Scan-WAUZZZF46GA054349-20250713-0913-102362km.txtWitam. Dopadł i mnie magiczny komunikat że po przejechaniu 1000 kilometrów nie będzie można uruchomić silnka.....
ale po kolei.
Jadąc trasę ok 300 kilometrów wyskoczył komunikat "usterka Adblue" na liczniku, Check engine nie świecił, pogoda deszczowa, sporo wody na drodze i trasa szybkiego ruchu..... po przejechaniu ok 150 kilometrów i dotarciu na miejsce docelowe auto zgaszone i odpalone ponownie, komunikat z licznika zniknął ( w miedzyczasie przestało padać), check engine dalej nie świeci- Naprawiło się...... Po 2 dniach brak komunikatu na liczniku o usterce i możliwości przejechania 1000 km, ale wywaliło check engine....... vcds mówi:
Znaleziono 1 błąd:
9643 - Czynnik redukujący
P20E8 00 [11101101] - ciśnienie za niskie
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Przebieg: 102345 km
Data: 2025.07.12
Czas: 04:48:38
Prędkość obrotowa silnika: 1224.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 60.4 %
Prędkość pojazdu: 48 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 55 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 44 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.540 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 15.0 °C
Czujnik ciśnienia czynnika redukującego: zmierzone ciśnienie: 22 hPa
Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukującym: temperatura: 24.8 °C
Pompa czynnika redukującego: sterowanie: 50.00 %
Czujnik poziomu środka redukującego: napięcie: 13107.0 mV
i teraz potrzebuję informacji, gdyż będę próbował to ogarniać.... muszę dobrać się do sterownika, gdyż naczytałem się że jest on wrażliwy na wilgoć, a właśnie usterka nastąpiła podczas ulewnej trasy .... posprawdzam też kostki w okolicy sterownika i zbiornika, no i sprawdzę jak wygląda ciśnienie podczas jazdy na żywo. a może po prostu mało adblue? Jaki powinien być zakres na czujniku poziomu wyrażony w mV? Jak obstawiacie, pompa, czujnik, wiązka, sterownik ? załączam skan. Pozdrawiam.