Skocz do zawartości

giovanideo

Pasjonat
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O giovanideo

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    Koszalin

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia giovanideo

0

Reputacja

  1. giovanideo

    DHW zamiast CTE

    Witam forumowiczów. Mam A4 z 1996 roku ze skrzynią biegów CTE, która jest już po prostu zużyta. Kupiłem już DHW z 1998 roku, jednak nie ma ona prawej podpory. Czy będę mógł przełożyć podporę od mojej CTE do DHW? W CTE mam podporę 8D0399108G a do DHW według Etki wymagana jest 8D0399108R. Czy muszę jednak kupić używkę podporę z numerem z końcówką R?
  2. Pomóżcie! Mam luz na przegubie krzyżowym wybieraka i chciałem znaleźć jakiś używany drążek na podmianę. Numer mojego drążka to 8D0 711 613 D. Jakie zamienne numery mogę zastosować? Czy drążki, które wyglądają tak samo a mają numer różniący się litera na końcu (zamiast D, np. H lub N) będą pasować? Czy 8D0 711 613 H będzie ok? Skrzynia CTE, 5 biegów, silnik AEB, przedlift.
  3. Wymieniłem moduł i śmiga. Sorry Dev, nie zauważyłem posta i ściągałem część aż spod granicy z Ukrainą nad nasze Pomorze. Ale działa!
  4. Dzięki za dzisiejsze podpowiedzi. Dam znać jak coś będę wiedział. Dzisiaj robiłem sprawdzenie układu zapłonowego według instrukcji z "Sam naprawiam": Oporność cewek - prawidłowa 0,6 Ohm. Połączenie: wtyczka modułu wzmacniania (wyjście 4 pin) do wtyczek cewek - jest. Dalej potrzebny jest próbnik z diodą LED (nie z żarówką żarzącą) i sprawdza się sygnały przychodzące z ECU do wtyczki 5 pin modułu: końcówka próbnika do masy a na wtyczce wejścia modułu, na pinach 1,2,4 i 5 powinny być krótkie sygnały (dioda miga) podczas kręcenia rozrusznikiem. Pin 3 musi mieć dobre przejście do masy. Potem próbnikiem sprawdzamy wyjście modułu: końcówka do zacisku + akumulatora i badamy po kolei 4 piny wyjścia modułu podczas kręcenia rozrusznikiem. Oczywiście wtyczka 5 pin zapięta. U mnie na 4 pinie lampka nie migała i to jest przyczyną braku iskry na 4 cylindrze. Walnięty moduł wzmacniania zapłonu. Nowy moduł 4D0 905 351 kosztuje ok 400 zł, poszukam używki i na pewno będzie śmigać.
  5. W książce "Sam naprawiam" znalazłem sposób jak sprawdzić moduł i stronę pierwotną zasilania przy pomocy próbówki elektrycznej z diodą świecącą i miernika. Jutro posprawdzam wszystko i napiszę jaki jest efekt.
  6. Świece na pracujących cylindrach miały czarny osad ale końcówki elektrod były szare od iskry. Czwarta świeca miała taki sam osad ale jednolicie czarny, bez zmian w miejscu gdzie normalnie przeskakuje iskra. Była lekko wilgotna, ale nie od oleju.
  7. Dla pewności postaram się jutro zrobić pomiar kompresji. Ale może ktoś ma jeszcze coś podpowie? Głównie w temacie: skąd leci prąd do złączek cewek? Chciałbym sprawdzić całą drogę tego prądu, przeczyścić styki a nie chcę pruć wiązki, żeby szukać po kablu. Znalazłem na forum jeszcze jeden trop: moduł wzmacniania zapłonu. Ten w okolicy filtra powietrza. Też go sprawdzę. Pamiętam jak kiedyś nie wiedziałem co to jest i zdziwiłem się, że jak go odkręciłem to silnik momentalnie gasnął.
  8. Można jakoś samemu sprawdzić czy zawory działają poprawnie? Wzrokowo da się to ocenić po zdjęciu pokrywy zaworów? Czy konieczny jest pomiar kompresji przyrządem?
  9. Od razu telepie i cały czas. Ale nie ma iskry na 100%. Wziąłem jedną cewkę ze świecą i podłączałem po kolei do wtyczek a świecę do masy. Na 4 cylindrze nie było iskry a na pozostałych była.
  10. giovanideo

    Nie pali jeden cylinder

    Witam. Od wczorajszego wieczora silnik stracił moc i chodzi na 3 cylindry, strasznie szarpie. Zdjąłem pokrywę maskującą i po kolei odłączałem wtyczki od cewek. Przy 1, 2 i 3 cylindrze silnik zaczynał się jeszcze bardziej telepać, więc tam wszystko jest ok. Przy 4 cylindrze nie było różnicy, więc tam jest uszkodzenie. Od razu wymieniłem wszystkie 4 świece na NGK PFR6Q. Nie pomogło. Zamieniłem więc cewkę 4 cylindra z pierwszym i dalej czwarty cylinder nie ma iskry! Wygląda na to, że po prostu nie ma prądu w kablu idącym do czwartej cewki. Czy to możliwe? Sprawdziłem na zewnątrz świecę z czwartego cylindra (dotykając do masy)i nie było iskry a na pozostałych cylindrach była, przy stosowaniu tej samej cewki. Ktoś miał podobny przypadek? Skąd biegnie prąd do cewek? Dodam, że na VAG występuje sporadyczny błąd 16705 - czujnik G28 - nietypowa wartość, ale ten błąd wskakuje już od roku czasu. Pomocy!
  11. Wymiana kostki pomogła. Stara kostka miała wyłamany zaczep sprężyny. Ale tę nową musiałem zamontować z pewnym odsadzeniem, około 2 mm, bo jak docisnąłem do końca, to działała tak samo jak stara. To może być wina stacyjki, która po 20 latach dostała luzów i trzpień bardziej wystaje, bo jest dociskany sprężyną. Stacyjkę ciężko rozebrać, akurat u mnie były wkręty z gładkimi łbami, musiałbym je rozwiercić.
  12. Witam. Mam kolejny problem z moja A4. Tydzień temu całkowicie padł moduł komfortu, nie było centralnego zamka, oświetlenia wnętrza itp. Zabrałem się za naprawę: - zdjąłem boczki drzwi przednich i sprawdzałem kable od mikrostyków zamka - sprawdzałem wiązki i kostki przy słupkach A - wyjąłem moduł wraz z pompką z zagłębienia z prawej strony bagażnika, rozebrałem pompkę - czyściłem piny kostek i przy tym zrobiłem krótkie zwarcie po rozebraniu kostki zasilania pompki. Padł bezpiecznik nr 38 15A, który wymieniłem. - czyściłem spirytusem płytkę drukowaną i poprawiłem niektóre luty. Po złożeniu moduł komfortu jest ok, ale pojawił się problem: silnik po przekręceniu kluczyka w pozycję 0 nie gaśnie. Gasną światła, dmuchawa wentylacji itp, ale nie silnik. Po ponownym "włączeniu zapłonu" można dalej normalnie jechać. Silnik gaśnie dopiero przy całkowitym wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Samochód to totalny przedlift, moduł komfortu taki sam jak w audi 80 (12 pin i zasilanie), klamki i zamki jak w przedlifcie. Macie jakieś porady jak przywrócić normalne gaszenie silnika?
  13. giovanideo

    a4 b6 1.8t spalanie

    U mnie B5 AEB FWD spala w trasie 6,9-7,5 litra na krajowych i 7,5 - 8,5 w mieście. W trasie jest to jazda normalna, czyli czasami wyprzedzanie, ale prędkości 110-120, na długiej prostej do 150 km/h. Brakuje 6 biegu A w mieście głównie dojazdy do pracy 5 km w jedną stronę, po drodze 6 rond, raczej bez korków. Silnik ma 315 kkm przebiegu. Polecam.
  14. Sam wymieniałem to łożysko i płyn. Koszt łożyska to około 50 zł, zeszlifowałem też podkładkę dystansową, bo szczelina sprzęgła była za duża. Wymiana oleju wspomagania też jest prosta, jest doskonały opis na forum. Koszt oleju to jakieś 28 zł.
  15. Próbowałem kleić poxipolem i wytrzymało jeden dzień, nie polecam. Kupiłem w InterCars zbiornik Torpan 110 370 546 wraz z odpowiednim korkiem. Wtyczka pasuje, mocowanie też, choć musiałem trochę wygiąć wspornik. Czujnik działa, wszystko jak na razie wydaje się ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...