Brynia, a co z tego , że mają umowę o rozliczeniach bezgotówkowych? Jak widać mimo to jest problem. Problem, który nie miałby racji bytu w porządnym niezależnym zakładzie. A KAŻDY zakład z pocałowaniem ręki przyjmie delikwenta na bezgotówkowe rozliczenie - do tego nie potrzeba żadnej umowy. Pamiętaj, że taka umowa to umowa DWUSTRONNA o współpracy, jak myślisz czyje dobro ma na celu? Nie myślisz chyba , że Twoje;) Lody, lody...ot, wszystko w tym temacie
Ja nie rozumiem owczego pędu do ASO . Nowe salony chcecie budować? Ciekawa jestem co będziecie robić jak padną ostatnie uczciwe małe niezależne zakłady.
Pewnie myślicie, że w ASO to pewne oryginały, dobra jakość, bla bla. Otóż znacie dyrektywę GVO? Może parę słów bliżej w temacie co za zmiany ona wprowadziła? Mały cytacik:
Do najważniejszych można zaliczyć "faktyczne" otwarcie serwisów autoryzowanych na stosowanie części zamiennych nabywanych poza siecią, w tym części nieoryginalnych....W żadnym przypadku ani przepisy GVO, ani przepisy kodeksu cywilnego, ani zasady etyki nie pozwalają, aby montując podczas naprawy części spoza sieci producenta auta, nie informować o tym fakcie klienta i mimo to obciążać go wysoką tzw "ceną zalecaną przez producenta auta". Najtrudniejszy test przejdzie ta reguła w autoryzowanych stacjach dealerskich, gdzie większość klientów podlegając starym nawykom, bez stawiania pytań będzie zakładała, że zamontowana w ich samochodzie "część jest na pewno oryginalna".
Autoryzowane serwisy będą mogły sprzedawać oraz stosować w naprawach obie kategorie części zamiennych, z jedynym wyjątkiem - napraw gwarancyjnych. W tym przypadku serwisy stosować będą mogły jedynie oryginalne części zamienne opatrzone logo producenta pojazdu. Do tej pory autoryzowana stacja obsługi nie mogła posiadać w swojej ofercie części, które nie były firmowane logo producenta pojazdu.
Co to oznacza naiwni wyznawcy ASO? Tylko auto na gwarancji musi mieć w ASO oryginał. A pozostali dostają często zamienniki, a TU płacą jak za oryginały. A kto za to płaci?- pan płaci, pani płaci - coraz wyższą składką. Lody,lody panie
Bua cha cha... poczytajcie sobie Magazyn Dealer
WALCZMY O GVO. PISZMY LISTY DO BRUKSELI
Szanowni Państwo, właściciele i zarządcy stacji dealerskich i serwisowych
Rada Dealerów reprezentująca interesy polskiej branży dystrybucji i serwisowania samochodów apeluje, aby dbając o dobro polskich firm dealerskich i serwisowych, ich pracowników oraz całej branży, aktywnie wesprzeć działania środowisk dealerskich całej Europy. Apelujemy, aby każdy polski dealer i serwis jak najszybciej skierował list do Komisarz ds. Konkurencji Pani Nellie Kroes, wyraźnie opowiadający za pozostawieniem w mocy obecnie obowiązującego rozporządzenia motoryzacyjnego GVO 1400/2002, które chroni interesy europejskich przedsiębiorstw dealerskich.
Klikając w ten baner otrzymają Państwo wzór gotowego listu. Wystarczy go wydrukować, przyłożyć pieczęć firmową, złożyć podpis, zapakować do koperty i wysłać na podany w nagłówku adres Komisji Europejskiej.
Masowy udział polskich dealerów w tej akcji ma swoje ogromne znaczenie. Zasypmy Brukselę dealerskimi protestami z Polski. Brońmy pozycji swoich biznesów dopóki jest jeszcze szansa.
Marek Konieczny
koordynator Rady Dealerów
Jak myślicie, dlaczego oni tak walczą o utrzymanie GVO?
Dodam jeszcze link do Magazynu Dealerów, żeby nie był , że zmyślam.
http://www.magazyndealer.pl/index.php?menu=artykul&id=95
Zwłaszcza polecam ten akapit ku przemyśleniu
Celem Rozporządzenia GVO (z dnia 28 stycznia 2003 r. w sprawie wyłączenia określonych porozumień wertykalnych w sektorze pojazdów samochodowych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję) jest zapewnienie konkurencji na rynku części zamiennych. W związku z tym, akt zawiera listę klauzul niedozwolonych oraz zakazuje dostawcom, a w szczególności producentom pojazdów i ich importerom, ograniczania prawa dystrybutorów i serwisów autoryzowanych do uzyskiwania oryginalnych części zamiennych i części zamiennych porównywalnej jakości od dowolnego, wybranego przez siebie przedsiębiorstwa trzeciego, oraz do wykorzystywania ich w naprawach i serwisowaniu pojazdów silnikowych (§15 ust.4 Rozporządzenia)