Skocz do zawartości

mobile-tinting

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mobile-tinting

Osiągnięcia mobile-tinting

0

Reputacja

  1. Lakiery samochodowe, to produkty ogólnie toksyczne. Dla tego obecnie stosuje się lakiey spełniające rygorystyczne normy ekologiczne. Są one z regóły bardzo dobre, le i mniej odporne niż znane mi z dawnych czasów renolaki. Podczas jazdy w samochód od czoła uderzają drobne kamyczki, piasek, owady i inne badziewie. Przy klamkach lakier ma częsty kontakt z paznokciami, tipsami, pierścionkami. Progi walczą z podeszwami naszych burów. Tulko czasami tylne nadkolee, dolna krawędź drzwi (a raczej narożniczek) są zabezpieczone specjalną folią. Dla czego tylko tak? Bo ta folia nie jest tania, bo dużo czasu zajmuje montaż, a samochód w produkcji ma być jak najtańszy. Polecam gorąco coś, co w USA jest stosowane od lat, w zachodniej Europie również, a u nas temat raczkuje. Na dzień dzisiejszy usługę taką można zamówić w serwisie audi Autopremium i Krotoski-Cichy w Poznaniu. Jak ktoś wie, gdzie jeszcze takie rzeczy robią proszę o info. http://www.clearshield.com na youtube można znaleźć sporo filmików wtemacie szukając "paint protection film" Jakby kogoś temat zainteresował, służę pomocą. Pytania szczegółowe tylko na prv _________________ zabezpieczenia lakieru i przyciemnianie szyb
  2. Witam Przyciemnianie szyb t jakby mój zawód, więc podzielę sie tym co wiem - szyby czołowej nie wolno oklejać wcale a wcale -przednie drzwi - po ofoliowaniu muszą mieć transparencję minmum 70%, mniejsza to już ryzyko właściciela. Z folii barwionych do montażu ISiC dopuścił NR Supreme 70 i UP75 - obie folie Bruxsafolu, poza tym dopuszczone są folie bezbarwne 4mil innych producentów. - tylne drzwi i tył samochodu mogą mieć mniejszą przejrzystość niż 70% - folie muszą być przebadane i dopuszczone przez ISiC - warsztat który je instaluje musi być zarejestrowany w ISiC i posiadać swój nr homologacji - szyby przyciemnione muszą zostać oznakowane nr-em homologacyjnym warsztatu (43RXXXXISiC) a właściciel musi otrzymać dokument identyfikacyjny folii z danymi zakładu i swojego samochodu dla przedstawiania odpowiednim organom kontroli (policja, diagnosta, rzeczoznawca itp) - foli nie można zakładać sobie samemu - na rynku dostępne są następujące folie: --- zestawy do samodzielnego montażu dostępne w sklepach motoryzacyjnych, marketach - są barwione w kleju, nie posiadają zanezpieczenia antyzarysowaniowego (HC lub SR), mogą wydzielać zapachy, ogólnie uważam, że należy trzymać je zdala od samochodów --- zestawy foliatecu - bardzo przyzwoite folie, bardzo drogie (za taką cenę znam lepsze). Ich zaletą jest bardzo duża gama kolorów i odcieni, marka dobrze znana. Wadą jest przede wszystkim cena. ---- folie profesjonalne dostępne zasadniczo tylko dla warsztatów. I tu podzieliłbym ja na trzy grupy 1- kiepskie - niewiadomego pochodzenia, dla których marka tworzona jest na miejscu w naszym kraju (w innych krajach nie występują). Ich jedyną zaletą jest niska cena, poza tym tylko kłopoty 2- dobre - produkowane głównie w USA. Średnia cena, duża trwałość, dobre parametry. Wadą jest niestabilność koloru 3 - ekstraliga- tu w zasadzie znam dwie marki dostępne na naszym rynku: Llumar i Bruxsafol (czyli SolarGard). Decydując się na te folie trzeba trochę więcej zapłaćić. Zalety to najlepsze parametry filtrów UV i IR, największa żywotność i stabilność koloru. Stabilność koloru jest dość istotna. Czasami np po wymianie szyby trzeba ją ponownie ofoliować i dobrze, żeby folia wyglądała tak samo jak na pozostałych szybach. takie warunki spełnają tylko folie z grupy 3. Szczególnie ciekawą folią jest UP75. Jest to folia typowo termoizolacyjna. Przy minimalnym przyciemnieniu niweluje ponad 85% IR. To ewenement wśród wszystkich znanych mi folii. niestety za tym idzie kosmiczna cena. Ale niektórych i ona nie zniechęca. Podsumowując: - dowiedz się jakimi foliami dysponuje wykonawca i zastanów się, czy daje ci to, czego oczekujesz - dowiedz się, czy zakład ma uprawnienia do montażu i rządaj dokumentu identyfikacyjnego po montażu - nie wybieraj ofert patrząc na cenę, prawda jest taka, że jakość ma swoją cenę - pierwsze dni, miesiące po montażu wszystkie folie wyglądają dobrze, zastanó się jak długo chcesz się nimi cieszyć i czy jak szyby zaczną robić się fioletowe będziesz ciszyć sie dalej. - nie ufaj w 100% zakładowi, zawsze sprawdź w internecie co wiadomo na temat folii, które ci proponuje i samego warsztatu - uważam , że cena do do 100,- za szybę (za tylną do 200) jest do przyjęcia, poniżej 75,- oznacza, że zakład na czymś oszczędz (na materiale), W razie jakiś pytań chętnie odpowiem (chociaż temat chyba tym postem wyczerpałem) _________________ zabezpieczenia lakieru i przyciemnianie szyb
  3. Na imię mam Maciek, mieszkam w Śremie w Wielkopolsce. Jestem trenerem przyciemniaczy szyb samochodowych i dołączyłem do forum, aby służyć wam fachową poradą techniczną w zakresie ogólnie folii samochodowych. Mam nadzieję, że będziecie korzystać z porad fachowca. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...