Skocz do zawartości

Olajuwon

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Olajuwon

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Jasienica

Auto

  • Model
    A4 B8 Allroad
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CDNC
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia Olajuwon

0

Reputacja

  1. Olajuwon

    2.0 TFSI CDNC rozrząd

    Cześć, Preszukalem forum, ale nie znalazlem informacji kiedy należy wymienić rozrząd. Chodzi mi o napinacz. Ile ząbków wysuwa się trzpień napinacza? Gdzieś przeczytalem, że 11, ale nie wiem czy to dotyczyło nowego, czy starego modelu napinacza. Czy przy takim wysunięciu jak u mnie należy już wymienić? Przebieg 175tys.km, rozrząd nie hałasuje. Trochę niepokoi mnie też korozja na łańcuchu.
  2. Zakończę swoją opowieść - problem rozwiązany przez elektromechanika poprzez naprawę przegnitej wiązki od czujnika maski do licznika. Teraz zarówno wyświetla się komunikat otwarcia maski (oczywiście przy otwartej masce), jak również mogę znowu sprawdzać poziom oleju i nie świeci się już MIN.
  3. Cześć, U mnie temat podobny: sygnał o min oleju, olej dolany, otwarcie maski nie daje sygnału na FIS i komunikat o min oleju nie chce zniknąć. Pod maską sprawdziłem złączkę od czujnika otwarcia maski i wygląda ok. Mostkowanie wiązki nie powoduje wywołania komunikatu o otwarciu maski. Wnioskuję, że przyczyną tkwi w wiązce od tej złączki pod maską do odbiornika sygnały, gdziekolwiek on jest. - Czy czujnik przy otwartej masce zwiera, czy rozwiera połączenie? - Czy sygnały czujnika jest stały, czy idą jakieś impulsy? - Którędy i dokąd idzie ta wiązka spod maski? - Czy macie jakieś pomysły co zrobić, żeby ten komunikat otwarcia maski wywołać? Z góry dzięki.
  4. Mam dokładnie ten sam błąd na VAGu, ten sam problem. I też zaczęło się to około 28 stycznia przy tych mrozach. Ciągle świeci AIR BAG na zegarach. Jakieś rozwiązania? Do tego jeszcze akumulator pada i nie chce silnik zapalić. Właśnie ładuję. Mam nadzieję, że nie padło coś w ECU.
  5. Witam, Ja miałem niemal identycznie jak kolega wojak1980, z tym, że u mnie zakres temperatur wynosił 80-120°C. Termostat i czujnik temperatury mam po wymianie na oryginalne, więc temperatura silnika na VAGu jest OK - do około 95°C. Ewidentnie wskazówka była przestawiona. W ostatnią sobotę ustawiłem wskazówkę na pionowo przy teście zegarów i pokazywała ładnie przez niecały 1 dzień. (ustawienie polegało na podważeniu widelcem, wyjęciu wskazówki, dodatkowo wpuściłem w otwór kropelkę kleju i nasadziłem na trzpień). Obecnie wskazania temperatury są w zakresie 70-110°C i stopniowo, z każdym dniem, ciągle rosną. Mam wrażenie, że przy wyłączaniu zapłonu, wskazówka wracając w dolne położenie uderza o stoper zakresu jej pracy i w ten sposób się przestawia. Czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób jak trwale zamocować wskazówkę na trzpieniu? Dodatkowo przeczytałem na forum, że przy teście zegarów wszystkie powinny być ustawione pionowo. I tutaj się nie zgodzę – u mnie wskazówka obrotomierza przy teście ustawia się na 2000obr/min, a w czasie pracy silnika wartości wskazań zgadzają się z VAGiem. Mam licznik Jaeger 8D0 920 930N.
  6. Witam, Moja historia związana z czujnikiem temp. wody: Wskazówka na liczniku po dopływie zasilania na licznik (np. po otwarciu drzwi) wskakiwała od razu na 70°C. Po włączeniu zapłonu od razu 85°C. W czasie jazdy wskazówka tańczyła od 85°C do 115°C. Wymieniłem czujnik z fabrycznego 078 919 501C (czarny) na nowy z ASO 059 919 501A (zielony). Obecnie - po otwarciu drzwi od razu 70°C. Po włączeniu zapłonu od razu 85°C. Podczas jazdy temperatura w zakresie 85° - 90°C. Dla porównania sprawdziłem VAGiem i temperatura ładnie rośnie od dołu do około 90°C, czyli winę termostatu odrzucam. Obstawiam silniczek w liczniku (coś nie tak z dolnym zakresem temp.). I tu pytanie o dobrego elektryka/elektronika w okolicach Bielska-Białej, który coś takiego naprawi. ASO? Chyba że macie inne sugestie jak to naprawić? I czy to normalne że wksazówka od razu wskakuje na 70°C?
  7. Straszną krzepę mieli nasi germańscy najeźdźcy kiedy przykręcali te imbusy. Na szczęście bardzo dobry klucz imbusowy!!! + 0,5m rurka + WD40 załatwiły sprawę, chociaz łatwo nie było.
  8. Mała uwaga: u mnie (rocznik 2000) kierownica przykręcona jest nie zwykłą nakrętką sześciokątną (jak w fotostory) a nakrętką z łbem XZN. Ja zatrzymałem się własnie na tym etapie przy demontażu. Polecam zaopatrzyć się w odpowiedni klucz... Dzisiaj spróbowałem sposobu z WD40 - pomogło od razu!!!
  9. Witam, Po zakupie auta rok temu, zauważyłem, ze przy niskich temperaturach (<10st.C) ciężko wchodzi 2-ójka i 3-ójka na początku jazdy. Od razu wymieniłem olej w skrzyni (EHV) na Mobilube 1 SHC 75W-90. Rzeczywiście stary olej wyglądał paskudnie - czarny, opiłki...(auto przejechane miało 90tys.km), ale po wymianie nie było poprawy! teraz znów idzie zima i po bezproblemowej jeździe w lecie ta kwestia wraca... Pytanie, czy ten oryginalny olej to też 75W90 i czy jest szansa na poprawę jak wymienię na ori? Wiadomo - jest opcja, że to synchronizatory ale wolałbym zacząć od najtańszych rozwiązań. Zreszta nie wiem czy już po obecnie 100tys. km przebiegu synchronizatory mają prawo się posypać?
  10. Witam, Od niedzieli mam takie same objawy: Ale dzięki tym wskazówkom : udało mi się szybko zdiagnozować, że jeden z wtryskiwaczy padł (u mnie silnik nie palił na 1 cylinder). Teraz czekam na nowy, kupiony w sklepie internetowym 190PLN (w ASO straszna drożyzna 470PLN a wszędzie indziej wielkie problemy z dostępnością a ceny podobne do ASO). A moje pytanie brzmi: czy można spokojnie wymienić tylko 1 wtryskiwacz, czy zalecana jest wymiana od razu kompletu? I czy moje pozostałe 3 sprawne nie posypią sie, jeśli jeszcze parę km przejadę bez 4-ego?
  11. Ja tam mam jakąś shareware'ową wersję VAG.com i wielu funkcji nie ma (chyba 3.11), ale po teście bloku "Instruments" (to są chyba zegary) nie wyskakuje żaden błąd.
  12. Witam, Wiem, że sporo jest tego na forum, ale z tego co znalazłem to co temat to inna opinia. Który z czujników temperatury cieczy chłodzącej podaje sygnał na zegary? W moim silniku (1,8T APU 2000rok) mam 2 czujniki: - czarny w krućcu przy bloku silnika, - niebieski w króćcu przy chłodnicy na dole. Pytam, bo po włożeniu kluczyka temp. od razu skacze mi na 70st.C, w czasie jazdy standardem jest 100st.C, a zdarza się, że skacze mi do wartości 115st.C. Sprawdzałem na VAGu i tam jest OK - ok.90st.C w czasie jazdy, czyli jestem w miarę spokojny, ale chciałbym widzieć na zegarach prawdziwą temp. a nie jakieś herezje. Podejrzewam ten czujnik, lub potencjometr w zegarach (być może ma to związek z tym, że wyjmowałem zegary, żeby naprawić podświetlenie). Z góry dzięki za pomoc.[br]Dopisany: 29 Lipiec 2009, 07:51_________________________________________________No i wymieniłem czujnik G62 (ten na górze w króćcu) i nastąpiła poprawa. Teraz temperatura na zegarze rzeczywiście oscyluje w okolicach 90st.C. Ale problemem jest to, że teraz wskazania temperatury zaczynają się od około 85st.C!!!!!!!!!! Dlaczego nie od sameego dołu, czyli min. skali 60st.C?? Jakieś pomysły, sugestie...?
  13. Mnie wymienili uszczelkę pod pokrywą rozrządu ale oczywiście o małej zapomnieli i ciekło dalej. Ale zalepiłem silikonem obie te wnęki gdzie znajdują się "uśmiechy" na uszczelkach (tej dużej i tej małej) i przestało cieknąć.
  14. Małe sprostowanie, bo widzę, że moje pytanie jest źle interpretowane: Czy prąd rozruchu 220A "wypluty" z dekodera podany jest według: - Normy Międzynar. Kom. Europ. IEC, - Normy europ. EN (stosowanej na większści sprzedawanych akumulatorów), - Normy niemieckiej DIN, czy - Normy ameryk. SAE? Przykładowo, zgodnie z przelicznikiem 220A wg DIN to około 400A wg EN. http://www.rpt.pl/index.php?content=647[br]Dopisany: 28 Maj 2009, 16:25_________________________________________________Trochę się naszukałem ale znalazłem odpowiedź na swoje pytanie. Prądy rozruchu Audi podaje wg DIN: http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320370010332&indexURL=#ebayphotohosting Także moje 220A wg DIN to 360A wg EN. Sądzę, że ten przelicznik jest proporcjonalny, więc komuś kto szuka akumulatora może się to przydać...
  15. No i właśnie chodzi mi o to ile ta norma prądu rozruchu wynosi (wg EN, bo tak podawana jest na większości akumulatorów), skoro w dekoderze wyskoczyło mi 220A.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...