Skocz do zawartości

pio911

Pasjonat
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O pio911

Osiągnięcia pio911

0

Reputacja

  1. Siłownik wymieniłem na używany . Co do oznaczeń gruchy to gość (warsztat regenerujący turbiny) powiedział że nie pomogą , jedynie oznaczenia turbiny Temat można by było uznać za zakończony ale - uważam że kupno używki to loteria (dziś dobry jutro może nie ). Interesuje mnie czy ktoś montował nowy siłownik o większej średnicy do silnika AFN turbo V15 Uważam że temat jest ważny- bo cena używki jest porównywalna do nowego
  2. Witam Mam problem z siłownikiem turbiny nie wiem jaki jest numer zamiennika (gdyż stare nie są już produkowane ) . Siłownik który kupiłem jest za duży (GRUCHA) numer 95+73 09-016-0629 SP 434855-0015 czy może ma być 51-74 ??
  3. Swiece uruchamiaja sie przy temp poniżej zera Najlepiej podłacz pod Vaga i sprawdz temp. z czujników oraz kąt wtrysku pewnie tu leży przyczyna trudnego odpalania silnika
  4. pio911

    [B5 AHU] Przekładka klimy

    Witam mam ten sam problem... Mam 2 pytania o płukanie instalacji klimatyzacji - bylem u 2 fachowców gadali że tylko wymiana elementów na nowe rozwiązuje problem - osobiście nie jestem przekonany do tej teorii . Ale zastanawiam sie czy płukanie wyczysci dobrze chłodnice czy nie lepiej kupic nowej. 2 pytanie czy należy demontowac parownik do płukania czy wystarczy podpiac sie do jego przyłaczy oraz jaki kierunek przepływu ( zasilanie od strony niskiego cisnienia ?)
  5. Koledzy mam ten sam problem tzn. dźwięk z pompy wtryskowej podobny do padniętego łożyska (jednostajny). Dzwięk jest słyszalny z przodu od strony chłodnicy oraz z tyłu pompy. Zdemontowałem paski oraz wymieniłem podejrzaną rolke zwrotną paska rozrządu niestety dźwięk nadal jest. Mam pytanie czy mieliście podobny objaw i czy kuracja mixolem pomogła , po jakim czasie – przebiegu pompka zaczęła chodzić ciszej ?
  6. Kolego z jakiej firmy masz filtr oleju ,kiedyś mechanik z serwisu VW powiedział mi że niektóre zamienniki nie wytrzymują ciśnienia oleju . Mechanicy idą często na łatwiznę przy wymianie oleju – odsysają olej przez bagnet ,stosują najtańsze zamienniki filtrów oleju ,olej leją z beczki która stoi na zewnątrz .Oczywiście mówią że wymiana się opłaca kosztuje tyle co olej w sklepie .Jeśli nie jesteś pewny oleju który wlał Ci mechanik i chcesz zrobić to sam to kup porządny olej LM lub Motul ( na forum masz sprawdzonych sprzedawców ) dodatkowo przed wymiana zastosuj środek do czyszczenia silnika .Filtr oleju Mann , Knecht lub orginalny z serwisu – na czas płukania silnika zastosuj tańszy filtr .Dodatkowo sprawdź drożność odmy. Ważnym czynnikiem na olej jest też temperatura silnika musi wynosić 90 stopni C (przy tej temp. Z oleju odparuje woda ) . Z własnego doświadczenia wiem ze olej 10W40 przy temp. -25stopni C ma konsystencje smoły dlatego stosuje oleje syntetyczne
  7. Cytat: czaja77 15 Grudzień 2009, 15:39 a kto wie z jakiego czujnika pobierają one sygnał z tego co podaje do ecu ,czy tego na liczniki?bo dziś sprawdzałem kontrolką świece ,są raczej ok. ale po włączeniu ogrzewania szyby, prądu nie podaje,.co jet tego przyczyna ?dodam że mam uwalony licznik który startuje od ok 70c,czujnik na 1000% sprawny tak jak i termostat.dodam że i po odłączeni czujnika temperatury jest tak samo czyli licznik stoi na 70c. a prądu na świecach nadal nie ma> ? podpowie mi ktoś Tak podpowiem nie przeczytałeś całego tematu Za uruchomienie układu podgrzewania odpowiedzialny jest sterownik silnika (ecu).Bierze on sygnał z czujników temperatury cieczy G62/2 oraz z czujnika temperatury zasysanego powietrza (czujnik w dolocie ). Samo odłączenie czujnika G62 nie uruchomi nam układu (inaczej jest w przypadku świec żarowych silnika ). Drugą sprawą jest sprawdzanie tego układu – wielu z Was ma zapewne garaż (ogrzewany lub nie ogrzewany) temperatura na zewnętrz może się różnić o kilka stopni od temperatury w garażu (mam na myśli nie ogrzewany ) wyjeżdżając samochodem na zewnątrz możemy stwierdzić że układ się nie uruchamia ( temperatura cieczy nam nie spadnie na uruchomionym silniku ) Najlepszym sposobem sprawdzenia jest jak auto stoi kilka godzin na zewnątrz przy temp. Otoczenia poniżej 0 (pisze tak bo w moim przypadku uruchamia się w tej temp. ) P.S .Koledzy przeczytajcie dokładnie wszystkie strony zanim zadacie pytanie bo dyskusja zaczyna przypominać rozmiarem temat „ Jaki olej najlepszy do silinka ”
  8. pio911

    [ALL] Czy to jest AFN?

    Niedomówienia mogą być jak silnik był wymieniany w serwisie zamienniki nie mają oznaczeń (jeden zamiennik do modeli AFF,1Z,AFN)
  9. Układ 3 świec działa tylko do osiągnięcia 65* C. Temperaturę silnika utrzymuje termostat przy temperaturach jakie mamy powinien uzyskać 90* C po 8-10 Km (zależne od prędkości obrotowej silnika
  10. Paski zazwyczaj wymienia się przy wymianie rozrządu lub jeśli widać uszkodzenia np. ubytki lub pęknięcia. Pozostaje także sprawdzić stan sprzegła alternatora – które ma istotny wpływ na żywotność paska . Oraz sprawdzenie napinacza zwłaszcza osiowości rolki.
  11. Najlepiej umów się na logi dynamiczne w dziale spoty na pewno któryś z kolegów pomoże. Większość mechaników nie wie co to logi dynamiczne a wysuwanie teorii będzie Cię kosztować i nie rozwiąże problemów. Kolega Boseron ma racje 12Km to za mały odcinek na jazdę ekonomiczną gdzie silnik może rozgrzewać się do 10Km (zależne od temp. Otoczenia )
  12. Nic na siłę http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t71209.0.html;highlight=zamek+rolety
  13. 1 – Wymień sprężyny i amortyzatory 2 – Masz instalacje LPG, auto jest bardziej obciążone, załóż wzmocnione (sprężyny oznaczone są paskami kolorowymi np. Avant ma 3 zielone paski na tylnych sprężynach) PS Kiedyś miałem samochód z LPG w którym butla była zamontowana z boku i też krzywo stał po zatankowaniu do pełna :>
  14. Co do czujnika temperatury zewnętrznej – mają go samochody wyposażone w klimatyzacje (klimatronik i manualna ) Natomiast układ podgrzewania mają również samochody bez klimatyzacji dlatego inż. Audi wykorzystali czujnik który jest w każdej wersji, jestem przekonany o czujniku w dolocie. Układ uruchamia się po około 10s więc temperatura w dolocie mimo ciepłego silnika spada. Oczywiście mogę się mylić …
  15. Też miałem wyciek spod nastawnika są tam 2 duże uszczelki ( oringi prostokątne) Musisz kupić kompletny zestaw uszczelnień pompy cena około 30zł (tyle płaciłem rok temu) Co do wymiany polecam temat : http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t75246.0.html;highlight=czyszczenie+nastawnika
×
×
  • Dodaj nową pozycję...