Skocz do zawartości

wtct

Pasjonat
  • Postów

    250
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wtct

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wtct

1

Reputacja

  1. Panowie, potrzebuję pilną odpowiedź. Czy hak 8E0 807 309 A niby przeznaczony do roku modelowego 2002 będzie pasował do roku modelowego 2003, w którym ma być niby zamontowany nr 8E0 800 491C? Nie chce mi się wierzyć, że buda jest inna na przełomie tego roku...
  2. Panowie jak to w końcu jest, mam oryginalną kierownicę multifunkcyjną z B6 do sterowania radiem, mikrofon jako pozostałość po telefonie i RNS-E LED. Czy ta kierownica z B6 wystarczy, czy muszę założyć z B7?
  3. Wymieniłem wczoraj odbój w ten sposób, że odkręciłem dwie śruby od podpory skrzyni biegów i podniosłem skrzynię podnośnikiem do momentu wyczucia oporu, żeby nic nie pokrzywić. Mimo wszystko było trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby wyciągnąć obudowę odboju, ale udało się Stary odbój był trochę zużyty. Po założeniu nowego, obudowa poszła ok. 3mm wyżej względem miski olejowej. Pozycja obudowy ustala się sama po włożeniu trzech śrub.
  4. Dzięki! Myślałem, że obejdzie się bez tego, bo w poprzedniej A4 udało mi się to zrobić Teraz mam Quattro i widocznie gorzej przesuwa się silnik, bo jest wał napędowy i nie byłem w stanie tego wymienić. Będę przy okazji wymieniał podporę pod skrzynią, więc może wystarczy jak będzie zdemontowana ta podpora.
  5. Tylko, że u mnie silniczek pracuje idealnie. Zero drgań. ---------- Post dopisany at 15:01 ---------- Poprzedni post napisany at 12:14 ---------- Przyjrzałem się tym drganiom wydechu na postoju. Drgania występują począwszy od samej plecionki. Tłumik środkowy w ogóle nie drga. Tłumiki końcowe najbardziej hałasują. Ręczne dociskanie silnika na lewo lub prawo nic nie zmieniają. Jak przyłożę większy klucz zaraz za plecionką i docisnę ręką, to drgania znikają i zapada cisza Że też inżynierowie z Inglostadt nie dali dodatkowej gumy na rurę pomiędzy silnikiem a tłumikiem środkowym... ---------- Post dopisany at 18:41 ---------- Poprzedni post napisany at 15:01 ---------- Ustawiłem Vagiem obroty silnika na 903 i wszystko ucichło. Podnosiłem wartość o jeden w kanale drugim adaptacji silnika i drgania zaczęły rosnąć. Rezonans zaczął spadać dla wartości od 32790 wzwyż. Ostatecznie dałem 32800. Szkoda tylko, że czujnik obrotów ma słabą dokładność, bo wraz ze wzrostem wartości w kanale było słychać wzrost obrotów, czego nie było widać w blokach pomiarowych i w okienku testowania adaptowanej wartości. ---------- Post dopisany at 21:37 ---------- Poprzedni post napisany at 18:41 ---------- Czy takie obroty mogę zostawić?
  6. Witam, Mam problem z rezonansem wydechu na wolnych obrotach i chcę sprawdzić, czy problem przypadkiem nie zniknie po delikatnej zmianie obrotów. Szukałem i nie mogłem znaleźć w jak to zrobić Vagiem. Szukałem informacji jakie powinny być prawidłowe obroty silnika. W ELSIE nic nie znalazłem, ale znalazłem coś takiego: Solldaten der Messwertblöcke fr 4-Zylinder-PD Ku mojemu zdziwieniu podają inny zakres obrotów dla quattro. Zakres zakresem, ale czy mógłby ktoś podać jakie obroty ma u siebie AVF i Quattro, oczywiście na ciepłym silniku. Ewentualnie jakie są powinny być idealne obroty. Pozdrawiam Wojtek
  7. Plecionka jest szczelna i nie jest okopcona, więc jaki sens jej wymiany? Tak czy inaczej obawiam się, że mało kto jest w stanie ją dobrze wymienić : ) ---------- Post dopisany at 10:41 ---------- Poprzedni post napisany at 10:16 ---------- Zapomniałem dodać, że synchronizacja wtrysku jest idealna i wynosi 0, czasami zmieni się na 0.5.
  8. Witam, Zakładam nowy temat, bo mam dość ciekawy problem. W zimie pojawił się problem dziwnego drgania dźwigni zmiany biegów na biegu jałowym. Drgania występowały praktycznie na każdym postoju na światłach. Po delikatnym i chwilowym dodaniu gazu drgania zanikały na ok. 5 sek i znowu powracały. Podczas drgań silnikiem w ogóle nie szarpało i pracował równiutko. Wydech nie wpadał w rezonans. Drgania występowały również w czasie jazdy na luzie, ale zanikały całkowicie przy hamowaniu również na luzie (myślę, że to dość ciekawa obserwacja). Zrobiło się cieplej i drgania ustały, ale pojawił się rezonans wydechu również na biegu jałowym. Wystarczy przychwycić wydech ręką lub nogą i wszystko cichnie. Wszystkie gumy przytrzymujące wydech są w idealnym stanie. Środkowy tłumik trochę skorodowany, reszta w stanie perfekcyjnym. Nie czuję żadnych problemów z dwumasem, więc ten problem odpada. Skrzynią biegów można łatwo telepać podważając odpowiednio śrubokręt. Jak na razie podejrzewam, że podpora skrzyni biegów rozmiękła z powodu delikatnego pocenia się uszczelniacza na wale napędowym. W samym wydechu raczej nic się nie dzieje, bo plecionka nie jest okopcona a ruszając wydechem nic nie grzechocze, więc nic w nim swobodnie nie lata. Macie jakieś pomysły?
  9. Panowie jak wymienić przedni odbój silnika? Chciałem to ostatnio zrobić przy wymianie oleju, podniosłem auto, odkręciłem aluminiową obudowę tego odboju, ale nie byłem wstanie jej zdemontować. Próbowałem na wszystkie strony...
  10. Dzięki za konkrety! Dzisiaj po pracy zabieram się za rozbieranie, więc dam znać co i jak ---------- Post dopisany at 16:56 ---------- Poprzedni post napisany at 15:52 ---------- Rozebrałem tapicerkę słupka z tyłu. Okazało się, że mam mały wzmacniacz 8E9 035 225 A, a nie tak jak myślałem Q. W 2007 roku zamienili go na N. W związku z tym, nie uda mi się zrobić diversity. Zdjąłem wszystkie wtyczki. Popsikałem wszystko kontaktronem. Jak odepnę wtyczkę z anteny albo kabel z radia, to zasięg znika całkowicie. hmm, może jednak wzmacniacz mam dobry, a problem słabego zasięgu leży gdzie indziej... Może przejściówka kabla antenowego z ISO na FAKRA jest kiepska. Co Wy na to? ---------- Post dopisany 21-05-2014 at 11:59 ---------- Poprzedni post napisany 20-05-2014 at 16:56 ---------- Przejrzałem wczoraj dogłębnie wszystko. Poniżej lista rzeczy, które sprawdziłem, może się komuś przyda: 1. Odłączyłem kabel antenowy od RNS-E i od wzmacniacza: - Sprawdziłem miernikiem, czy nie ma przypadkiem zwarcia pomiędzy ekranem a żyłą główną. - Zrobiłem zwarcie z jednej strony kabla między ekranem a żyłą główną. Z drugiej strony sprawdziłem miernikiem czy jest obwód zamknięty między żyłą a ekranem. W ten sposób upewniłem się, że nie ma przerwy w ekranie/żyle głównej. - Po zrobieniu zwarcia, sprawdziłem jeszcze opór kabla i wynosi 1,8 Ohma, więc jest w miarę dobrze dobrze. 2. Sprawdziłem, czy nie są przerwane ścieżki anteny na szybie. Do kabla we wtyczce anteny, która wychodzi z szyby podłączyłem jeden koniec miernika a druki koniec miernika przykładałem do ścieżki na szybie. 3. Po odpięciu kabla antenowego od wzmacniacza włożyłem kawałek drutu miedzianego. Radio odbierało, ale gorzej niż bez wzmacniacza, więc podejrzewam, że wzmacniacz działa prawidłowo. 4. Zdemontował adapter ISO -> Fakra (dedykowany dla RNS-E) i jedyne podejrzenia jakie mam to: - Za ciężki kabel w adapterze. Ma on tylko 2,8mm. - Złącze kątowe w adapterze, które łączy się z kablem oryginalnym ma trochę za luźne pasowanie dla bolca z wtyczki oryginalnej. Próbowałem coś z tym zrobić, ale w końcu uszkodziłem trochę adapter. Niestety nigdzie nie można znaleźć innego adaptera z innym kablem. 5. Potraktowałem wszystkie złącza kontaktronem. 6. W RNS-E wybrałem zasięg daleki zamiast lokalnego. 7. Sprawdziłem czy na kablu antenowym (między żyłą główną a masą) jest napięcie po włączeniu radia. Musiałem poskładać wszystko z powrotem. W garażu odbiera mi każdą falę. Możliwe, że coś nie kontaktowało. Zobaczymy co będzie w trakcie jazdy. Jeżeli dalej będzie problem, to zapewne spróbuję zastąpić antenę i wzmacniacz anteną aktywną typu shark. ---------- Post dopisany at 22:14 ---------- Poprzedni post napisany at 11:59 ---------- Niestety w czasie jazdy dalej ten sam problem. RNS-E gubi fale, raz odbiera dobrze raz tragicznie. Ciągle trzeba szukać nowej stacji. Na postoju znajduje bez problemu każdą stację. Zastanawiam się nad wykorzystaniem anteny aktywnej typu shark, ale niektórzy też na nie narzekają. Wpadła mi w oko antena o numerze 1K0 035 501 F, która posiada wszystkie opcje i ma długą antenę - bacik. Domyślam się, że to jest antena pasywna, bo do tych samych aut znalazłem również wzmacniacze antenowe np. taki 3T9035577 (skoda superb). Po tym wszystkim podejrzewam, że akurat mój wzmacniacz (8E9 035 225 A) obsługujący również webasto źle współgra z RNS-E.
  11. Nie ma żadnych zakłóceń, słabego odbioru w czasie jazdy itp.? Dostałem się dzisiaj do wzmacniacza. Mam taki mały z końcówką A (webasto na pokłądzie). Wszystko wygląda dobrze a zasięg jest znacznie gorszy niż w chorusie. Po wypięciu kabla z anteny albo z radia zasięg znika całkowicie.
  12. No tak, ale miałem radio chorus, zmieniałem wszystko sam na BOSE i RNS-E i nie zauważyłem nigdzie kabla od Diversity. Pewnie jest gdzieś zaizolowane albo ukryte.
  13. Dzięki! Trochę się rozjaśniło. Czy byłby ktoś tak uprzejmy i potwierdził moje domysły dot. złącz we wzmacniaczu antenowym w avancie? Ułatwiłoby mi to znacznie rozwiązanie mojego problemu. Sam domyślam się, że: U góry są wejścia anteny, które wychodzą z lewej szyby: - AM IN - wejście anteny fali AM - FM1/TS IN - wejście anteny fali FM i anteny ogrzewania postojowego - FZV IN - wejście anteny modułu komfortu U dołu są wejścia i wyjścia: -FM2 IN - pierwsze wejście anteny FM z prawej szyby -FM3 IN - drugie wejście anteny FM z prawej szyby -IF IN - sterowanie anteną diversity -FM/AM OUT -wyjście anteny do radia -TS OUT - wyjście anteny do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego -FZV OUT - wyjście anteny do modułu komfortu Niestety nie rozumiem, dlaczego we wzmacniaczu do gniazda IF IN mam podłączony kabel, a w konsoli za radiem go nie ma... (miałem radio chorus a teraz RNS-E) i co trzeba mieć, żeby jeszcze uruchomić system diversity. U siebie mam słaby odbiór, ale coś jednak odbiera. Możliwe, że jest problem, z którąś anteną FM o ile one w danym momencie stanowią całość i zasięg się sumuje.
  14. Trochę nie chce mi się wierzyć, że w avancie z szyby są trzy wyprowadzenia anteny. Przecież wzmacniacz z avanta w wersji z webasto i bez różnią się tylko wyjściem dla kabla od odbiornika webasto.
  15. Dzięki! Idąc tym tropem pozostaje kupienie zwykłego wzmacniacza bez obsługi webasto i wstawienie trójnika pomiędzy wzmacniaczem a anteną tak, żeby dodatkowo podłączyć sterownik webasto do anteny. Tylko gdzie kupić i jak się nazywa taki trójnik, bo szukam i nie mogę znaleźć a lutowanie nie wchodzi w grę...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...