Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BDG] Olej w 2,5 TDI V6


SpeedV6

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć:)!

Dopiero co kupiłem swoje pierwsze Audi (B7 2,5 TDI V6 2005r.) i chciałbym wymienić w nim olej (wg. książki serwisowej był wymieniany trochę ponad 15000 km temu) oraz filtry. Niestety wszystkie dokumenty, instrukcje mam po niemiecku, a nie trawię tego języka (uczyłem się go kilka lat, a nic nie umiem i nie pamiętam). Pod maską mam karteczkę dotyczącą oleju i jest na niej logo ELFa oraz napisany typ oleju: hochleistung 5W30 - nie wiem co oznacza hochleistung (wydaje mi się, że coś z "wysoki" - hoch). Chcę wymienić olej raczej na taki sam na jakim to auto jeździło w Niemczech. Tylko kwestia jaki to jest olej... W książce serwisowej nie pisze na ten temat nic (tak mi się wydaje - oczywiście jest po niemiecku) - jedynie jest zaznaczone, że olej ostatnio był wymieniany. Z ELFa znalazłem 2 oleje z oznaczeniem 5W30 - ELF SOLARIS RNX 5W30 oraz ELF EVOLUTION SXR 5W30 - tylko, który z nich kupić?

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t15435.0.html - temat ten czytałem (przyznaję się jedynie, że nie wszystkie z 38 stron), ale nie znalazłem nic na temat spełniania normy 507.00 przez wyżej wymienione przeze mnie oleje.

Kolejna sprawa to filtry. Wydaje mi się, że nie ma sensu kupować oryginałów. Co powiecie o jakichś zamiennikach? Na jaką firmę postawić? Pytałem się w motoryzacyjnym i mieli na stanie jakiś bez markowy oraz z Bosha, a z innych firm (nie pamiętam jakich) na zamówienie.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady. Z góry sorry jeżeli są to banalne pytania, wybaczcie jestem nowincjuszem. Dzięki!

Pozdrawiam,

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te oleje które podałeś są jednocześnie do benzyny i do diesla,raczej szukał bym typowego tylko do turbo diesla

poszukaj tu http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t762.0.html;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim olej pełny syntetyk do tego motorku bo diesel, a skoro był lany 5w-30 to takim zalej.Polecam Motul, chwalą też liqy moly, a originał filter nie jest aż tak drogi.Jesteś już po wymianie rozrządu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Oleju to polecam Motul lub Mobil z odpowiednią norma dla Twojego silnika a filtry Knecht.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek o olejach jest i to dość rozbudowany.

Do silników 2.5 TDI jest norma 505.00 czyli Motul 8100 X-CESS, ale skoro piszesz, że ma być norma 507.00 to olej będzie ten:

http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/specificvw504005w30.pdf

Filtry KNECHTA (tylko i wyłącznie) lub oczywiście ORI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi i porady.

Rozumiem zatem, że przy standardowej wymianie oleju w warunkach domowych (całkowite "spuszczenie" starego oleju) mogę wlać inny olej niż był? Tak jak napisałem, nie jestem nawet do końca pewien jaki olej jest w nim aktualnie :/.

Wątek o olejach jest i to dość rozbudowany.

Do silników 2.5 TDI jest norma 505.00 czyli Motul 8100 X-CESS, ale skoro piszesz, że ma być norma 507.00 to olej będzie ten:

http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/specificvw504005w30.pdf

Filtry KNECHTA (tylko i wyłącznie) lub oczywiście ORI.

Rozumiem zatem, że taki olej mogę kupić i zalać ze spokojnym sumieniem?

O tej normie 507.00 wyczytałem tutaj na forum, dokładnie w tym poście (http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t15435.0.html) napisanym przez Hugo. Pozwolę sobie zacytować:

2. Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD) oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr DPF, a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę:
        507.00

Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka - wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany.
Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny.

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
        MOTUL SPECIFIC VW 507.00
        Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO

Ale teraz już sam nie jestem pewien, bo...

3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz [b]2,5 TDI[/b]: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:
        505.00 lub 506.00

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
        MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00

Tyle, że silnik w mojej A4 to nie AKN, AFB tylko BDG.

Przede wszystkim olej pełny syntetyk do tego motorku bo diesel, a skoro był lany 5w-30 to takim zalej.Polecam Motul, chwalą też liqy moly, a originał filter nie jest aż tak drogi.Jesteś już po wymianie rozrządu??

Ok, nasuwa mi się w takim razie pytanie - lepiej kupić oryginalne filtry czy z firmy, którą mi tutaj polecacie Knecht?

Nie jestem jeszcze po wymianie rozrządu (aktualny przebieg około 135k km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz wymienić przecież oba to pełne syntetyki a co do filtrów to ori będą pewnie droższe a Knecht jakościowo jest bardzo dobry więc wybór należy do Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, nasuwa mi się w takim razie pytanie - lepiej kupić oryginalne filtry czy z firmy, którą mi tutaj polecacie Knecht?

Dla AUDI filtry robi KNECHT.

Nie jestem jeszcze po wymianie rozrządu (aktualny przebieg około 135k km).

To chyba już dawno czas na wymianę chyba, że był już raz robiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam z Inter Carsu .... spełnia te normy do PD z tyłu przy normach rekomenduje go fiat i renault...pamiętam że był sporo tańszy od motula na którym śmigam i jestem mega zadowolony....olej zakupiłem u Dzika z klubu A4 :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rekomenduje go fiat i renault...

wątpliwa rekomendacja :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla AUDI filtry robi KNECHT.

To chyba już dawno czas na wymianę chyba, że był już raz robiony.

Ok, dzięki za informację.

Hmm, szczerze powiedziawszy to nie wiem czy był już robiony czy nie. Ja na razie zrobiłem tym autem ~600km.

Mam kolejne, zapewne laickie pytanie: w tym silniku 2,5 TDI V6 jest pasek czy łańcuch rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rekomenduje go fiat i renault...

wątpliwa rekomendacja :naughty:

też tak sądze, dlatego jeżdżę na motulu :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest i raczej bym się zainteresował czy przy 90 tys.km był robiony no i czy ten przebieg 135 km jest 100% pewny(sprawdzałeś w ASO historię serwisową?) bo jak nie to nie zastanawiaj się tylko wymieniaj bo jak ci strzeli pasek to będziesz szukał nowego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek

SpeedV6,niedaleko od siebie masz super speca od V6 2,5TDI :good:

jak chcesz namiar to wal na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest i raczej bym się zainteresował czy przy 90 tys.km był robiony no i czy ten przebieg 135 km jest 100% pewny(sprawdzałeś w ASO historię serwisową?) bo jak nie to nie zastanawiaj się tylko wymieniaj bo jak ci strzeli pasek to będziesz szukał nowego silnika.

Przebieg 135k km jest raczej autentyczny - kupiłem od pewnego sprzedawcy, z pierwszej ręki, z oryginalną książką serwisową, niewyeksploatowany. Ale na dniach będę miał historię serwisową z ASO (tak jeszcze dla własnego spokoju).

Ma ktoś z Was polską książkę serwisową? Bo z tej niemieckiego to ja nic nie rozumiem... Ostatnie dwa serwisy wyglądały tak:

a) 82.759km

LongLife Service

Zusatzlich => seite 12 - alle 90.000 km

Zusatzarbeiten => seite 12 - alle 90.000 km (i długopisem jest dopisane alle Filters - czy jakoś tak, domyślam się, że chodzi o wszystkie filtry)

B) 113.120km (wiem, że olej powinien być już wymieniony kilka tyś. km temu, ale tak jak pisałem, osobiście zrobiłem tym autem dopiero 600 km i jestem w trakcie kupowania tego oleju, w sumie to już zdecydowałem się na tego Motula, tylko nie dałem rady dzisiaj po niego podjechać).

LongLife Service

Olwechsel

Zusatzarbeiten => seite 12 - alle 2 Jahre & alle 120.000 km

Z tych opisów na stronie 12tej oczywiście nic nie rozumiem. Jeżeli ktoś z Was ma polską książkę serwisową to może mógłby napisać lub wrzucić skan z opisanymi poszczególnymi częściami serwisu? (co jest wymieniane w np. "alle 2 Jahre" itd.) Ponownie z góry dziękuję za pomoc:).

pasek

SpeedV6,niedaleko od siebie masz super speca od V6 2,5TDI :good:

jak chcesz namiar to wal na PW

Ok, odezwę się :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Speed - a nie mógłbyś tego zeskanować i wstawić tutaj (na forum) ?

Miałbyś jasność ... :naughty: .

Ok, później wrzucę skany :).

Wracając do tematu oleju. Kurczę, ciężko takiego Motula dostać... wszędzie gdzie dzisiaj byłem to mówią, że Motul jest mało popularny, niektóre sklepy w ogóle tego oleju nie biorą, bo ludzie nie kupują (mówią: drogi i niepopularny)... heh... Znalazłem jedną hurtownie w miarę niedaleko co ma ten olej, więc chyba zostaje mi tylko zrobienie sobie tam wycieczki.

Zastanawiałem się nad innym olejem - nad jakimś, który można łatwiej dostać, np. Mobil1 czy Shell. Tylko w przypadku Mobil1 w ogóle nie widzę odpowiedniego oleju, jest olej Mobil Syst S Special V 5W-30, spełnia normy 502.00, 505.00, 505.1, ale nie ma słowa o 507.00. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - ten podobnie. Tak samo Shell, np. Shell Helix Diesel Ultra lub Plus (m.in. 505.00, ale nie 507.00).

Z filtrami Knecht również jest problem :/... a motoryzacyjnym koleś szukał po okolicznych hurtownia i są, ale firmy Mann (nie wiem czy tak się pisze), Bosch i jeszcze parę innych, ale Knechta wszędzie brak. Dzwoniłem do tej hurtowni, o której wyżej pisałem (z olejem Motul) i też mają z przeróżnych firm tylko nie z Knecht. Oczywiście wszystko jest (i olej, i wszystkie filtry), ale na Allegro - tylko tutaj dochodzi czekanie na przesyłkę i w ogóle bawienie się z tymi przesyłkami. No, ale chyba nic innego mi nie pozostaje jak zamówić wszystko na Allegro, spokojnie czekać i wymienić sobie to w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie chcesz Motula to weź Castrol,ja mam zalany właśnie Castrolek :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...