Cześć.
Czy problemy związane ze zużyciem zaworków i uszczelki, oprócz dwu sekundowego tyrkotania po odpaleniu silnika, mogą również mieć związek z zatykaniem się odmy?
Po zakupie zauważyłem że po chamowaniu silnikiem i dodaniu gazu puszcza chmurę z wydechu.
Wymieniłem zawór odmy (pcv) dalej puszcza ale mniej, dołożyłem również łapacz oleju.
Jak tydzień temu mocniej przyspieszyłem na autostradzie wyskoczył mi bagnet i zawór odmy buczy na wolnych obrotach, jakby ciągle puszczał ciśnienie, korek wlewu oleju jest lekko zasysany, również łapacz oleju zasysa powietrze po wykręceniu bagnetu z jego obudowy.
Podczas wymiany zaworu odmy zauważyłem że na osłony silnika po ciekło około 100 ml oleju.
Dodatkowo na dystansie niecałych 3 tyś zrobiłem dwie płukanki
Tec 3000, plus antykoks
Za drugim razem
Płukanka Lm dlugodystansowa przejechałem 250 km, plus toptec Carbon X.
Za każdym razem nowy filtr i olej Lm top tec 4100 5w40.
Poprzedni właściciel miał wlany jeżeli dobrze pamiętam motul x-cess 15 lub 20w60.
Post naprawdę dobry i pomocny, na wiosnę przymierze się do wymiany.
Z góry dziękuję za odpowiedź.