Witam wszystkich
Jak to tu bywa potrzebuję POMOCYYYY.
Wymieniłem sterownik ABS (w poprzednim miałem problem z połączeniem z czujnikiem abs) i w trakcie kodowania napotkałem problem. Po wpisaniu LOGIN i zatwierdzeniu rozłącza mi sterownik (brak połączenia) i nie mogę wpisać kodu. Czynność wykonywałem zgodnie z wskazówkami z ross-tech www.youtube.com/watch?v=G7YRiVYrLjo .
Login i kod biorę ze wskazówek Ross-tech dla multitronika:
Login
Note #1: After Login has been carried out you need to recode the control module.
Note #2: Special Login 07499 is used for 6-Cylinder Diesel Engine with 1LG Brakes and Multitronic.
Coding
Note #1: Coding is accepted after a specific login has been carried out.
Note #2: After successful coding the steering angle sensor basic setting needs to be carried out within the same diagnostic session.
Note #3: Special Coding 04499 is used for BFB Engine with 1LT Brakes and Multitronic.
Zauważyłem, że:
1. poza standardowymi błędami (01044 i 00778) pojawiły mi się dodatkowo błędy 18057 i 17887 na silniku oraz 18256 w automatycznej skrzyni biegów oraz w hamulcach. Błąd 17887 pojawiał się wcześniej ( o ile dobrze wiem dotyczy systemu podciśnienia coś z pompą lub wężykami).
2. nie mogę skalibrować czujnika G85. objawy jak z notatek ze strony ross-tech - poniżej
Special Notes
Some of the Bosch 5.7 modules will not show live Steering Angle Sensor (G85) readings after the Login and Coding are performed. If this is the case -2.5 ° may be stuck in Measuring Block 005 and will not change when the wheel is turned. Make the wheels as straight as possible and continue with the Steering Angle Sensor (G85) Calibration.
Pomimo ponownej próby przeprowadzenia kalibracji nie mogę uzyskać statusu OK w oknie 04- grupa 001 okno 3
3. Zasilanie:
a - bezpieczniki 07 i 09 oraz 42 sprawdzone - sprawne
b - zasilanie na stykach przewodu do sterownika ABS (styki 1 i 2 oraz 5 i 6) ponad 12V
c - po wciśnięciu hamulca ponad 12V
4. Sterownik - numer wymagany jest taki sam jak oryginała - końcówka 011 - ale różni się oznaczeniem w prawym górnym rogu. Oryginał jest oznaczony H34 a zakupiony H17.
Czy mogę liczyć na jakieś podpowiedzi co dalej robić???
Czy przyblokowany czujnik G85 może być problemem przy kodowaniu? (kalibrację robi się na końcu)
A może coś pominąłem???
DOBRA MAM NOWE DANE
Czujnik G85 się odblokował, sterownik dał się zakodować ale NA SKRZYNIĘ MANUALNĄ!!!
ABS działa, ESP działa, żadnych błędów w silniku oraz hamulcach. Niestety jest błąd 1316 we wskaźnikach.
Przy próbie kodowania dla skrzyni automatycznej zrywa połączenie z ABS.
Wychodzi na to, że multitronika koduje się jakoś inaczej - KTOŚ POMOŻE????