Skocz do zawartości

SpeedV6

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O SpeedV6

Osiągnięcia SpeedV6

0

Reputacja

  1. http://fotowrzut.pl/XALLWXF5HF Wypadek ten miał miejsce wczoraj (16 maja 2009) w okolicach godziny 19:15-19:30 na ulicy Owsianej (przy samym rondzie z ulicą Panewnicką) w Katowicach. Co się dokładnie stało? Droga była trochę morka, ale niestety nie znam szczegółów - tylko przejeżdżałem tamtędy i zatrzymałem się, żeby zrobić te zdjęcia (na miejscu było już parę osó. Nie wygląda to aż tak krytycznie, ale niektóre uszkodzenia mogą wyjść dopiero w warunkach warsztatowych, a pamiętajmy, że to nie tanie auto tylko Ferrari. Tego typu aut nie widuje się w Polsce na co dzień, a co dopiero w takiej sytuacji. Może to nie Audi, no ale ... Pozdrawiam.
  2. Ok, wrzucam skany tych stron co opisałem słownie we wcześniejszych postach: http://audia4.com.pl/SpeedV6/ksiazka_serwisowa_1.jpg http://audia4.com.pl/SpeedV6/ksiazka_serwisowa_2.jpg Niezła dyskusja nam się tutaj zrobiła na temat olejów .
  3. Tak jak wyżej napisałem zakupiłem właśnie Motula i filtry z Knechta. No niestety w mojej okolicy tak pełno tych rzeczy nie było. Dziwne no, ale trudno, ważne, że wszystko udało mi się kupić . Zrobiłem skany mojej książki serwisowej - strony 12, 13 i 14 -tej. Linki do skanów: http://audia4.com.pl/SpeedV6/ksiazka_serwisowa_str12.jpg http://audia4.com.pl/SpeedV6/ksiazka_serwisowa_str13.jpg http://audia4.com.pl/SpeedV6/ksiazka_serwisowa_str14.jpg Potrafi ktoś się w tym rozczytać ?
  4. O Castrolu źle słyszałem (i to nie tylko tutaj na forum), więc chciałem coś innego. W końcu kupiłem tego Motula (Motul Specific 5W30 504.00/507.00), udało mi się go znaleźć w Gliwicach. Jakby ktoś szukał to olej ten jest w tej hurtowni: Hurtownia Olejów i Smarów ul.Towarowa 21 44-100 Gliwice Tel.0 32 793 57 07 Polecam, w ogóle to mają tam pełno różnych olejów, filtrów (ale akurat nie z Knechta) itd. Natomiast filtry udało mi się dostać właśnie w InterCars, akurat w Tychach mieli dostępne od ręki wszystkie, które chciałem. Dziękuję Wam za wszystkie porady:).
  5. Ok, później wrzucę skany . Wracając do tematu oleju. Kurczę, ciężko takiego Motula dostać... wszędzie gdzie dzisiaj byłem to mówią, że Motul jest mało popularny, niektóre sklepy w ogóle tego oleju nie biorą, bo ludzie nie kupują (mówią: drogi i niepopularny)... heh... Znalazłem jedną hurtownie w miarę niedaleko co ma ten olej, więc chyba zostaje mi tylko zrobienie sobie tam wycieczki. Zastanawiałem się nad innym olejem - nad jakimś, który można łatwiej dostać, np. Mobil1 czy Shell. Tylko w przypadku Mobil1 w ogóle nie widzę odpowiedniego oleju, jest olej Mobil Syst S Special V 5W-30, spełnia normy 502.00, 505.00, 505.1, ale nie ma słowa o 507.00. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - ten podobnie. Tak samo Shell, np. Shell Helix Diesel Ultra lub Plus (m.in. 505.00, ale nie 507.00). Z filtrami Knecht również jest problem :/... a motoryzacyjnym koleś szukał po okolicznych hurtownia i są, ale firmy Mann (nie wiem czy tak się pisze), Bosch i jeszcze parę innych, ale Knechta wszędzie brak. Dzwoniłem do tej hurtowni, o której wyżej pisałem (z olejem Motul) i też mają z przeróżnych firm tylko nie z Knecht. Oczywiście wszystko jest (i olej, i wszystkie filtry), ale na Allegro - tylko tutaj dochodzi czekanie na przesyłkę i w ogóle bawienie się z tymi przesyłkami. No, ale chyba nic innego mi nie pozostaje jak zamówić wszystko na Allegro, spokojnie czekać i wymienić sobie to w przyszłym tygodniu.
  6. Przebieg 135k km jest raczej autentyczny - kupiłem od pewnego sprzedawcy, z pierwszej ręki, z oryginalną książką serwisową, niewyeksploatowany. Ale na dniach będę miał historię serwisową z ASO (tak jeszcze dla własnego spokoju). Ma ktoś z Was polską książkę serwisową? Bo z tej niemieckiego to ja nic nie rozumiem... Ostatnie dwa serwisy wyglądały tak: a) 82.759km LongLife Service Zusatzlich => seite 12 - alle 90.000 km Zusatzarbeiten => seite 12 - alle 90.000 km (i długopisem jest dopisane alle Filters - czy jakoś tak, domyślam się, że chodzi o wszystkie filtry) 113.120km (wiem, że olej powinien być już wymieniony kilka tyś. km temu, ale tak jak pisałem, osobiście zrobiłem tym autem dopiero 600 km i jestem w trakcie kupowania tego oleju, w sumie to już zdecydowałem się na tego Motula, tylko nie dałem rady dzisiaj po niego podjechać). LongLife Service Olwechsel Zusatzarbeiten => seite 12 - alle 2 Jahre & alle 120.000 km Z tych opisów na stronie 12tej oczywiście nic nie rozumiem. Jeżeli ktoś z Was ma polską książkę serwisową to może mógłby napisać lub wrzucić skan z opisanymi poszczególnymi częściami serwisu? (co jest wymieniane w np. "alle 2 Jahre" itd.) Ponownie z góry dziękuję za pomoc:). Ok, odezwę się .
  7. Ok, dzięki za informację. Hmm, szczerze powiedziawszy to nie wiem czy był już robiony czy nie. Ja na razie zrobiłem tym autem ~600km. Mam kolejne, zapewne laickie pytanie: w tym silniku 2,5 TDI V6 jest pasek czy łańcuch rozrządu?
  8. A tak z czystej ciekawości, co sądzicie o olejach Fuchs? Tak jak mówię, pytam z czystej ciekawości, bo nie zauważyłem zbytnio opinii o tych olejach.
  9. Dzięki za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi i porady. Rozumiem zatem, że przy standardowej wymianie oleju w warunkach domowych (całkowite "spuszczenie" starego oleju) mogę wlać inny olej niż był? Tak jak napisałem, nie jestem nawet do końca pewien jaki olej jest w nim aktualnie :/. Rozumiem zatem, że taki olej mogę kupić i zalać ze spokojnym sumieniem? O tej normie 507.00 wyczytałem tutaj na forum, dokładnie w tym poście (http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t15435.0.html) napisanym przez Hugo. Pozwolę sobie zacytować: 2. Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD) oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr DPF, a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka - wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany. Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny. Sprawdzone, godne polecenia oleje to: MOTUL SPECIFIC VW 507.00 Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO Ale teraz już sam nie jestem pewien, bo... 3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz [b]2,5 TDI[/b]: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00 Sprawdzone, godne polecenia oleje to: MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00 Tyle, że silnik w mojej A4 to nie AKN, AFB tylko BDG. Ok, nasuwa mi się w takim razie pytanie - lepiej kupić oryginalne filtry czy z firmy, którą mi tutaj polecacie Knecht? Nie jestem jeszcze po wymianie rozrządu (aktualny przebieg około 135k km).
  10. Cześć! Dopiero co kupiłem swoje pierwsze Audi (B7 2,5 TDI V6 2005r.) i chciałbym wymienić w nim olej (wg. książki serwisowej był wymieniany trochę ponad 15000 km temu) oraz filtry. Niestety wszystkie dokumenty, instrukcje mam po niemiecku, a nie trawię tego języka (uczyłem się go kilka lat, a nic nie umiem i nie pamiętam). Pod maską mam karteczkę dotyczącą oleju i jest na niej logo ELFa oraz napisany typ oleju: hochleistung 5W30 - nie wiem co oznacza hochleistung (wydaje mi się, że coś z "wysoki" - hoch). Chcę wymienić olej raczej na taki sam na jakim to auto jeździło w Niemczech. Tylko kwestia jaki to jest olej... W książce serwisowej nie pisze na ten temat nic (tak mi się wydaje - oczywiście jest po niemiecku) - jedynie jest zaznaczone, że olej ostatnio był wymieniany. Z ELFa znalazłem 2 oleje z oznaczeniem 5W30 - ELF SOLARIS RNX 5W30 oraz ELF EVOLUTION SXR 5W30 - tylko, który z nich kupić? http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t15435.0.html - temat ten czytałem (przyznaję się jedynie, że nie wszystkie z 38 stron), ale nie znalazłem nic na temat spełniania normy 507.00 przez wyżej wymienione przeze mnie oleje. Kolejna sprawa to filtry. Wydaje mi się, że nie ma sensu kupować oryginałów. Co powiecie o jakichś zamiennikach? Na jaką firmę postawić? Pytałem się w motoryzacyjnym i mieli na stanie jakiś bez markowy oraz z Bosha, a z innych firm (nie pamiętam jakich) na zamówienie. Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady. Z góry sorry jeżeli są to banalne pytania, wybaczcie jestem nowincjuszem. Dzięki! Pozdrawiam, Szymon
  11. Cześć wszystkim szczęśliwym posiadaczom Audi !
×
×
  • Dodaj nową pozycję...