mich65

Pasjonat
  • Zawartość

    89
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O mich65

    1. czyscilem to samo i nic nie pomoigłó.... co jescze moge sprawdzic ??? zeby pomogło>> U mnie problem zanikania ogrzewania w fotelach był spowodowany awaria czujnika temperatury w matach grzewczych (po jakimś czasie już w pełni przestało grzać). Po podłączeniu VCDS do modułu climatronic widać błędy które jasno wzkazuja na błąd czujników temp w matach Dla ciekawostki jak sie podłączy maty na krótko to zaczynają grzać (czyli maty sprawne), ale moduł climatronic nie odpala aby ich nie przegrzać
    2. Musisz go rozkręcić i zobaczyć co jest w środku. Jeżeli jest to chiński klon to na internecie są poradniki jak go można naprawić (w wielkim skrócie chodzi o zaprogramowanie układu FTDI oraz mikrokontrolera ATMEGa 162 wsadami dostępnymi w sieci lub tylko FTDI i wuzwolenia procedry aktualizacji softu). Poszukaj w googlach pod hasłem "vcds naprawa kabla"
    3. Tak, sorki za nieprecyzyjność. Zdemontowanie alarmu polegało własnie na przywróceniu stanu odcięcia pompy jak sprzed instalacji alarmu. Alarm dalej jest w samochodzie. (Chodzi o ten bezpiecznik 33 jak dobrze pamietam). Pompa działa bo paliwo leci. Alarm nic więcej poza wyciem i odcięciem pompy nie robił
    4. Czy miał ktoś może problem z odpaleniem Audi B7? Po robocie wsiadam do auta, normalnie zapaliło (normalnie jak to na BLB czyli z 2 sec kręcenia). Przejechałem 6 km, zatrzymałem się aby wpaść do sklepu.Po 5 min auto nie chce odpalić. Kręci, ale jakby paliwa nie było. Paliwa mam pół zbiornika, tankowane 1 tydz wcześniej na BP i przez cały tydzień bez kłopotów z odpalaniem i jeżdżeniem Myślałem że może alarm i jego funkcja odcięcia pompy ale zdemontowałem to i dalej nic. Sprawdzałem dopływ paliwa i do filtra dochodzi (zdjąłem wężyk dolotowy, włożyłem do słoika i po przekręceniu kluczyka paliwo płynie) Sprawdziłem tez za filtrem i przy wlocie do pompy, ropa jest. VCDS sprawdziłem i w silniku nie ma błędów, są tylko jakieś błędy w ESP i klimie ale to związane ze spadkiem napięcia przy próbie odpalania (czujnik położenia kierownicy co jak wyczytałem nie ma wpływu na uruchamianie silnika) Z rury wydechowej przy kręceniu dymek nie leci, tylko powietrze Mogę jakoś sprawdzić łatwo pompę, czy do mechanika z tym?
    5. Czy ktoś sie orientuje czy jest dopuszczalny jakikolwiek luz na kole pasowym? Dzisiaj dałem auto do mechanika aby wymontował mi pompę od wspomagania bo już jej czas nadszedł na regenerację. Mechanik po zdjęciu paska wielorowkowego zauważył że przy kręceniu swobodnym kołem pasowym od klimy jest jakieś 15 stopni luzu zanim koło pasowe załapie. Teraz pytanie czy to tak ma być czy coś tak się psuje? ---------- Post dopisany 22-11-2012 at 11:30 ---------- Poprzedni post napisany 19-11-2012 at 16:19 ---------- Okazało się że w kole pasowym do sprężarki klimatyzacji są dwa rozwiązania sprzęgła - elektryczne i mechaniczne. W silniku BLB jest kompresor z kołem pasowym 4F0 260 810 G który ma to sprzęgło mechaniczne złożone z tarczy i 6-ciu gumek amortyzujących wyglądających jak fasola. Gumki te uległy zniszczeniu i stąd luz na kole pasowym i stuki. Nowe koło pasowe w ASO 750 zł, zamiennik 300 zł w sklepie Laser-Sinex Sp. z o.o. W tym samym sklepie można tez kupić same gumki za 30 zł. U mnie zniszczeniu uległy tylko gumki, czyli 30 zł i wszystko dalej działa (najprawdopodobniej było to spowodowane problemami z pompa wspomagania która jak się okazało miała jeden uszczelniasz lekko uszkodzony i nabierała powietrza nie tracąc płynu, przez to przy dużym napięciu układu wspomagania pompa potrafiąc się lekko blokować i wprowadzać drgania na cały okład napędzania paskiem. Najprawdopodobniej od tych drgań uszkodzone miałem te gumki w kole pasowym sprężarki klimatyzacji, także koło pasowe z łożyskiem na alternatorze. Po naprawie pompy wspomagania, regeneracji koła pasowego spręzarki i wymianie koła pasowego alternatora efekt bardzo dobry, brak stuków na wolnych obrotach i napinacz praktycznie stoi w miejscu a nie wariuje od naprężeń jak to było wcześniej)
    6. Dzięki za porady. Czyli wiem co robić, trzeba turbinę wyczyścić ---------- Post dopisany 07-11-2012 at 12:01 ---------- Poprzedni post napisany 14-10-2012 at 13:41 ---------- Turbina wyczyszczona. Od nieprzepalanego w pełni paliwa podczas niedomagania pompo wtrysków zebrał sie nagar na pewnej zębatce od sterowania kierownic. Podciągały się one do góry ale już nie chciały opaść. Dzięki za trafną diagnoze
    7. Od jakiegoś czasu walczę z moim audi i wygrać nie mogę. Ciągle jakieś psikusy z jej strony Aktualnie jak mocniej depnę to auto wchodzi mi w tryb serwisowy i błąd jaki się pojawia w sterowniku silnika to: 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 000 - - Freeze Frame: RPM: 2205 /min Torque: 212.0 Nm Speed: 89.0 km/h Load: 54.5 % Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 2131.8 mbar Absolute Pres.: 2590.8 mbar Sprawa wydaje się być oczywista, przeładowanie turbiny. Widać to również na logach poniżej: Dynamiczne: Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Oraz na wszelki wypadek dynamiczne dla Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statyczne: Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Oraz po zgaszeniu i zapaleniu jeszcze raz: Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM BS Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Posprawdzałem wiele rzeczy i trudno mi stwierdzić samemu, co może być nie tak. Przeładowanie to niby kierownice do czyszczenia ale na logu BS 11 wygląda jakby to wszystko chodziło. N75 sprawdzany wakuometrem i podciśnienie na gruszce wygląda bardzo prawidłowo wg mnie. Filmik wakuometr i VAG (wpięty miedzy N75 a gruszką na trójniku): Na myśl przychodzą jeszcze: zapchany katalizator, zapchana rura dolotowa (o ile w ogóle może to nastąpić przy rurach tej średnicy) i oczywiście najgorsze z najgorszych pompo wtryski. PS. Mała historia która brzmi jak bajka. Jakieś 4 miesiące temu silnik zaczął telepać mi na wolnych obrotach. Sprawdziłem dawki na pompo wtryskach (13) i timingi (23) na wolnych obrotach. Timingi w normie, dawki na pompo wtrysku 3 poza norma: 2,6-2,8 potem już praktycznie non stop 2,9 (wydaje mi się ze to maks jaki pokazuje komp) i od czasu do czasu, bardzo rzadko błąd ze nie pali na 3 cylindrze. W spalinach było czuć nie przepalone paliwo, czyli wg mnie na 100% uwalony pompo wtrysk na 3 cylindrze. Zdecydowałem że zanim zabiorę się za jego wymianę to poczekam aż popsuje się kolejny bo szkoda tylko jeden wymieniać i jak to w życiu bywa za chwile pewnie kolejny (250 tyś km na zegarku jest). Po kilku tygodniach, tak jak i przewidziałem, pojawiła się korekcja na 2 cylindrze powyżej 2,3. Już zacząłem szykować gotówkę na nieuniknione, ale zalałem paliwo BP, wcześnie zawsze tankowałem na Shell, ale akurat głęboka rezerwa się pojawiło, komputer pokazał że mam paliwo na 10km i najbliżej była stacja BP, wiec co zrobić, pojechałem tam, zatankowałem i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu problem zniknął. Korekcje jak w logu Grupa 13 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM (z 2,9 spadło do 0,8 jak zerkałem sporadycznie). Od tego czasu tylko błąd przeładowania. Trudno mi uwierzyć w samo naprawę pompo wtrysków, ale jako że faceci są mistrzami w usprawiedliwianiu samego siebie, powiedziałem sobie ze pewnie były zabrudzone i paliwo BP je wyczyściło i sprawę zamknąłem.
    8. Przypomniało się że jeszcze była mowa że to jest między połączeniem belki a podłogą samochodu
    9. Byłem ostatnio na przeglądzie i podczas testu na szarpakach wyszło, że lata mi tuleja belki zawieszenia z przodu po prawej stronie. Ktos wie może co to jest, powiedziano mi, że to nie jest żaden wahacz. Generalnie jak zaglądałem pod samochód to nie znalazłem a co chodzi. Ma to wpływ ponoć na to że samochód może lekko pływać na koleinach
    10. Pewnie chodzi o taki zestawik http://www.naviservice.com.pl/?item=212&t=1311073330 Tuner Cyfrowy TV DTR-1303 DVB-T W opisie niby jest: Tuner TV cyfrowej DTR 1303 DVB-T to nie tylko odbiornik sygnału, to również odtwarzacz i nagrywarka plików multimedialnych z i na pamięci przenośne. Dzięki portowi USB bez problemu podłączysz swój PenDrive z nagranymi filmami czy zdjęciami które możesz odtworzyć na dowolnym ekranie z wejściem Video. Natomiast jeżeli akurat prowadzisz samochód a w telewizji leci Twój ulubiony program to ten sam port USB i PenDrive pozwoli Ci go nagrać i odtworzyć w dowolnej chwili. Sam się zastanawiam jak to działa w praktyce
    11. Padł brzęczyk w zegarach. W dziale elektrycznym można o tym znaleźć. Mi się podoba ta usterka Cisza i spokój
    12. Zgodnie z ROSS TECH audi b7 nie ma Can Gateway http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/applications/a4s4.html
    13. A skąd wiadomo że ten termostat do wymiany. Niby na zegarach strzałka stoi na 90 stopniach non stop. Przy jeździe też nie spada
    14. Zaczniemy zabawę od regulacji kąta, w weekend myślę że ojciec się zabierze za to jak będzie dobra pogoda i zobaczymy czy coś się zmieni. Potem będziemy myśleć nad następnymi krokami
    15. Dzięki za odpowiedź, Tata mówi że filtr paliwa był wymieniany przed zimą i auto nie szarpie, na zimny ew przy ruszaniu ale to kwestia dwu masy po to przy ruszaniu tylko (myślę że to związku nie ma). Kąt statyczny to rozumiem regulacja pompy i chodzi tutaj o ta drugą wartość z kanału 000 aby na statycznym logu zmienić z 41 na ~51. wyczyszczenie pokrywki-dekielka nastawnika to rozumiem że chodzi o to http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_czyszczenie_nastawnika_pompy_vp37_by_lishoo-t75246.0.html[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 10:18_________________________________________________Sorki, chodziło mi że kąt statyczny na logowaniu BS zmienić czyli jak w tym opisie http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10913.0[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 10:33_________________________________________________Jak się dowiedziałem jeszcze to tacie jakieś pół roku temu ciekła pompa paliwa spod sterownika. Została ona wtedy u mechanika uszczelniona i wyczyszczona pod tym sterownikiem. Wydaje mi się że, nastawnik też został wyczyszczony. Czyli na pierwszy rzut zostaje ustawienie kąta statycznego.