Skocz do zawartości

patroix

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O patroix

Osiągnięcia patroix

0

Reputacja

  1. Konkluzja. Reset ECU przeprowadzilem wczoraj (manualnie nie przez VAG). Musze powiedziec ze z pewnym sceptyzmem... Ale udalo sie! Punkt po punkcie zgodnie z instrukcja. Po ponownym odpaleniu auta problem ustal. Silnik przez pierwsze pare minut chodzil nierowno potem jak reka odjac wyrownal obroty i przestal bujac. Efektem ubocznym bylo rozkodowanie sie zamka centralnego i wyzerowanie zegarow. Jednak po dzisiejszym odpaleniu zegar i data wrocily do normy (wbudowany gps czerpie te dane z satelity) a i centralka zaskoczyla wiec wszystko jest cool. Teraz pozostaje mi nauczenie go dobrych nawykow i nareszcie moge cieszyc sie sprawna a 4reczka![br]Dopisany: 17 Maj 2009, 11:41_________________________________________________Ostatnie slowo w temacie. Nierownomierne obroty vs czujnik NOx - POTWIERDZONE. W moim przypadku bylo to jescze kilka innych spraw ale do wszystkiego powoli mozna dojsc. Mogloby sie wydawac ze to wszystko strata czasu i pech ale ja na to patrze troszeczke inaczej. Przez cala te historie mialem okazje dowiedziec sie czegos wiecej o moim aucie i kilku nowych rzeczy nauczyc. Dzieki serdeczne wszystkim zainteresowanym za pomoc i dobre rady. Pozdrawiam, P.
  2. Co do falowania obrotow to musze troche uscislic mysle bo chyba pomylilem terminologie... Nie jest to to o czym juz wiele postow na tym forum napisano czyli skoki obrotow (rosniecie i opadanie). To co mam u siebie to raczej nierowna praca silnika objawiajaca sie bujaniem silnika co jakis czas oraz przygasanie zaraz po zaplonie. Wszystko minimalizuje sie (nie znika) kiedy silnik sie nagrzeje. Kurde czasami wydaje mi sie ze jezdze dizlem (bez urazy) Ajax ciekawe to o czym piszesz z tymi korektami znaczy to ze silnik uczy sie i zapamietuje pewne nawyki kierowcy? Rozwin jak mozesz. Z tym resetem to moze byc strzal w 10. Sprubujemy
  3. Ok dzieki za info. Walki ciag dalszy...[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2009, 11:59_________________________________________________Kolejny update. Po pierwsze patryksr4 dzieki jeszcze raz za podeslaniu linku do tego sklepu. Tam niedrogo kupilem czujnik - doszedl bez problemow po tyg. U mechanika bylem tydz temu zeby wymienic. Cala operacja trwala niecale 20min. I na reszcie moglem cieszyc sie sprawna a 4czka. Niestety nad tym autem wisi chyba jakies fatum po przejechaniu 300km (trasa nastepnego dnia) i zostawieniu auta na noc. Z rana czekala mnie nieprzyjemna niespodzianka w postaci nierownych obrotow na biegu jalowym do czasu nagrzania sie silnika i tak mu juz zostalo z jedna mala przerwa (ok 1godz) kiedy znow ladnie chodzil... Mysle sobie ze ten czujnik moze potrzebuje byc zaadoptowany czy jakie licho. Jakies pomysly? Dodam ze VAG nic nie wykazuje.
  4. ten link do sklepu sprawdzony jest/ tam kupywales?
  5. Kilka nowych informacji w temacie. Sensor NOx w tym typie silnika z tego co sie dowiedzialem odpowiedzialny jest za mierzenie tlenkow azotu za ostatnim katalizatorem (jak wkazuje zalaczony przez kolege schemat). Generalnie jesli tlenki azotu nie spelniaja pewnych wymogow (normy ktorej numeru nie pamietam) electronika silnika (miedzy innymi) steruje zaplonem w ten sposob zeby spaliny miescily sie w normie. Walniety sensor oznacza z tego co moge sobie wyobrazic bajzel w systemie zaplonowym i opisane wczesniej drgania. Jesli chodzi o falujace obroty i drastyczne spadki mocy okazalo sie ze problem tkwil we wtryskiwaczach. Jak opisywalem wczesniej jeden wymienilem w Polsce (4 cyl) a po przyjezdzie do Irlandii miss fire wyskoczyl rowniez na 3 cyl. Mialem szczescie znalesc mechanika ktory znal sie na rzeczy. Stwierdzil ze najprowdopodobniej gosc od ktorego go kupilem jezdzil na watpliwej jakosci paliwie lub zalal do niego ropy. Werdykt wymiana pozostalych 3 wtryskiwaczy lub ewentualnie jednego na 3 cyl. Wymienilem 3. Pomoglo - roznica ogromna. Pozostaly drgania i ciagly blad przy podlaczeniu do VAG 'NOx Sensor fault', wiec chyba bede zmuszony wymienic. Kur__a! kosztowna ta bryczka. Jako ciekawostke na koniec dla wszyskich posiadaczy tego modelu jesli jezdzicie na zwyklej benzynce 95 oktanowej lub nawet czyms typu Verwa oplaca sie zalac 98 oktanowej roznica w przyspieszeniu i kulturze jazdy znaczna. To auto bylo stworzone dla tego soku! patryksr4 dzieki za info podziel wiedza z nami i opisz co dokladnie sie u ciebie dzialo i jaki blad wyskoczyl po diagnozie Pozdro
  6. Witam, Jezeli jak piszesz twoj motor to 2.0 fsi to moc masz wtedy 150km i twoj prefix to B6 AWA. Sam jestem posiadaczem takiej bestii. Auto generalnie mozna opisac w dwoch zdaniach. Doznania z jazdy niezapomniane. Jednak czesci drogie... Pozdrawiam.
  7. Witam, Od pewnego czasu jestem dumnym posiadaczem a4 2.0 fsi 2002. Niestety moja radosc z nowego nabytku nie trwala zbyt dlugo... Po tygodniu uzytkowania auto zaczelo tracic moc po osiagnieciu temp 90 stopn C i praktycznie nie mozna bylo nim jezdzic nie mowiac nic o przyspieszaniu. Objawialem bylo silne szarpaniem silnika przy naciskaniu na pedal gazu. Po wizycie u mechanika i diagnozie wysloczyl missfire na 4 cylindrze termostat oraz sensor NOx. Zaczelo sie od wymiany cewki na 4 cyl i swiecy. Nic to nie dalo. Zbadane cisnienie na tlokach nie wykazalo zadnych nieprawiedlowosci. Nastepnie wymieniony zostal termostat. Nic sie nie zmienilo jezeli chodzi o prace silnika (blad termostatu znikl). Ostatnia wymieniona czesc to wtryskiwacz na 4 cyl. Tym razem missfire zniknal. Po tych wszystkich akcjach auto pracowalo w miare sprawnie jezeli chodzi o przyspieszenie jednak silnik na biegu jalowym wpadal w spore drgania ktore przenosily sie na karoseje. Po ponownej wizycie u mechanika otrzymalem informacje ze taki objaw to prawdopodobnie przez sensor NOx (nie byl pewien - autoryzowany salon...). Wymiana NOx to wydatek rzedu kilku tys zlotych... Czy ktos mial do czynienia z podobna sytuacja? Co to na prawde jest sensor NOx i na co ma wplyw? Gdzie moge dostac sprawna uzywke? Dodam jeszcze ze po przyprowadzeniu auta do Irlandii (tutaj mieszkam) wszystkie klopoty zaczely sie od nowa: nierownomierne obroty zostaly + szarpanie silnika przy 90C i missfire tym razem wyskoczyl na 3 cylindrze. Serdeczne dzieki za wszelkie pomysly i sugestie. patroix
  8. Od niedawna dumny wlasciciel a4 b6 2.0 fsi 2002.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...