju. Może ktoś coś podobnego miał albo słyszał? Proszę o jakiekolwiek wskazówki bo nie wiem czy nie mam szukać kolejnego silnika.