Skocz do zawartości

daniels1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O daniels1

Informacje

  • Imię
    Daniel
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia daniels1

0

Reputacja

  1. Witam, Proszę o analizę logów. Auto kolegi a mianowicie Audi A4 B5 FL '99 1.9 TDI na pompie, oznaczenie silnika AVG (110KM) Samochód kupiony miesiąc temu od gościa ,który latał nim 12 lat.Na moje oko auto naprawdę zadbane i eksploatowane jak się należy.Po zakupie przez dwa tygodnie wszytko git, aż do momentu coraz częstszych przeładowań turbo oraz stopniowym spadku mocy.Mechanik stwierdził ,że padło turbo (zapieczona geometria plus luzy). Kolega stwierdził ,że nie będzie regenerował i zakupił hybrydę złożoną pod 170KM.Po wymianie auto zaczęło jechać "zero-jedynkowo"...nagły przyrost mocy po czym przeładowanie... nieraz na chwilę odpuści i znowu ma moc na chwilę. Nadmienię ,że wszystkie podciśnienia są nowe.Został zakupiony również nowy N75 oraz N18 ( z firmy NTY niestety, ale nie wiem czy ma to większe znaczenie ze względu na prostotę działania).Kolektor ssący oraz EGR wyczyszczone.No i zakupiono nowy przepływomierz i tutaj też niepokój z mojej strony ponieważ wcześniej siedział BOSCH a teraz wsadzili PIERBURGA Kanał olejowy w turbo przed złożeniem "teoretycznie" zalany ale nie mam pewności.Wszystkie uszczelki nowe. Silnik naprawdę wydaje się w dobrej kondycji ponieważ odpala na dotyk oraz na biegu jałowym pracuje wzorowo. Moim zdaniem problem tkwi w samym turbo albo przepływomierzu ale zwracam się z prośbą o pomoc do mądrzejszych ode mnie. Co do samej turbiny to została wybrana HYBRYDA z tego względu ,że w bardzo bliskiej przyszłości ma wlecieć jeszcze pompa "11" oraz wtryski "216" z programem. Poniżej zestaw logów. Może jakaś mądra głowa znajdzie przyczynę tego problemu. Basic settings: GRUPA 000: http://vaglogi.pl/log-000_22q4i5N.html GRUPA 003: http://vaglogi.pl/log-003_e4xmP.html GRUPA 004: http://vaglogi.pl/log-004_U2XIp9.html GRUPA 011: http://vaglogi.pl/log-011_2530M.html Logi statyczne: GRUPY 000-001- 003: http://vaglogi.pl/log-000_001_003_KA1K4M.html GRUPY 004-007- 010: http://vaglogi.pl/log-004_007_010_uR475r.html GRUPY 011-012- 013: http://vaglogi.pl/log-011_012_013_snw873x.html Logi dynamiczne: GRUPY 000-001-003: http://vaglogi.pl/log-000_001_003_JQRTN8U.html GRUPY 004-007-008: http://vaglogi.pl/log-004_007_008_1k6c29a.html GRUPY 010-011: http://vaglogi.pl/log-010_011_93p752.html GRUPY 000-001-003 (DRUGI PRZEJAZD): http://vaglogi.pl/log-000_001_003_wxew5.html GRUPY 010-011(DRUGI PRZEJAZD): http://vaglogi.pl/log-010_011_V5968bU.html Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.
  2. Problem rozwiązany... Główną przyczyną okazał się N75. Po wymianie jak ręką odjął
  3. Dzięki za podpowiedź Przewody podpięte są na pewno ok. Wymienię chyba jeszcze raz zawór ale tym razem na nowy ,a jak nie pomoże to wyciągam turbo do czyszczenia. Jak ogarnę dam znać , chyba że ktoś miałby jeszcze jakieś pomysły to chętnie wysłucham.
  4. Witam, Proszę o analizę logów. Od jakiegoś czasu nie jeździ tak jak powinno. Zaczęło się jakiś miesiąc temu. Objawy: -Na zimnym silniku nie za każdym razem motor nierówno pracuje tak jakby korekcje wtrysków były nie takie.Obroty trzyma równe. -Raz miałem taką akcję ,że odpaliłem auto rano od "strzała" obroty równiutkie a po dodaniu gazu telepało silnikiem i zero mocy, w między czasie po odpuszczaniu gazu auto zgasło kilka razy, w końcu na dłuższym prostym odcinku udało się przekroczyć 3000 obr/min i się wszystko odblokowało(znajomy zasugerował N75 więc wymieniłem i po problemie) -Zaczęło przeładowywać turbo czego wcześniej nie było(geometria czyszczona rok temu auto nie zamulane, brak wyczuwalnego luzu wzdłużnego na wirniku ,sztanga pracuje lekko) -Ostatnio była akcja tego typu ,że turbo "wstawało" grubo po osiągnięciu 2k obr/min.W tej chwili jest ok tzn zaczyna ciągnąć od około 1700 obr/min -Podczas wykonywania logów dynamicznych na 3 jazdy przeładowało 3 razy... A teraz jakie działanie zostały podjęte: -Wymiana zaworka N75 niestety na używany więc żadna pewność ,że sprawny -Wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych -Czyszczenie zaworu EGR -Czyszczenie na lustro kolektora ssącego wraz z kanałami w bloku -Wszystkie uszczelki od od zdemontowanych elementów wymienione na nowe, włącznie z dwoma pierścieniami idącymi do IC Po tych zabiegach przez tydzień czasu silnik pracował jak nigdy...zero przeładowań ,szarpania , turbo dużo wcześniej wstawało no i znowu to samo się zaczęło. Cały czas mnie męczy ten zawór sterujący turbiną. Miałem też chwilowe podejrzenie co do pracy przepływki ale nie jest ekspertem więc piszę tutaj. Na próbę zaślepiałem podciśnienie od EGR ale bez skutków. Rozrząd wymieniony pół roku temu, pompa Vacuum szczelna. Poniżej zestaw logów. Może jakaś mądra głowa znajdzie przyczynę moich problemów. Basic settings: GRUPA 000: http://vaglogi.pl/log-000_2R4Q7ed.html GRUPA 003: http://vaglogi.pl/log-003_93RXW.html GRUPA 011: http://vaglogi.pl/log-011_Ck4xf4.html Logi statyczne: GRUPY 000-001- 003: http://vaglogi.pl/log-000_001_003_98v3xp.html GRUPY 004-007- 008: http://vaglogi.pl/log-004_007_008_5BbE6TK.html GRUPY 011-013- 018: http://vaglogi.pl/log-011_013_018_jpzD1T5.html GRUPA 023: http://vaglogi.pl/log-023_s3J83.html Logi dynamiczne: GRUPY 001-003-004: http://vaglogi.pl/log-001_003_004_oP0981.html GRUPY 003-011-013: http://vaglogi.pl/log-003_011_013_5iSpq8.html GRUPY 008-010-011: http://vaglogi.pl/log-008_010_011_M9vRV0d.html Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
  5. Ja sprawdzałem pompkę na krótko i mierzyłem napięcia multimetrem:) Okazało się że dostawała sygnał ze sterownika ale nie łapała za każdym razem;/(wina czysto pneumatyczna). Jeszcze sprawdziłbym szczelność przewodu idącego od drzwi kierowcy do pompki.
  6. Jeśli masz centralkę pneumatyczną to szukaj kolego przyczyny w pompce...Ja miałem podobne problemy a po wymianie pompki pneumatycznej wszystko śmiga:) :>
  7. Witam. Miałem to samo, czyli brak możliwości otwarcia drzwi z wewnątrz auta....... Problem się rozwiązał po ściągnięciu boczku drzwi.....polegał na tym ,że spadło cięgno klamki. Pozdrawiam :>
  8. Szczególne pozdrowienia dla posiadaczy Audi A4:)...Zwłaszcza wersji TDI
×
×
  • Dodaj nową pozycję...