Skocz do zawartości

Lilith

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Lilith

Osiągnięcia Lilith

0

Reputacja

  1. Również tego nie rozumiem... Jeżeli to świece, to skąd ten cholerny dym? - jeżeli komuś wylała się kiedyś odrobina ropy na rozgrzany kolektor wydechowy, to wie o czym piszę. Przecież gdyby świeca nie grzała, nie byłoby także dymu - to raczej wskazywałby, ze świece są OK, tyle, że nie ma odpowiedniego ciśnienia do zapłonu ropy. Z drugiej strony, im zimniej, tym cylinder ciaśniejszy, więc i stopień sprężania lepszy, mroźne powietrze po odgrzaniu się od świecy także zwiększa swoją objętość, więc ciśnienie jeszcze lepsze... No i to co mnie dziwi kompletnie - samochód odpalałem dzisiaj po 10 godzinach postoju... przy -9st.C. Brak kontrolki "za zimno", a silnik zaskakuje na dotyk, chodzi idealnie równiutko, z wydechu wyłącznie para wodna, żadnego dymku. Więc wszystko wydaje się być w najlepszym porządku - od świec, przez wtryski, po kompresję... Jeżeli jesteście przekonani, że to świece, no to nie ma wyjścia... ale nie chciałbym wymieniać "profilaktycznie" - nie w grudniu, bo to dla mnie finansowo miesiąc zabójczy
  2. VAG zapięty... VAG-COM Auto-Scan: No fault code found. Oprócz tego na piechotę do sterownika - SILNIK: brak błędów, jedyny błąd jaki znalazłem to zwarcie przełącznika tylnej klapy... skasowany i nie pojawił się więcej. Dodam, że kiedy ta cholerna kontrolka się zapali, silnik zaczyna start jakby na 2-3 garach, pozostałe 3 radośnie zalewają się ropą, która w postaci gęstego dymu radośnie opuszcza wydech. Co do świec... Polski VAG:SILNIK:12 blok danych, pole o nazwie "świece żarowe", wartość 17 - czy ktoś wie może co oznacza wartość 17?
  3. Czy ktoś z szanownych kolegów orientuje się może, od czego zależy i czym skutkuje zapalenie się na FIS czerwonego symbolu płynu chłodzącego? Otóż, wg instrukcji fabrycznej, pojawienie się tego symbolu oznacza, cytuję: "za niski lub za wysoki poziom płynu chłodzącego lub za niska albo za wysoka temperatura" (podejrzewam, że również płynu chłodzącego, choć wprost tego nie napisali). Poziom płynu chłodzącego mam prawidłowy, a przy temperaturze -11st.C raczej nie chodzi o temperaturę za wysoką. Dodam, że zeszłej zimy ów magiczny symbol pojawiał się dopiero przy temperaturze poniżej -18st.C, co wskazywałoby na to, że zapalenie tego symbolu nie jest uzależnione od stałego progu temperatury. Kolejna rzecz, niestety - czerwona kontrolka oznacza WIELKIE kłopoty z odpaleniem samochodu. Była to reguła w zeszłym sezonie: przebiera, przebiera, zaczyna powoli zaskakiwać i dopiero zaskakuje, około 6-8 sekund. Dzisiaj akurat zdążyłem się nieźle wystraszyć, ponieważ uruchomiła się chyba tylko połowa silnika, przez dobre 2 minuty z wydechu leciała masa tak gęstego i białego dymu (pojawiała się w tym także spora chmura dymu czarnego), że zwyczajnie nie widziałem nic. Musiałem odejść dobrych kilka metrów, żeby zobaczyć świat dookoła. I nie ma w tym odrobiny przesady. Czy ktoś ma może miał podobne doświadczenia lub wie, co wg producenta oznacza, że temperatura jest za niska i od czego to jest uzależnione? Pozdrawiam serdecznie z góry dziękując za wszelką pomoc!
  4. Czy ktoś z kolegów wie, jaka powinna być wartość pola "kodowanie programowe" dla sterownika "centralny zamek" (nr id: 8L0862257L, ZV-pumpe D10, Polski VAG 4.9)? "Odrobinkę" szwankuje mi ten ster... (nie można zarejestrować pilota ani otworzyć mikrowłącznikiem bagażnika). Podczas vagowania w polu "kodowanie programowe" pojawia się 0 (zero). Czy należy się spodziewać, że poprzedni właściciel zmienił samemu moduł, ale nie dociągnął do końca "adaptacji" sterownika? A być może ktoś mógłby mnie poczęstować procedurą, jak ów ster zaadoptować polskim vagiem?
  5. Witam wszystkich Audi-Maniaków! Od dwóch tygodni cieszę się śliczną *niunią*. Mam nadzieję, że uda mi z Waszą pomocą doprowadzić moje autko ze stanu bardzo dobrego do idealnego i w takim go utrzymać. Mam również nadzieję, że w miarę możliwości będę mógł pomóc innym! Tak więc... do zapisania!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...