Skocz do zawartości

polok

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O polok

Osiągnięcia polok

0

Reputacja

  1. masz racje ale tego tak nie widać , najważniejsze że nie skrzypi bo mnie to szlak czasem trafiał jak łokieć na podłokietniku a skrzyp i skrzyp
  2. witam znalazłem prosty i skuteczny sposób na skrzypienie podłokietnika, problemem jest skrzypienie przy otwieraniu gdy wyrobione są te gumowe gumki w części otwieranej potrzebne części do usunięcia : - gumowe odbojniki do szafek ja użyłem tych dostępnych w IKEA dodawane są do szafek lub kupienia w dziale sprzedaży części meblowych (maja grubość około 1,5mm) - filc samoprzylepny jak najcieńszy do podklejania nóg krzeseł lub mebli Przyklejamy dwa odbojniki w miejscu jak na zdjęciu oraz przycinamy kawałki filcu (wszystko jest robioe na części stałej tej co się nie podnosi) i po kłopocie gdy kładziemy łokieć a tu cisza
  3. Witam dziś pokaże jak zdemontować turbinę z B5 2.5TDI AFB Przydatne rzeczy przy demontażu: • Uszczelka turbiny trójkątna cena ok. 20 zł w serwisie • Uszczelki EGR 2szt cena ok. 9zł za szt. Przydatne po rozebraniu turbiny aby przeczyścić zawór EGR • WD40 może być coś innego • Zmywacz firmy WURTH może być benzyna ekstrakcyjna lub nafta coś co rozpuści syf tłusty • Klucze płasko-oczkowe 8 i 10, nasadka 10 i12 na ½’ i ¼’ cala czyli mała i duża grzechotka (przedłużka i przegub przyda się), śrubokręt krzyżak imbus 6 , płaskoszczypce, motek mały • Szczotki druciane fajne są z TOP TOLS pakowane po 3 szt. miedziana, stalowa, i z PVC do czyszczenia z sadzy i tłustego nagaru • Papier ścierny ja kupiłem 240 i 500 po arkuszu • Olej silnikowy strzykawka z igła aby zalać po wyczyszczeniu!!!! Nie zapalać na suchej turbinie • Jak ktoś ma dostęp do DREMLA (wiertarka wysoko obrotowa modelarska, dostępna Castoram itp. oraz do tego szczotka druciana super sprawa wyglancuje wszystko na połysk) • Końcówka fi50 do wiertarki z papierem listkowym granulacja 60 (1 lub 2 szt) przydatne przy polerowaniu samego kolektora wydechowego (kolanko) • APARAT CYFROWY warto zrobić foto dla bezpieczeństwa szczególnie przy rozbiórce samej turbiny mi pomogło przy składaniu WOLNA CAŁA SOBOTA Etapy demontażu turbiny: (kolor żółty opisu na foto odkręcamy) (kolor czerwony opisu na foto demontujemy) (silnik musi być ciepły dla lepszego odkręcania i działaniu WD40) 1. odkręcamy 3x M6 klucz 10 górną pokrywę osłony turbiny ta z aluminium i demontujemy, 2. ściągamy wężyk od sterowania sztangi 3. odbezpieczamy klips czarny na wężach doprowadzenia paliwa do filtra 4. odkręcamy 1x M8 klucz 13 śrubę mocującą czujniki (temp. oleju i ciśnienia) 5. demontujemy pokrywę filtra 6. odkręcamy 2x śruby krzyżakowe mocująca rurę za filtrem ta co jest z przepływomierzem 7. odkręcamy cybant na rurze i zdejmujemy ta co dochodzi do doprowadzenia powietrza do turbiny oraz odkręcam 2x cybant na kolanku (chyba odpowietrzenie smarowania turbiny?) 8. psikamy WD 40 na ciepłe śruby od turbiny i kolektora wydechowego za turbiną a) turbina jest mocowana na 4x na klucz 12 u podstawy do kolektora wydechowego 3x na klucz 12 do kolektora c) 3x na klucz 12 sam kolektor wydechowy Po czasie odkręcamy klucz 12 nasadka (UWAGA JEDNA ŚRUBA PRZY MOCOWANIU TURBINY DO KOLEKTORA WYDECHOWEGO NA DOLE LEWA DOLNA TO STRASZNA K…A MÓJ CZAS WALKI Z NIĄ OK. 1H PODAJE PRZYDATNY SCHEMAT NASADKI 12 NA ¼’PRZEROBIONEJ 9. odkręcamy wężyk doprowadzenia smarowania do turbiny 1x M10 klucz 13 [uwaga aby nie zgubić 2x podkładki miedziane ]odciągamy wężyk na bok tak aby nie uszkodzić 10. wyciągamy turbinę, przy zdejmowaniu turbiny trzeba pociągną żeby wężyk odprowadzenia smarowania z turbiny wyskoczył osadzony jest razem z oringiem gumowym 11. odkręcamy śruby mocowania sztangi 2x M10 klucz 12 praz zdejmujemy zawleczkę z sztangi [!!!! NIE GRZEBAC PRZY ŚRUBACH POMALOWANYCH FARBĄ!!!] 12. demontujemy wężyk odprowadzający smarowanie , mocowany jest na 2x śruby na imbus 6, zabezpieczyć otwór w turbinie szmatą tam tez będzie uszczelka można ja przeczyścić benzyną 13. odkręcamy śruby obwodowe części wylotowej i dolotowej klucz 8 płasko-oczkowy (spryskujemy WD40 prędzej śruby na części wylotowej tej z żeliwa pokazano na foto) PRZED ROZPOOWIENIEM TUBINY NA 3 CZĘŚCI WARTO OCECHOWAĆ PUNKTAKIEM CZĘCI OBUDOWY KORPUS CZĘCI DOLOTOWEJ I WYLOTOWEJ I WIRNIKA ABY NIE POPIEPRZYĆ CZEGOŚ PRZY SKŁADANIU WRTO!!!! 14. po wykręceniu śrub i detali wkręcamy spowrotem 2szt. do części wlotowej tej z aluminium oraz delikatnie stukamy po obwodzie części wylotowej [brązowa] małym młotkiem tak jak [15 pokazuje na foto] 15. wyskoczy jest mocno osadzone 16. cechowanie pierścienia sterowania kierownic 17. odkręcamy śruby obwodowe mocujące kierownice 3x imbus 6 [prędzej oczyścić z sadzy i WD40 przyda się ] TU TEZ CEc**jEMY A DOKŁADNIE W TYM MIEJSCU NR 18 18. CECHOWANIE PIERŚCIENIA KIEROWNIC Dalej czyścimy wg wskazówek zapożyczone z http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086 Oraz w materiale dodanym przez seba1-2 http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small.pdf PS: po całej operacji czyszczenia i składania turbiny jak wspomniałem na początku warto przeczyścić sam EGR odkręcamy 2x śruba na klucz 13 i 2x śruba na klucz imbus oraz wymieniam 2szt uszczelek koszt niewielki a gwarancja i dojście jest super próbowałem przed zdemontowaniem turbin można powiedzie że jest dojście do D..y Teraz auto ciągnie prędzej przed zdemontowanie turbiny zrobiłem operacje czyszczenia N75 i N18 oraz przepływomierza mas powietrza nie pomogło więc dałem czadu demontaż i rozbiórka turbiny. Warto sprawdzić tez wężyki do tych ustrojstw mi najpierw auto po zmontowaniu nie szło nawet na 4 biegu z ledwością 80km/h po zlokalizowaniu pękniętego wężyka ogień i gwizd spod maski a jaka radość. Czas pracy ok. 8h.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...