Skocz do zawartości

Jacek46

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Jacek46

Informacje

  • Imię
    Jacek
  • Miasto
    Kluczbork

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Myślę to co kolega Langista, kompresja może być sobie a branie oleju sobie - wszak pierścienie zgarniające olej nie odpowiadają za kompresję tylko za zbieranie oleju, jak są zapchane to d*pa - kompresja jest, oleju nie zgarnia. Fizycznie trzeba wyjąć tłoki, żeby realnie ocenić ich stan, kamerką tam nie wejdziesz. Zwykle jak czyszczę wyjęte z silnika tłoki, to zamaczam takie tłoczki do zmywacza, który rozpuszcza skóre na rękach w kilka chwil a ten nagar moczy się w tym piekielnym płynie z pół godziny a i tak trzeba częściowo skrobać ten "oleisty kamień". Tym samym obawiam się, że delikatna chemia z płukanki (taka płukanka nie może rozpuścić uszczelek) akurat w tym miejscu niewiele zdziała. Niestety w oryginale w ALT kanały olejowe w pierścieniach są wręcz mikroskopijne + wysoka temperatura pracy, dalej ewentualna owalizacja i wycieranie się cylindrów - krótko mówiąc doprowadzić ten silnik do porządku to równowartość auta przez co ja zdecydowałem się na swap o którym mówimy powyżej. W sumie po zrobieniu 6 tyś od swapu autko nadal żyje - oleju nie dolewam.
  2. Bardzo fajna furka 😁 Twój post powinno się pokazywać wszystkim, co szukają stanu fabrycznego do 10 tyś zł 🤦‍♂️ Pozdro i samych radości z użytku
  3. Mario, My work has been completed to the stage of Rosomak91. The Audi has been tested and is ready for use. So far I have done 100 km, oil consumption is not known yet, it is an old used engine,he's been through a lot, it may eat some oil. I may also connect variable valve timing to the car.
  4. Trochę z tym zabawy było, postanowiłem zrobić kilka fotek i się podzielić, bo ktoś tam wcześniej prosił autora wątku. Silnik zmieniałem z uwagi na branie oleju i zużyty wariator, udało się zakupić za 800zł z przesyłka silniczek AGN z filmem z pracy. Silnik rozebrałem z zbędnych elementów do gołego słupka i umyłem Na pierwszy ogień poszła miska olejowa i przycięcie kolidującego z pompą olejową elementu Najpierw wycięcie wstępne Następnie oszlifowanie na gotowo przykładając miskę zauważyłem, że również ten czarny plastik należałoby przyciąć, bo wydawało mi się, że koliduje z ścianką miski z ALT Następnie przeszlifowałem otwory w misce o 3mm do dołu, ponieważ ALT ma uszczelkę pod miską i pompą oleju a w AGN jest tylko na silikon w związku z czym powstaje różnica przy pasowaniu do skrzyni biegów, po wszystkim miska jeszcze raz umyta z opiłków Kupiłem nowy krótszy smok jak w opisie autora od razy założyłem Króciec wody oraz zaślepkę bloku z opisu autora również od razu przykręciłem Po włożeniu słupka załatałem przy pomocy kawałka nadkola dziurę w osłonie rozrządu, pozostałą po łapie silnika z Audi A3. Może nie jest to najbardziej estetyczna robota, ale tego i tak z góry nie widać. Następnie okazało się, ze obudowa termostatu ALT jest za wysoka i należy ją dopasować, miałem do wyboru szlifowanie obudowy lub bloku, uznałem, że łatwiej obudowę Tak wygląda obudowa po zeszlifowaniu. Następnie musiałem lekko podszlifować również odmę przy wejściu do bloku, natomiast to był najtańszy zamiennik i nie wiadomo, czy był kiepsko wykonany czy oryginalną odmę też musiałbym dopasować dlatego zdjęcia nie robiłem. Dalej wleciały wszystkie nowe uszczelki Następnie dorobiłem płaskownik do mocowania kolektora wydechowego o którym wspominał autor wpisu Przedłużyłem kabel masowy z tyłu głowicy i przykręciłem pod wieszak Na końcu przerobiłem odpowietrzenie pokrywy zaworów, do oryginalnego czwórnika wstawiłem kolanko, użyłem również węża silikonowego. To tyle z przeróbek, z tego co pamiętam to jeszcze dorabiałem blaszki mocujące magistrale wodną do podstawy filtra oleju, wstawiłem trójnik do węża od nagrzewnicy i dołączyłem do niego przewód z chłodnicy oleju. Przy rozruszniku nie mogłem przykręcić małej śruby 7 do bloku, ponieważ w tym miejscu blok AGN jest inaczej zrobiony. Widzę też dwie różnice konstrukcyjne: - temperatura otwarcie termostatu ALT to 100 stopni a AGN 87 stopni, choć autor nic nie wspominał, że to spowodowało jakąś awarię, to jednak różnica istnieje - zmienna faza rozrządu, Korci mnie przerobić kostkę od zmienne fazy ALT i wpiąć do zmiennej fazy AGN, ciekawe czy by to jakoś działało, bo z odpiętą kostką to Audi przyspiesza różnie, raz muli puszczę gaz i znowu wcisnę to idzie lepiej... ponawiam pytanie, ma ktoś jakieś dane na ten temat?
  5. Powycieraj tą maź dokładnie np patyczkiem do uszu, zakręć korek i zobacz za miesiąc.
  6. Może być simering pod czujnikiem halla, albo z pokrywy klawiatury. to są moje typy. Niestety, jak tam pracuje pasek, to są możliwe jeszcze inne opcje... Aaa, sorry teraz doczytałem, ze w czujniku wałka sucho 🤦‍♂️
  7. Może jakiś olej miesza się z płynem.
  8. Tak dla ścisłości, to też jest strzał podyktowany doświadczeniem, w moich dwóch przypadkach tak było, ale mechanika płata różne figle, wiec nie przyjmujmy proszę tego za pewnik. Czy warto to robić... jak sprzęgło działa dobrze, ale ciężko, jeździsz po okolicy i dla Ciebie taki stan rzeczy jest akceptowalny, to ja bym to zostawił aż się coś tam rozleci, np koło dwumasowe i wtedy wymieniłbym komplet. Jak patrzę teraz po programie ile kosztuje nowe sprzęgło, to szacuje, iż ewentualna wymiana może kosztować w okolicy 1000 - 1500 zł
  9. Możliwe, że docisk już jest trochę stary i sprężyna słoneczkowa ciężko pracuje.
  10. Zaintrygował mnie ten temat i choć moje audi już nie jest najmłodsze, to zrobiłbym coś podobnego W zasadzie wszystko jest dla mnie jasne, natomiast zastanawia mnie, czy w tę wtyczkę zmiennych faz w AGN nic nie wpinałeś a wtyczkę z ALT zostawiłeś wisieć luźno? Jeśli tak, to zastanawiam się, co by się stało, jakby przerobić wtyczkę i wpiąć 🤭 Może to głupie pytanie, ale bardziej ogarniam infrastrukturę mechaniczną pojazdów niż elektroniczną. Bez podpięcia kostki zmienne fazy nie działają?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...