Skocz do zawartości

joe94tm

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O joe94tm

Informacje

  • Imię
    Rafał
  • Miasto
    Katowice

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2016
  • Silnik
    1.4TFSI
  • Kod silnika
    CVNA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Według mnie możesz pojeździć, to jest diesel więc ma dużą tolerancję na skład mieszanki, więc nic mu nie będzie.
  2. *Problemów może być wiele. *Błąd sondy sugeruje że jest zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna. *Jeśli montujemy sondę to tylko BOSCH Według mnie winowajcą nie będzie sama sonda, ona tylko sygnalizuje że coś jest nie tak. Powodem może być: nieszczelność, przekłamywania z przepływomierza, czujnika doładowania, nieszczelny zawór egr, wtryski w kiepskiej kondycji itd. Miałem przypadek że winne były klapki w kolektorze ssącym, najpierw wyskakiwał błąd sondy, a w dalszym etapie także błąd klapek w kolektorze. Przy okazji można wyczyścić kanały ssące z sadzy/nagaru. Rozwiązaniem było zastosowanie ogranicznika dźwigienki silniczka klapek w kolektorze ssącym (częsta przypadłość): allegro.pl ALLEGRO.PL
  3. Ach, jak chce się samemu naprawić auto to trzeba trochę chęci. Bez urazy. Przecież masz auto, to podnieś maskę i sprawdź. 1.Patrząc na schematy to ja nie widzę nic na wężach pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą (załączam schematy) 2.Jak ominąć reduktor ? wypiąć węże wodne z reduktora i połączyć ze sobą. 3.Screeny które dodałeś - co tu widać ? Trzeba by mieć logi albo chociaż godzinę na nich. *zagrzej auto *jedź spokojnie z lekkim gazem *obserwuj temperaturę *jeśli spadnie poniżej np. 80/90st (każde auto ma inną temp. roboczą u ciebie może być to np. 80st ale jak spadnie dajmy na to do 60st, to termostat jest uszkodzony) 4.Nie ma co też wpadać czasami w paranoje, każde auto ma różnej wydajności ogrzewanie B7/B5 może się różnić.
  4. Przyczyn może być dużo, w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy nie ma jakiejś zwężki, filterka, zaworu, dodatkowego termostatu gdzieś pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą. W jednym i drugim aucie masz lpg. Tu też może być problem: -sprawdziłbym podłączenie reduktora (powinien być podłączony równolegle, jeśli jest szeregowo to reduktor będzie zabierać większą część ciepła) -można by też sprawdzić jakie będzie ogrzewanie z pominięciem reduktora (może to on być problemem, np.stara konstrukcja która pochłania dużą ilość ciepła). Patrząc na jakość nowych części to montując nowy termostat też nie można mieć 100% pewności, więc sprawdź czy podczas jazdy nie spada temperatura i czy do 90st chłodnica jest zimna ?
  5. Jeśli mowa o skrzyni 0CK/0CJ 7-biegowy s-tronic/dwusprzęgłówka: Wymienili tylko olej ATF w części mechatronicznej (tak to zaleca producent). Aby zadbać o skrzynię powinno się zdemontować mechatronikę, na której znajdują się trzy filtry i je wymienić (przy tej operacji trzeba zastosować też nowe uszczelki). Jest jeszcze olej w części przekładniowej (według producenta dożywotni), w praktyce to on szybciej ulega degradacji (patrząc pod kątem zmiany koloru / ciemnienia oleju). Ja u siebie przy 60tyś. km wymieniłem oleje w obu częściach: mechartronicznej i przekładniowej. Olej lałem RAVENOL, a filtry i uszczelki oe AUDI. Przy skrzyni 0CJ (odpowiednik 0CK z dostawką quattro ultra) zalecana jest także wymiana oleju w przystawce quattro, gdzie często z oleju robi się galareta (wtedy zaleca się kilkukrotne płukanie nowym olejem). Zadowolony jesteś z pracy tej skrzyni biegów / masz jakieś zastrzeżenia ?
  6. Dzień Dobry Cześć I Czołem Przesiadka z Opla Astry K, pierwsze w życiu Audi choć żadna marka nie jest mi obca bo zawodowo zajmuję się naprawą samochodów. Wybrałem według mnie rozsądną wersję, tzn. niezniszczalny 1.4tfsi i pierwszy automat w moim życiu (0CK)- mam nadzieję że nie puści mnie z torbami. Auto robi 0-100 w 8,5s. i spala mi średnio 6,7l/100km.
  7. Ostatnio zdemontowałem zbiorniczek u siebie, bo ciekło z dolnego krućca i w środku jest woreczek z silikatem. Na zbiorniczku nie ma informacji, jedynie napis G13 - jeśli widnieje ten napis to jest to właśnie zbiorniczek z silikatem i należy go wymienić. Było kilka poprawionych wersji tego zbiorniczka, to numery zastępcze ustawione chronologicznie: 8W0 121 405E 8W0 121 405F - od tej wersji już nie ma silikatu 8W0 121 405G 8W0 121 405L Dane z ETKI W starych jest nakrętka niebieska, w nowszych wersjach czarna. Ja osobiście kupiłem używkę z literką L z 2023r. Nowy kosztuje 240zł/ używkę zamówiłem za 99zł. Po zmianie zbiorniczka można zostawić stary płyń w układzie (on ma już w sobie te dodatki z magicznego woreczka), albo zrobić płukankę i zalać układ najnowszym płynem G12evo (który według producenta jest mieszalny z G12+ G12++ oraz G13 bo wiele osób ma obawy że coś się stanie po zmieszaniu). Ja na razie zostawię stary płyn, latem przy okazji serwisu olejowego dodam płukankę-zleję stary-wleję G12evo (koncentrat z FEBI wydaje mi się rozsądnym wyborem).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...