Majki3031 0 Opublikowano 9 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2023 Dzień dobry wszystkim. Jestem użytkownikiem Audi A4 1.6 już od dawna ale nie miałem wcześniej problemów takich których bym sam nie rozwiązał. Niestety moje Audi skończyło się w sposób nagły i nieoczekiwany poprzez kolizję. Zakupiłem kolejny egzemplarz od handlarza: Audi A4 B5 1.6 B/G 74 kW 2000r kod silnika ANA i teraz się zaczęło. Pomijam fakt, że wymieniłem od razu olej i filtr, świece i kable zapłonowe, dwa przeguby, końcówki drążka i wahacze góra obie strony, trzeba też było coś zrobić z sterownikiem silnika bo potrafił zgasnąć w czasie jazdy i nie chciał odpalić(400 zł) oraz czujnik ciśnienia oleju bo wariował ale po wymianie jest ok. Teraz po przejechaniu już około 5 tyś km zaczęły się dziwne odgłosy z silnika podczas jazdy dodając gazu słychać klekotanie. Znajomy mechanik powiedział że wg niego to odgłos świadczący o niepełnym spalaniu mieszanki i zaproponował żebym sprawdził sprężanie. I tu pojawia się ciekawostka bo patrząc od przodu auta 1 i 2 cylinder mają wartość 14 bar a 3 i 4 cylinder 8,2 i 8,3. książka z danymi mówi o ciśnieniu 10,3 więc rozumiem spadek na tłokach ale skąd wzrost? No i co z tym klekotaniem? Tak przy okazji sam się dziwię ale silnik nie bierze oleju. Może ktoś coś podobnego miał albo słyszał? Proszę o jakiekolwiek wskazówki bo nie wiem czy nie mam szukać kolejnego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieterb 34 Opublikowano 9 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2023 (edytowane) Godzinę temu, Majki3031 napisał(a): książka z danymi mówi o ciśnieniu 10,3 A tam czasem nie była mowa a stopniu sprężania, hmm Co nie zmienia faktu że różnica aż nadto za duża a to jest tu najważniejsze. Edytowane 9 Października 2023 przez Pieterb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki3031 0 Opublikowano 9 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2023 faktycznie to stopień sprężania ale w takim razie jakie powinno być normatywne ciśnienie? Tak czy inaczej coś jest nie tak bo różnica jest około 6 bar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieterb 34 Opublikowano 9 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2023 Autodata podaje 10-13. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki3031 0 Opublikowano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2023 Czyli wychodzi że na tych dwóch cylindrach jest coś nie tak. Czy to mogą być zawory lub gniazda zaworowe czy raczej pierścienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieterb 34 Opublikowano 10 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2023 A kto to może wiedzieć, trzeba jakieś testy robić np próbę olejową, może to coś wyjaśni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Majki3031 0 Opublikowano 24 Października 2023 Autor Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 24 Października 2023 Witam wszystkich. Odpowiedź na mój problem okazała się jednak prostsza niż myślałem co nie zmienia faktu że pracochłonna. Po prostu przepaleniu legła uszczelka głowicy pomiędzy cylindrami a tajemnicze klekotanie to przenikanie ciśnienia po spalaniu mieszanki do sąsiedniego cylindra. Powodowało to podobno nieprawidłową pracę zaworów. Uszczelka wymieniona i po problemie. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i z pewnością będę nadal czerpać z waszej wiedzy potrzebne informacje. Sugestia Pieterba zmotywowała mnie do poszukania problemu "głębiej". Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się