Witam.
Pacjent to VW Touran z silnikiem 1.9TDI BLS, auto mojego ojca. Ten sam silnik występował też w A3/A4.
Był wyciek oleju na zewnątrz silnika na połączeniu głowica-blok. Głowica poszła do obróbki, nowa uszczelka, rozrząd itd. Po odebraniu z warsztatu ojciec zauważył, że na jałowych obrotach na postoju auto więcej pali, przed robotą było to ok. 0,6-0,8, teraz 1,1. Ogólne zużycie paliwa też wzrosło i teraz przy jeździe miejskiej nie udaje się zejść poniżej 10 l, wcześniej wynosiło ok. 8l.
Postanowiłem sprawdzić kąt synchronizacji VCDS'em. Zgodnie z instrukcjami z internetów wartość kąta synchronizacji odczytuje się w grupie 4, pole 4 "Torsion Value". Zalecana wartość to mieszcząca się w przedziale -3 do +3, u mnie wartość ta wynosi -62,7*KW.
Co jest przyczyną takiej dużej wartości? Gdzie został popełniony błąd? Co sprawdzić?